Når tror du babyen kommer? Når kom de andre?

Vil ha nummer tre

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
Tenkte det hadde vært gøy å se når vi fødte i forhold til termin med de barna vi har og når vi tror lille i magen kommer :)
 
1. barn: 42+6 (igangsettelse - fødsel tok 3 dager)
2. barn: 40+3 (igangsettelse - fødsel tok 2t og 15min)
3. barn: nå tror og håper jeg at hun kommer noen dager før termin av seg selv, uten igangsettelse. (Er lov å håpe) :p
 
  1. 2018. Menstermin 19/8, OUL-termin 13/8. Vannavgang 9/8, født 12/8.
  2. 2020. Menstermin 18/8, OUL-termin 15/8. Rier 12/8, født 13/8.
  3. 2023/nå. IVF-termin 22/8, OUL-termin 19/8. Lurer på om jeg skal tippe 17/8, må tenke litt på det. :)
 
Jeg er førstegangs og har ingen tidligere erfaring, men håper at jeg ligner på min mor. Hun fødte storebroren min på termindatoen og meg 3 dager før. Virker som om vi har hatt ganske like svangerskap så langt så det blir spennende å se. Tipper derfor termindato 25/08 :)
 
Første gang her og. Tipper babyen kommer av seg selv 0- 3 uker før termin. Mamma fødte meg 3 uker for tidlig. Et wild guess 17.august (8 dager før termin)
 
Jeg er førstegangs og har ingen tidligere erfaring, men håper at jeg ligner på min mor. Hun fødte storebroren min på termindatoen og meg 3 dager før. Virker som om vi har hatt ganske like svangerskap så langt så det blir spennende å se. Tipper derfor termindato 25/08 :)
Første gang her og. Tipper babyen kommer av seg selv 0- 3 uker før termin. Mamma fødte meg 3 uker for tidlig. Et wild guess 17.august (8 dager før termin)
Det sies jo at det er veldig likt som moren sin når det kommer til fødsel ja, men dry har ikke stemt for min del :p

Moren min ble aldri satt igang slik som jeg måtte og hun fødte alle kidsa (6 unger) alt mellom 7 dager før termin og 1-2 dager etter.

Så for å unngå skuffelse og for at de siste ukene skal bli ekstreeemt lange, så anbefaler jeg dere å tenke at det ikke blir fødsel før uken etter termin og så heller bli positivt overrasket om hen kommer før. For tro meg jeg var skuffa og hver dag føltes som en ekstra uke !
 
Førstemann kom 6 dager før termindato, andremann kom dagen etter. :) Tror frøkna her kommer et par-tre dager etter termin (og håper veldig hun ikke kommer så mange dagene før) :)
 
1. Termin oul 23/2 satt i gang ballong 39+0
Kom 18/2 39+1 fikk modingstabletter og kom 4 timer etter vannet ble tatt.

2. Mistenker at jeg blir satt i gang på ca samme tid. Termin er 20/8 og jeg tror han blir født 16/8.
 
Det sies jo at det er veldig likt som moren sin når det kommer til fødsel ja, men dry har ikke stemt for min del :p

Moren min ble aldri satt igang slik som jeg måtte og hun fødte alle kidsa (6 unger) alt mellom 7 dager før termin og 1-2 dager etter.

Så for å unngå skuffelse og for at de siste ukene skal bli ekstreeemt lange, så anbefaler jeg dere å tenke at det ikke blir fødsel før uken etter termin og så heller bli positivt overrasket om hen kommer før. For tro meg jeg var skuffa og hver dag føltes som en ekstra uke !
Ja, vet jo at det er en mulighet! Tar det som en bonus om han kommer på termin eller før egentlig :)
 
Min første.
Termin 03.08.

Har ikke noe jeg tror, så har bare tanker om hva som hadde vært gøy:
- Gleder meg til å møte henne, så om hun kommer noen uker for tidlig hadde vært hyggelig det.
- 1. August hadde vært gøy, for var da jeg hadde første konsultasjon med klinikken I Danmark i fjor og bestemte meg 100% for å gjøre det. Så kommer hun akkurat et år etter er det gøy.
- 2. August: Mamma og jeg er født på en onsdag, så hadde vært gøy om hun kom onsdag 02.08.
- 3. August: Termin hadde vært gøy. Jeg ble selv født på termin (og var eneste av mamma sine 4 barn hvor ultralyd-termin og mens-termin var enig/like).
- 4. August: 04.08 hadde vært gøy. Det er akkurat en mnd før min bursdag. På den datoen er det også akkurat et år siden jeg bestilte donorsæden, så hadde vært gøy om det tok et år fra det, til hun var her.

Så.... får bare se generelt :hilarious: men enav de fire første dagene i august hadde vært gøy!
 
Første ble født 36+4, altså fire uker før termin. Men skyldes preeklamsi, som jeg håper å slippe denne gangen, og satser også derfor på å komme meg nærmere termin.
Men min (eggløsnings-)termin er 22. august, ikke 27. som jordmor på oul ville ha det til.
Har en magefølelse på 15. august, noe som vil si 1 uke før "min" termin.
 
Førstegangs med termin 9. august.

Mor mi gjekk tre veker over med meg, då jordmor meinte at eg kom når eg var klar… Skapte visst litt unødvendig action. Så eg er vel i grunn førebudd på å gå over:smiley-ashamed004 håpar jo at han kjem litt nærmare termin:happy090

Blir uansett spennande å sjå når han dukkar opp:Heartblue
 
Nr1 kom 41+3. Startet med spontan vannavgang hjemme. To timer senere 9vn jeg kom på kk. Men stoppet opp oga han sat fast I bekknet.

Nr 2. 40+4 Vånner av at vannet gikk i sengen 0325. 0511 var han ute. Rakk akkurat kk.

Nr 3. Tiden får vise men får ikke gå over termin denne gangen og vet forsatt ikke om jeg blir klarert til fødsel oga morkaken plassering. Krysser defor at torsdagens undersøkelse viser morkaken har flyttet seg nok til fødsel.

Min mor har angivelig født alle 3 før tiden. Samme med min søster mens jeg gikk overtid med begge to. Så man kan bli sykt skuffet t om man ser på andre i fam. Jeg var så nedfor fordi jeg gikk over tiden.
 
Last edited:
Forrige: Menstermin 20/8, OUL termin 17/8 - kom 15/8 :love7 :Heartred

Satser på et par dager før/rundt termin denne gangen også :love7 Menstermin 9/8 og TUL 7/8:Heartred
 
Første og ivf. Ifølge befruktningsdato fra iVf så er termin 20 august og OUL også samme men jordmor mener 17 august men motsier seg selv med +-2.
Men tror kanskje det blir rundt termin men hvis det er sant at man følger mor så blir det prematur baby. Broren min er prematur og jeg ca 1 mnd før termin.
 
Første kom 8 dager før termin
Andre kom 3 dager før termin
Tredje kom 11 dager på overtid da ble jeg igangsatt

Nå har jeg termin 26.08, men ser dagsventende ut allerede :confused013
Håper at denne kommer litt før, hels før 11 august da jeg har bursdag og helst vil ha før jeg blir 39 :happy:
 
Med nr 1: Termin 28.februar, ble satt igang 2 uker før, hun kom uke 38+4.

Denne gangen har jeg termin 12.aug og tipper jeg føder 15. har en avtale med sykehuset om at jeg skal settes igang på termin +- noen dager om han ikke e kommet før.
 
Back
Topp