Når tror du babyen kommer?

Jozo

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Juliskattene 2018 ❤
Sommerfuglene
JuniJubel2021
✨️Julestjernene2023✨️
Inspirert av tråden inne på september :happy:
Med første hadde jeg ingen følelse, han ble igangsatt på maks overtid og kom 42+2.
Med andre hadde jeg hele tiden en følelse på at han kom før termin og vannet gikk 38+0 og født 38+1.
Denne gangen har jeg hele tiden vitset om at hun må komme midt i mellom. Så jeg vil gjette på termindatoen 6 desember eller 12 desember :shy:
Har barn født 8 og 10 så det må jo nesten bli 6 eller 12 for å holde på trenden :laughing002 er selv barn nr 3 med to eldre brødre, kom 6 dager over termin.

Når tror du at babyen din kommer?
 
Vi har termin på lillejulaften. Har en datter fra før som er født 14 desember, hun ble født på termindatoen med spontan vannavgang så jeg ble aldri satt i gang. Denne gangen hååååper jeg på fødsel 15,16,17 en plass. Da rekker jeg lande litt før det er jul. Frykten min er å føde på julaften eller kvelden før så jeg må tilbringe julaften på sykehuset, det syns jeg er så stusselig :joyful:
 
Vi har termin 25.des i følge ultralyden. Jeg vet nøyaktig unnfangelsesdato og i følge syklus er termin 31.des. Førstemann kom 8 dager over så jeg troooor hun blir januarbaby men ikke sikker :love7 Svigers er her i juleferien da, så sånn sett hadde det vært kjekt med barnevakt mens vi er på sykehuset:Heartpink
 
Jeg har termin 2.Desember, men skal ha PKS I uke 37, så blir i november lille kommer❤️❄️ Vårt tredje novemberbarn✨
 
Fødte første på termindatoen. Da var termin og menstermin samme dato. Nr. 2 kom 10 dager før termin. Da stemte også termin med menstermin. Denne gangen er det ganske stor differanse på terminene, men jeg har mest tro på mensterminen min. Også tror jeg han kommer litt før det igjen. Holder derfor en knapp på 16. 17. eller 18. desember.
 
Fikk første 4 dager over termin. Nr 2 kom 7 dager før termin. Håper på før termin denne gangen og slik at hun blir født i november :)
 
Jeg er førstegangsfødende så det er jo litt bingo å gjette, men gøy! Det er IVF så termin 10/12 bør stemme bra, men jeg gjetter en dag eller to etter. Og håper jeg slipper igangsetting etter mye overtid.
 
Første ble født 11 dager før termin, andre 6 dager før. Nå har jeg termin 16. desember, men tipper hun blir født rundt 12-13. :) Egentlig har jeg ikke peiling denne gangen, haha! Med andremann tippet jeg riktig dato :) Hadde veldig sterk følelse på den datoen den gangen. Mamma har tippet at hun kommer den 18. eller 19.
 
Håper og tror hun kommer før termin (4. des). Har en følelse på at dette blir novemberbarn!

Første kom 38+3, andre kom 39+3, så følges trenden, kommer hun 40+3 :p
 
Kom maks overtid sist gang, håper på en uke eller to før denne gang *krysser fingre og tær*
 
Jeg tror den kommer 24 eller 25 des :confused: Termin 23. fødte 6 dager før termin sist, men nermere det jeg trodde var termin.
 
Har termin 17.12 men begge søsterene mine fikk sine sønner 4 dager før termin så jeg tror helt ærlig han kommer 13.12!
 
Vet ikke hvorfor, men jeg har en følelse av at han kommer den 20. november. Har termin 6. desember.
 
Er det ikke slik at man ofte kan kjøre "copy+paste" fra sin mors svangerskap? Hittil har jeg hatt akkurat de samme opplevelsene, komplikasjonene etc til de samme tidene som min mor hadde da hun gikk gravid med meg.. Jeg var visstnok en av de 5% som ble født nøyaktig på termindato. Mine 2 yngre søsken ble forløst med hastekeisersnitt i uke 27, men siden de var tvillinger, ville de nok ha kommet før 40+3 uansett..

Jeg vet unnfangelsesdato, og det stemmer overens med min menstermin (20 des), mens ultralydtermin sier 21 des. Som førstegangsfødende, vet jeg jo ikke helt, men det hadde jo vært kjekt om han kom bittelitt før, (typ en uke). Så håper jeg han slipper å komme på selve julaften - det er jo liksom de to store dagene i et lite barns liv, og det er fint hvis han får lov å ha to separate dager.

Har lite lyst til å gå på overtid, spesielt etter at en av naboene nettopp opplevde at datteren døde inni henne på overtid, hvilket ble oppdaget da hun skulle bli igangsatt.. :eek: vet det er sjeldent, men tydeligvis skjer det med 11 barn i Norge hvert år..
 
Er det ikke slik at man ofte kan kjøre "copy+paste" fra sin mors svangerskap? Hittil har jeg hatt akkurat de samme opplevelsene, komplikasjonene etc til de samme tidene som min mor hadde da hun gikk gravid med meg.. Jeg var visstnok en av de 5% som ble født nøyaktig på termindato. Mine 2 yngre søsken ble forløst med hastekeisersnitt i uke 27, men siden de var tvillinger, ville de nok ha kommet før 40+3 uansett..

Jeg vet unnfangelsesdato, og det stemmer overens med min menstermin (20 des), mens ultralydtermin sier 21 des. Som førstegangsfødende, vet jeg jo ikke helt, men det hadde jo vært kjekt om han kom bittelitt før, (typ en uke). Så håper jeg han slipper å komme på selve julaften - det er jo liksom de to store dagene i et lite barns liv, og det er fint hvis han får lov å ha to separate dager.

Har lite lyst til å gå på overtid, spesielt etter at en av naboene nettopp opplevde at datteren døde inni henne på overtid, hvilket ble oppdaget da hun skulle bli igangsatt.. :eek: vet det er sjeldent, men tydeligvis skjer det med 11 barn i Norge hvert år..
For min del stemmer ikke det overhode. Jeg har født to barn og de har kommet henholdsvis 11 og 6 dager før termin, kontra 1 dag og 4 uker før (jeg ble født på grensen til prematur).
 
Er det ikke slik at man ofte kan kjøre "copy+paste" fra sin mors svangerskap? Hittil har jeg hatt akkurat de samme opplevelsene, komplikasjonene etc til de samme tidene som min mor hadde da hun gikk gravid med meg.. Jeg var visstnok en av de 5% som ble født nøyaktig på termindato. Mine 2 yngre søsken ble forløst med hastekeisersnitt i uke 27, men siden de var tvillinger, ville de nok ha kommet før 40+3 uansett..

Jeg vet unnfangelsesdato, og det stemmer overens med min menstermin (20 des), mens ultralydtermin sier 21 des. Som førstegangsfødende, vet jeg jo ikke helt, men det hadde jo vært kjekt om han kom bittelitt før, (typ en uke). Så håper jeg han slipper å komme på selve julaften - det er jo liksom de to store dagene i et lite barns liv, og det er fint hvis han får lov å ha to separate dager.

Har lite lyst til å gå på overtid, spesielt etter at en av naboene nettopp opplevde at datteren døde inni henne på overtid, hvilket ble oppdaget da hun skulle bli igangsatt.. :eek: vet det er sjeldent, men tydeligvis skjer det med 11 barn i Norge hvert år..
Vanskelig å si igrunnen, min mor har 7 barn, og har både gått over termin og født før termin, noen fødsler har startet med rier og noen startet med vannavgang. Har også hatt hastekeisersnitt 2 mnd før termin. Så min konklusjon er at alle svangerskap/fødsler er forskjellige selv for samme dame/innad i familien. :hilarious:
 
Er det ikke slik at man ofte kan kjøre "copy+paste" fra sin mors svangerskap? Hittil har jeg hatt akkurat de samme opplevelsene, komplikasjonene etc til de samme tidene som min mor hadde da hun gikk gravid med meg.. Jeg var visstnok en av de 5% som ble født nøyaktig på termindato. Mine 2 yngre søsken ble forløst med hastekeisersnitt i uke 27, men siden de var tvillinger, ville de nok ha kommet før 40+3 uansett..

Jeg vet unnfangelsesdato, og det stemmer overens med min menstermin (20 des), mens ultralydtermin sier 21 des. Som førstegangsfødende, vet jeg jo ikke helt, men det hadde jo vært kjekt om han kom bittelitt før, (typ en uke). Så håper jeg han slipper å komme på selve julaften - det er jo liksom de to store dagene i et lite barns liv, og det er fint hvis han får lov å ha to separate dager.

Har lite lyst til å gå på overtid, spesielt etter at en av naboene nettopp opplevde at datteren døde inni henne på overtid, hvilket ble oppdaget da hun skulle bli igangsatt.. :eek: vet det er sjeldent, men tydeligvis skjer det med 11 barn i Norge hvert år..
Stemmer ikke her heller. Hverken når jeg fødte eller selve fødselen. Jeg kom 14 dager over termin og fødselen tok 2 døgn. Jeg fødte min første på termindatoen og det var styrtfødsel. Nr. 2 kom før termin. Der gikk også mamma over. Så få likhetstrekk her :)
 
Her er terminen 2. desember. Selv håper jeg på ca 3 uker før termin slik at jeg er sikker på at barnefar er hjemme og kan være den fantastiske støtten for meg som han er
1. kom 12 dager over, neste 1 dag før.. Blir veldig spennende å se uansett☺
 
Back
Topp