Når...

MrsMeoh

Gift med forumet
Har tenkt og lurt litt på dette, og tenkte å spørre hva dere tenker :)

• Er "dere" gravide, eller er det bare du?
  • Når blir du og babyen i magen et "vi"?
  • Når blir den lille spiren til "noen"?
  • Når faller det seg naturlig å snakke/synge til den lille magen?

Er vel bare jeg som er gravid, har aldri (tror jeg) sagt at vi er gravide, men sier at vi venter barn.

Har sagt "vi" om meg og mini lenge nå, men det er mest ovenfor kjæresten da..

Tar meg selv i å snakke til mageboeren når jeg kjører bil, sambo legger av og til hodet sitt på magen og prater synger. Dette har begynt de siste ukene, etter at han har blitt mer aktiv og sparker.

Sent from my iPad using BV Forum

Seie at eg er gravid og me ventar barn. Snakkar ikkje så mykje direkte til lillegutt da eg snakkar generelt mykje :P
Ellers seie eg at me har det bra, eller at lillegutt har det bra. Ikkje noko eg er bevist på.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Seie at eg er gravid og me ventar barn. Snakkar ikkje så mykje direkte til lillegutt da eg snakkar generelt mykje :P
Ellers seie eg at me har det bra, eller at lillegutt har det bra. Ikkje noko eg er bevist på.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Haha.. som om jeg skulle sagt det selv! :p jeg snakker også generelt mye og kommer ikke på å snakke så mye direkte til lillesøster i magen ;) det er jeg som er gravid, og vi som venter barn :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

• Liker
Reactions: EJ
Er "dere" gravide, eller er det bare du? Det er jeg som er gravid, men vi venter et barn sammen.
Når blir du og babyen i magen et "vi"? 'Vi'-kortet har jeg spilt til mannen helt siden testen ble positiv;) Sier ofte at vi er sulten/trøtt osv.. Og når noen spør hvordan det går med oss, svarer jeg med vi.
Når blir den lille spiren til "noen"? Følte det ble noen når vi fikk vite kjønn og kunne planlegge litt mer med navn, etter oul ble det også mer virkelig i form av at vi hadde sett han og han begynte å gi masse livstegn.
Når faller det seg naturlig å snakke/synge til den lille magen? Det har det ennå ikke blitt for meg, mannen prøver å prate til han av og til, men jeg synes det er litt merkelig:P

Jeg er gravid, men vi skal ha baby :)

Jeg har et litt sånn distansert forhold til den lille i magen, på den måten at jeg ikke klarer å fatte at hun er her alt og lever og at det er hun som spreller. Får meg vel et sjokk på fødestua! Så jeg sier ikke "vi" enda, men jeg kan si til samboer at babyen vil ha kveldsmat eller at babyen er tørst :)

Hun er liksom ikke blitt "noen" enda, hun finnes ikke helt i mitt hode. Vet ikke hvor lenge det vil føles så abstrakt, håper jeg klarer å ta det mer innover meg snart.

Jeg verken snakker eller synger til henne, det føles veldig unaturlig, men jeg holder mye og stryker mye på magen uten at jeg tenker meg om :)

Sent from my iPad using BV Forum

Bare jeg er gravid.
Er vel ikke noe særlig grense på når jeg og baby er vi, kan si det hele tiden men gjør det ikke så ofte. Kanskje litt mer på slutten enn på begynnelsen.
Når h*n begynner å bevege seg tenker jeg... Uke 9?
Når babyen kan høre, etter uke 23.

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er helt klart jeg som er gravide. Synes det er skikkelig teit når par går rundt å sier at vi er gravide. Det er kvinnen som er gravid, men man kan jo si at VI venter barn.

På de 3 siste spørsmålene er nok svaret i det babyen blir født. Vet at mange synger og snakker før babyen blir født, men det er ikke naturlig for meg.

1: jeg er gravid,men vi skal ha baby
2: fra ca 3 mnd i svangerskapet,h*n regnes med i familien her nå
3:samme som 2
4:Aldri,gjorde jeg heller ikke med første.Faller ikke naturlig for meg:-)

Kommer helt ann på hvem jeg prater med. Nå går det mest i "babyen vår".

Snakker til babyen, men synger ikke ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ang det å synge for babyen i magen. Jeg følte det var helt teit i første svangerskap - men ikke nå. Har liksom et mye mer forhold til at det faktisk er en liten baby inni der. Min baby. Føler ikke jeg hadde den samme "personlige kontakten" første gangen som nå.

Sier ikke viner gravid eller vi om meg og babyen.
Jeg er gravid og frøkna har det bra er det jeg pleier å si. Kan si vi venter barn sammen...

Synger ikke, kan ikke ene enste barnesang eller noen andre sanger. Haha.

- Det er bare jeg som er gravid, å da jeg er alene er det liksom bare meg uansett..
- Jeg sier vel meg og lillegutt, bruker ikke "vi" så mye
- Den lille spiren ble til "noen" når jeg oppdaget jeg var gravid, tidlig, men slik jeg følte det
- Etter oul, etter som livet inne i magen bare ble tydeligere og tydeligere ble det mer naturlig :)

Back
Topp