Når vasker og pynter dere til jul?

Tar ordentlig husvask og pynter hele huset til første adventshelg.
Vasker også til andre helga i desember pga bursdagsfeiring av barna. Samt vasker gulv og tørker støv mellom 21-23 desember, samt pynter juletre og setter frem resten av julepynten :p

Jeg også har pyntet til jul til første advent. Har allerede begynt og ta STOR rengjøring, har mål på tre rom i uka.... Tror jeg begynner å henge opp julegardiner med en gang permisjon begynner, i midten av nov.
Litt tidlig, men det blåser jeg i;)

Vasker ikke mer enn til vanlig.

Jeg pynter til advent før den første søndagen i advent, med lilla duker og lys og adventskalender og advenstake og stjerner i vinduene.

Så pyntes det til jul noen dager før. Juletreet pyntes lillejulaften :)

Pleier å vaske gulv, lister , tak og vegger og inne / utenpå kjøkkenskapene til jul. I løpet av november. Men med termin i des blir vasking så som så. Spørs om noen kommer å hjelper meg :p tatt halve kjøkkenet da .

Pynter til advent, og julepynt kommer sakte men sikkert litt og litt frem mot lille julaften. Pynter treet dagen før dagen med ungene :)

Vi gjør det alltid den første adventshelgen :)

Julevasken tas i nov. Rundt 1. Desember pynter vi. For å ha litt julekos så har vi alltid gjort det. Er så mye på jobb og borte i desember. Og til nyttårsaften er pynten borte og året møtes med rene flater og annen pynt.

Vasking varierer, men regner med uken før advent. Pynting 1.desember

Skal vaske og rydde litt i skuffer og skap ila, november. Så er der gardinskift til første helga i advent. Så pyntes det sakte men sikkert frem mot jul :) Desember i år skal jeg nyte mine siste 15 dager med permisjon, og julestresset gidder jeg ikke bruke tid på ;)

1 desember skal både julepynt og tre opp :D
Har falskt juletre da, orker ikke når det drysser.

Vaskinga er vel gjort/gjøres nå pga sterkt redebyggingsinnstinkt med 13 dager til termin ;p Ellers er jeg generelt veldig nøye på å ha det ryddig og rent, så føler ikke vi trenger ekstra rundvask før jul. Pyntingen tipper jeg blir når jeg orker etter fødselen. Sent i November/tidlig Desember. Vi liker å ta det sent i November for å få steminga, forventninga og kosen litt lengre enn bare fra første advent ;)

Vasker inni og utenpå skap og skuffer i november. Tar ut alt og alt får seg en tur i oppvaskmaskinen.
Tenkte å vaske over vegger i år. Taket trenger ikke å vaskes (kan ikke vaske det da det er betong).
Ellers blir alle rom ryddet og vasket skikkelig.
Julegardiner kommer opp til 1.desember.
Pynter til advent den første adventshelga, og på lillejulaften kommer resten av julepynten frem. Juletreet blir pynta på lillejulaften, og julegavene blir lagt under juletreet etter gullet har lagt seg.

Gjør vanlig husvask til første adventshelg (altså siste helga i november i år). Da settes det opp staker og stjerner, julegardiner henges opp, juleduker kommer på bord og noe julepynt kommer frem.
Ca en uke før julaften pynter vi treet og resten av pynten settes frem.

Liker å ha julepyntet hus i desember, og 2. januar pakker vi bort jula :)

Her har vi pyntet uka før jul , men i år blir det tidlig i desember , i og med at mannen er ute fra 16 til 30. Godt med alt som er gjort!

Vi rundvasker ikke. Men rydder og vasker før vi pynter da.

Til advent lørdagen første adventshelga, resten gjerne tredje helga? Eller fjerde, litt avhengig av hvilken dag der er jul.

Blir vel å vaske i løpet av november og pynte alt unntatt juletre første adventshelgen :-) juletreet kommer inn 23.des

Back
Topp