Når var barnet tørt på natta?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
3.5 år var eldste. Sluttet p dagen 6 mnd før men var greit med bleie på natta en stund siden hu sover så godt at hu ikke merket det. Yngste er snart 3 år men virker ikke s interessert i å slutte med bleie enda.

Det var tidlig! :wideyed:

Ja. Det med at hun var tørr ofte fra 11, måtte jeg jo sjekke ut. Lurte på om det var noe galt, men var ikke det.
Hun sliter litt med magen, så vi satt henne på potta eller do fra vi begynte med fast føde. Og med etterhvert forstoppelse, så var det lettest å få det ut der. Hun holdt igjen både på tiss og bæsj i bleia fordi det var vondt tror jeg. Alt ble bedre etter oppstart på movicol, men fortsatt ikke bra dessverre :(
Men tror det er mye av grunnen til tidlig slutt her.

Ca 3,5 år slutta han plutselig bare en dag. Og ikke hatt et eneste uhell hverken natt eller dag:happy:

Eldste var 4,5, mellomste var 3. Yngste har naturlig nok ikke sluttet enda. :)

Jobber ennå med eldste å få han bleiefri på dag, han blir 4 år på nyttårsaften. Han er sta som ett esel og nekter å gå uten bleie. Slår seg skikkelig vrang, hyler og skriker om han ikke får på bleie. Nå står han og hyler for full hals fordi han ikke får på bleie og vi prøver desperat å få han bleiefri. Og prøve å forklare han at han er stor gutt og kan gå på do osv funker ikke, da står han og hyler, river meg i armen til han eskalerer helt og blir skikkelig vrang fordi han skal ha på bleie. Har prøvd de fleste råd og tips men ingenting funker.

Nærmer seg 4 og bruker fremdeles bleie om natta. Sluttet på dagtid like etter hun var 2. Jeg var sengevæter som barn så blir ikke overrasket om hun har arvet det, men stresser ikke med det enda. Er jo noe hormonelle greier som skal på plass :)

Har variert veldig med alle barna fra 2.5 og oppover.. bare latt de alle ta det i sitt tempo... minstesøster på 4,5 år har det ikke travelt og vil fortsatt ha bleie på natta :)

Slutta med bleie på dagen da han var litt over 3 år, nattbleia forsvant da han var akkurat 3,5 år

3 år, men kunne ha tatt den tidligere :p

3 år og 2 mnd., ble tørr på natta samtidig som vi sluttet med bleie på dagtid. Vi behold nattbleiene på et par uker i tilfelle, men de var alltid tørre, så til slutt droppet vi dem.

Back
Topp