Når var du/skal du på første svangerskapskontroll?

Jeg hadde min første svangerskapskontroll i dag :) Fikk helsekortet, masse brosjyrer og bam blader, tok blodprøver og målte blodtrykket. Det var lavt, 90/60 men det var visst fordi jeg var så dårlig og har spydd opp igjen alt jeg har spist siste døgnet. Så snakket vi litt. Skal tilbake til kontroll om 4 uker siden jeg er så dårlig nå. Jordmor er visst ikke før i uke 25 :/

har vært på tidlig ul , men tenkte jeg skulle bestille første kontroll i dag hos legen .. har ikke jordmor time før i slutten av februar

Var visst veldig tidlig jeg! Var på første legetime når jeg var 5+5 (trodde da jeg var i uke 8 basert på menstermin) og fikk bekreftet graviditeten og tatt blodprøver, deretter var jeg på ultralyd forrige uke og fikk vite hvor langt (eller rettere sagt kort) jeg var på vei ;) Deretter hadde jeg en time i dag (9+5), hvor helsekortet ble fyllt ut og henvisning til ordinær ultralyd ble sendt. Så jeg har blitt rimelig godt oppfulgt for å si det sånn! Men jeg er egentlig glad for det, siden det er min første ;)

Ska på mandag då e eg 12+4 og ul på fredag 25januar då e eg 13+1ca.håpe alt e bra på ul.har gått ned nesten 9kg siden oktober ca.

Jeg skal den 25 Jan:) er da 12+5 skal på tidlig ul den dagen og:D så her gleder jeg meg maks:D

Jeg skal på første kontroll 23. januar, da er jeg 12+4, hos min nye fastlege. Jeg var hos min gamle da jeg var ca. 10 uker men han ville ikke undersøke noe ennå, fylte hverken ut helsekortet eller søkte sykehus. Håper jeg føler meg bedre mottatt hos min nye lege, hun virket veldig hyggelig på telefonen så det skal nok gå fint. Dette er mitt første svangerskap så jeg har mange spørsmål som jeg gleder meg til å få svar på. Jeg skal også på privat tidlig ultralyd den 25. januar, gleder meg - bare en uke igjen nå! :)

Jeg bestilte time i dag, og skal til legen 29. januar. Da er jeg 10+4

Back
Topp