Når vikariatet utløper

MaTe

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
Hei. Jeg er førstegangsfødende med termin i november 2020. Er veldig bekymret da vikariatet mitt utløper 14 august, og min termin ikke er før 2 november. Det er her et par måneder hvor jeg ikke vil være i arbeid med mindre jeg er veldig heldig og får noe nytt. Ser nye regler regner ut de tre siste måneden før permisjon starter.. så her vil alt jeg har arbeidet tidligere ikke ha noenting å si, det vil kun bety noe at jeg fra august til november ikke har noe arbeid (foreløpig) :-(
Noen som kan hjelpe meg med tips rundt dette?
 
Hei. Jeg er førstegangsfødende med termin i november 2020. Er veldig bekymret da vikariatet mitt utløper 14 august, og min termin ikke er før 2 november. Det er her et par måneder hvor jeg ikke vil være i arbeid med mindre jeg er veldig heldig og får noe nytt. Ser nye regler regner ut de tre siste måneden før permisjon starter.. så her vil alt jeg har arbeidet tidligere ikke ha noenting å si, det vil kun bety noe at jeg fra august til november ikke har noe arbeid (foreløpig) :-(
Noen som kan hjelpe meg med tips rundt dette?

Nei, de har et eget punkt som omhandler dette på https://familie.nav.no/om-foreldrepenger
Se siste punkt:
Ser ut som det bør løse seg greit :)
«Hvis det er mer enn 25 prosent forskjell mellom årsinntekten din og inntekten din de 3 siste månedene, må vi vurdere hvilken inntekt som er mest representativ i din situasjon.

  • Hvis arbeidsforholdet ditt har vart under 3 måneder, skal foreldrepengene regnes ut fra inntekten du har hatt i den perioden du har vært i jobb. Inntekten din regnes om til en månedsinntekt.
  • Hvis du har hatt ferie eller korte perioder med tilfeldig ulønnet permisjon i perioden du har hatt inntekt, fastsettes inntekten din til det du vanligvis ville hatt hvis du hadde vært i jobb.
  • Hvis arbeidsforholdet ditt avsluttes før du starter foreldrepengeperioden og du ikke har annet arbeid, blir foreldrepengene dine beregnet etter inntekten din de 3 siste månedene før arbeidsforholdet ble avsluttet.»
 
Hei. Jeg er førstegangsfødende med termin i november 2020. Er veldig bekymret da vikariatet mitt utløper 14 august, og min termin ikke er før 2 november. Det er her et par måneder hvor jeg ikke vil være i arbeid med mindre jeg er veldig heldig og får noe nytt. Ser nye regler regner ut de tre siste måneden før permisjon starter.. så her vil alt jeg har arbeidet tidligere ikke ha noenting å si, det vil kun bety noe at jeg fra august til november ikke har noe arbeid (foreløpig) :-(
Noen som kan hjelpe meg med tips rundt dette?


Nå spørst det også hvordan formen din blir utover svangerskapet. Om du blir dårlig og må ta ut sykemelding før vikariatet går ut, vil du få sykepenger som er lik lønnen du har nå. Og då vil det også være grunnlaget for permisjonspenger :)
 
Back
Topp