Når?

Firstimemother

Forelsket i forumet
For dere som er kvalme. Når er dere mest kvalme? Jeg er kvalm mest om morgen også litt på dagen. Har merket at jeg er kvalme når jeg tidlig skal på jobb enn de dagene jeg sover lenge og våkner
 
Jeg har nettopp blitt kvalm, og er det foreløpig på ettermiddagen. Tidligere svangerskap har det vært verst om morgenen.
 
Litt kvalm hele tiden. Men heldigvis ikke så mye, mer uggen. Håper det ikke utvikler seg :happy:
 
Jeg er kvalm absolutt hele tiden, men kaster ikke opp så mye.
Sist svangerskap hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme fra uke 6/7 til den dagen jeg fødte ungen.. da kasta jeg mye opp, og det savner jeg faktisk nå.. for da fikk jeg noen minutter som var bra etter hvert oppkast.. det er kanskje ikke lov å si at man vil spy, men jeg lengter så sykt etter de få minuttene der alt er bra
 
Jeg er kvalm absolutt hele tiden, men kaster ikke opp så mye.
Sist svangerskap hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme fra uke 6/7 til den dagen jeg fødte ungen.. da kasta jeg mye opp, og det savner jeg faktisk nå.. for da fikk jeg noen minutter som var bra etter hvert oppkast.. det er kanskje ikke lov å si at man vil spy, men jeg lengter så sykt etter de få minuttene der alt er bra
Sånn var det her og. Ble så deilig etter at jeg hadde spydd! Nå er jeg bare uggen og føler meg syk :/
 
Sånn var det her og. Ble så deilig etter at jeg hadde spydd! Nå er jeg bare uggen og føler meg syk :/
Jeg også! I dag begynte jeg å spy, og det var egentlig veldig greit. Etter den ene runden hadde jeg nesten en time uten kvalme :O er såpass rutinert denne gangen at jeg alltid har med fluorskyllevann på do, så spying er bare positivt (så lenge de andre på jobb ikke merker at jeg henger litt vel mye på toalettet :p )
 
Har noen av dere tatt B6 vitamin og postafen? Har bare vært små uggen i dag, den ekstreme kvalmen har jeg vært uten i over 12 timer pga B6 eller postafen (startet med begge i går)!:D:D Føler meg som et nytt menneske.
 
Typiske tider er når jeg står opp da bør jeg spise frokost kjapt, samme med lunsj, jeg bør også spise mellom 14 og 15 ellers blir jeg kvalm og svimmel. Middag kl 17/18 og muligens kveldsmat 20 :p mange av disse er mellom måltider, men det må til for å holde det i sjakk.

Hadde foreldresamtale i dag som gikk over tiden med en time :O jeg holdt på å tisse på meg og kaste opp. Neste gang blir det å ha med seg noen nøtter eller noe på møte :p
 
Har noen av dere tatt B6 vitamin og postafen? Har bare vært små uggen i dag, den ekstreme kvalmen har jeg vært uten i over 12 timer pga B6 eller postafen (startet med begge i går)!:D:D Føler meg som et nytt menneske.
Får man det reseptfritt? Var på apoteket idag og spurte etter tips, men de hadde absolutt ingen råd å komme med...
 
Har noen av dere tatt B6 vitamin og postafen? Har bare vært små uggen i dag, den ekstreme kvalmen har jeg vært uten i over 12 timer pga B6 eller postafen (startet med begge i går)!:D:D Føler meg som et nytt menneske.

Jeg går på B6! Jeg er forsatt veldig kvalm i perioder, men ikke like lange perioder som jeg har vært ved tidligere graviditeter :D Gøy at flere har samme erfaring :D
 
For dere som er kvalme. Når er dere mest kvalme? Jeg er kvalm mest om morgen også litt på dagen. Har merket at jeg er kvalme når jeg tidlig skal på jobb enn de dagene jeg sover lenge og våkner

Akkurat samme med meg. Veldig uggen og kvalm hver morgen, hjelper med å spise litt og så føler jeg meg bedre utover dagen. Ikke kastet opp enda
 
Forrige svangerskap var jeg kvalm nesten hele døgnet, hadde kanskje noen timer på ettermiddag som var ok. Eneste som hjalp var å sove, så jeg jobber kun kveld.

Nå er jeg ikke plaget med kvalme så mye enda :)
 
Får man det reseptfritt? Var på apoteket idag og spurte etter tips, men de hadde absolutt ingen råd å komme med...

Ja, postfen er iallefall reseptfritt. Jeg brukte det i mange måneder ved forrige graviditet, og det var overlegen på kvinneklinikken på sykehuset som sa jeg kunne det(allerede i uke 6)
 
Ja, postfen er iallefall reseptfritt. Jeg brukte det i mange måneder ved forrige graviditet, og det var overlegen på kvinneklinikken på sykehuset som sa jeg kunne det(allerede i uke 6)
Takk for tips, da løper jeg på apoteket når det åpner i morgen :)
 
Jeg har kjøpt ingefærtabletter.. Men usikker på hvilke virkning det egentlig har hatt enda... da formen er så varierende uansett..
 
Back
Topp