Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Når jeg hører "holde hodet selv" så tenker jeg at det er når de holder hodet når du f.eks. bærer barnet og det klarer og holde hodet selv vekk fra kroppen din.... (dårlig forklaring, men...[:'(]). Når barnet også løfter hodet selv fra gulvet når det ligger på magen, så vil jeg si at barnet holder hodet selv.
Tenner kommer veldig forskjellig. Noen er t.o.m. født med en tann...(uff). På baby.no så står det at den første tannen som oftes kommer i 6-11 mnd. alder.. Sønnen vår fikk den første tannen like før han var 1 år... litt sent ute da - men da kom de på rekke og rad også!![:D]
Det er vanlig at barnet får de første tennene ved 8 måneders alder, litt før hos gutter enn jenter. Tidspunktet for når den første tannen viser seg, kan variere endel fra individ til individ. Vi regner med at de fleste barn vil få sin første tann fra 6-11 måneders alder. Arv spiller en viss rolle for når tennene bryter fram. Derfor er det slik at en kan få en rettesnor om et barn blir spesielt tidlig eller seint med tannframbrudd ut fra erfaringene hos nære slektninger.