Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
..hvordan skjedde det?
Hvordan merket du det.. osv...
Mitt ble tatt under fødsel første gangen og ved ks andre.. så om noen mnd så blir det kanskje på en annen måte.
Men hvordan var det for deg?
Hadde maserier hele dagen, var på registrering på sykehuset men de mente dette ikke var noe og at det kom til å ta noen uker til før jeg født.Reiste hjem og la oss.5 min etter vi hadde lagt oss gikk vannet.......det var en befrielse[:D]smertene ble borte en liten stund
det begynte bare aa sildre vann kl 11. merket ingenting. ikke rier eller noe. reiste paa sykehuset. men ble sendt hjem siden det ikke var noen rier. kl 16 tok det seg veeeeldig opp... var paa sykehuset igjen kl 17. snuppa ble f;dt kl 19.32[;)]
Første gang låg eg i ei sjukehus seng og dei feste en sånn elektrode (??) på babyen, så sa d splash[8D]
Hadde fått drypp en time før, men det belte eg hadde rundt magen fungerte ikkje skikkelig så da måtte dei til med elektrode. Så da gikk jo vatne samtidig[8D]
Andre gangen blei eg berre lagt opp i ei seng og plutselig hadde dei tatt vatne, ana ikkje ka dei sette hål med da.
Men eg var livredd for at det skulle gå av seg sjøl, så eg er GLA for at det blei tatt begge gangane[:D]
satt i sofaen og skrev på msn med min svigermor og så pluselig tror jeg at jeg tisset meg ut, det kom ikke så mye som jeg har hørt når vannet går og det var litt grumset
var på sykehuset og fikk bekreftet vannavgang og misfarget forseter vann
ble likevel sendt hjem
så noen timer senere gikk mer/resten
gutten min lå skjevet derfor gikk det kun litt og litt
første gang tok jeg ks, og andre gang fekk jeg epidural, drypp for å fyre opp riene så tok de vannet mitt etter 6 timer med 2 min mellom rom på riene og INGEN foranring på åpningen[:@].. Merket ikke så mye da, bare kjennte det rann, føltes ut som jeg tissa på meg... hehe
Hadde nettopp lagt meg, vært oppe hele natta, kl var 09.00. Ca 10 min etter jeg la meg følte jeg et "plopp" (vanskelig å beskrive det [8D]), men jeg tenkte iallefall at nå tror jeg slimproppen gikk. Så gikk det 5 minutter til så begynte det å renne fostervann så jeg løp inn på do og der kom slimpropp og vann ja. [:-]
*kremt* Det gikk da vi hadde sex. [:-] Oppdaget en litt for stor flekk i senga etterpå, hehe. Etterpå kom det bare litt og litt, tok en stund før jeg helt skjønte at det var vannet som hadde gått (selv om den flekken i senga egentlig ikke var til å ta feil av [8D])..
Jeg gikk på do, og da var det et slags "klikk" nederst ved skambeinet (som det så "pent" heter).. Jeg begynte å blø. Så gikk jeg opp for å se film, satt meg på et tisselaken for jeg hadde hørt at vannet kunne gå når jeg begynte å blø (var jo en uke til termin). Og jaggu så fikk jeg bruk for det. Hadde satt meg ned og plutselig så kjente jeg bare noe varmt og vått rundt der jeg satt. Var akkurat som at det gikk hull i en vannbalong. Hehe..
gikk 13 timer fra vannavgang til første ordentlige ri.. da var jeg på vei til sykehuset for sjekk, så da ble jeg der [:D] 21,5 time etter vannavgang var han ute..
Lå i sengen. MÅ tisse NÅ!!!! Løpe på toalettet mens det renner etter meg på gulvet. Litt fortvilet over å være fullstendig inkontinent over natten. Setter meg på toalettet. "åpner" for tisset. Ingenting kommer. Skjønner at noe helt annet har skjedd... reiser meg opp, det fosser ut av meg. Må bruke et badehåndkle mellom bena og skifte det hvert tiende minutt. Ringer føden...
Stod på badet og pusset tennene om kvelden da jeg plutselig kjente nedpress. Kom et lite "plopp" og så ble jeg klissvåt nedover beina (hodet var ikke festa). La meg rett ned på gulvet, fikk lagt noe under rompa og ringte til jordmor.
Hørte et knett fra midt over "hårfestet" der nede på en måte.
Så ble det heise varmt mellom beina [:D]
Jeg holdt beina sammen, og gikk inn på doen... spredde beina og vannet rant nedover!
La seg ned på senga, siden hodet ikke var festa.
Riene kom fort etterpå!