Når vannet ditt gikk...

Jeg våkna på morgenen rundt kl 10. Jeg rakk kanskje å være våken i to sekunder før jeg plutselig merket et "plopp" i underlivet. Jeg spratt opp i refleks, og da begynte det å renne ned langs lårene mine. Ikke en dråpe i senga. Kan ikke beskrive hvordan jeg merket den ploppen, om det var lyd eller følelse eller hva det var....noe var det[8D] Og det var lykken!!Jeg løp på do og satte meg, og mens det fortsatte å renne litt, gråt jeg gledestårer før jeg tok en tlf til både sykehus og sambo. Ingen tvil om hva det var[:)] Jeg håper det blir starten på fødselen min neste gang også!

Jeg lå i sengen, våkna av at bf kom og la seg, snudde meg rundt, så fossa det ut, mens jeg lå flatt i sengen....

Turde ikke bevege meg en cm ometrent, men jeg var i uke 31 da....

Første gangen gikk det da jeg lå på sofan å slappa av[;)] hørte et smell i magen og merka det begynte og piple...[:)]

Andre gangen, hadde jeg full åpning, så jordmora stakk en(eller flere) finger inn og ba meg presse i mot... poff! så gikk det..[;)]

Var midt inne på ett kjøpesenter da vannet fosset ut............... [&:][8D][;)] skikkelig hollywood! [8D]

Jeg lå i badekaret, men merket det meget godt fordi [8D] Det kom et lite knepp neden til også kjente jeg det "rann".

Takk for masse tilbakemeldinger jenter... gøy å lese andres opplevelser. Jeg var så omtåket under min fødsel at jeg ikke husker hvordan det var da de tok vannet.  Men hører flere av dere si at det "knepper"... spennende... #Boff#- liksom!
Jaja.. har ti uker igjen.. så alt kan skje![:D]

Skulle klæ meg på rompa...kjente det rant og trodde jeg piss apå meg...prøvde å knipe igjen...men det rant...det rant og det rant...[8D] Slo til samboer som ikke forstod noen ting...kom meg ned i dusjen...vannet rant nedover bena og jeg lo[:D]

Med Marius gikk det på natta,jeg våknet ca kl 2-3 og satte meg opp i senga.Det var som om noen dro ut en propp,og så rant vannet.Det rant og rant og rant.
Med Sander hadde jeg satt meg ned for og spise middag og så plutselig kjente jeg noe rart,og så rant vannet ut.

ORIGINAL: Ida82

Jeg gikk på do, og da var det et slags "klikk" nederst ved skambeinet (som det så "pent" heter).. Jeg begynte å blø. Så gikk jeg opp for å se film, satt meg på et tisselaken for jeg hadde hørt at vannet kunne gå når jeg begynte å blø (var jo en uke til termin). Og jaggu så fikk jeg bruk for det. Hadde satt meg ned og plutselig så kjente jeg bare noe varmt og vått rundt der jeg satt. Var akkurat som at det gikk hull i en vannbalong. Hehe..

Hehe,sign![8D]

Første fødsel måtte de ta vannet mot slutten, og da gikk det hele i raserfart[8D]

Andre fødsel gikk vannet gradvis mandag og tirsdag - så ble satt i gang onsdag pga bakterifare o.l for fosteret, ved treg fostervannavgang..  

Jeg gikk ut av dusjen og tørket meg, men så såg jeg at det bare kom mer og mer vann på gulvet..[8D] trodde først jeg hadde tissa på meg, men skjønte til slutt hva det var da[;)]

Jeg merket det ved at jordmor sa: nå skal jeg ta vannet ditt. Dermed stakk hun hull med "heklepinnen" sin. Kjente det rant masse varmt vann (litt ekkelt egentlig) også fikk magen en rar form. Den formet seg etter babyen på en måte!

Back
Topp