Når ville dere regnet cd1?

Turnusmammaen

Glad i forumet
Vi som prøver :)
Maiskolbene 2023 :-)
TR har pleid å dukke opp hos meg natt/morgen, men i dag kom hun på besøk rundt kl 12. Blir cd1 i dag eller i morgen da?

Jeg pleier å regne CD1 fra dagen TR kommer, så jeg hadde sagt idag:)
Jeg er også CD1 i dag btw, så kanskje vi da ses i en IKM gruppe, har du IKM i uke 4?

Jeg registrerer alltid alt som er innenfor 00:00-23:59 som den dagen. Så lenge man er konsekvent på hvordan man gjør det spiller det ikke særlig rolle :joyful:

I IVF verden er det litt viktig når CD1 settes, fordi man skal som regel begynne på medisiner på CD2, og hvis vi får frisk blødning sent om kvelden så regner vi neste dag som CD1. Litt forskjellig mtp hvilket tidspunkt man bør bruke, men hvis jeg hadde fått menstruasjon kl 20 så hadde jeg regnet neste dag som CD1. Siden du fikk kl 12 så ville jeg ha regnet sagen idag som CD1 :happy:

Jeg pleier å regne CD1 fra dagen TR kommer, så jeg hadde sagt idag:)
Jeg er også CD1 i dag btw, så kanskje vi da ses i en IKM gruppe, har du IKM i uke 4?
Ja, mest sannsynlig blir ikm i uke 4 :Heartred Jeg oppretter nok ikke gruppa denne gang da ikm dagen min faller på søndagen og er så fort gjort å bikke over i uke 5

Last edited:
Ved ivf så regner de cd1 dersom man får frisk blødning enten før 15 eller før 18 den aktuelle dagen (litt ulikt mellom klinikkene). Kl 12 ville jeg uansett tenkt som aktuell dag, cd1. :)

Back
Topp