Når tror dere babyen kommer i forhold til termin?

Elewyn

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Jeg har termin 04. juli, men går liksom og tenker at hun kanskje kommer på St. Hans aften, evt. dagen etter. St. Hans aften er det fullmåne, og det er ikke uvanlig at ekstra mange babyer kommer da. St. Hans aften er 11 dager før termin, og sist gang fødte jeg 10 dager før. Jentene mine har også siktet seg inn på bursdagene til andre i familien, og dagen etter St. Hans er en sånn dato :)

Andre som har en følelse av at babyene kan komme på en bestemt dato?

Hmm, 1-2 uker før termin, kanskje 2. juli? Huff, jeg kommer til å bli utålmodig kjenner jeg, har tidligere fått før termin, men det er jo ingen selvfølge at denne kommer før.

Jeg har termin 04. juli, men går liksom og tenker at hun kanskje kommer på St. Hans aften, evt. dagen etter. St. Hans aften er det fullmåne, og det er ikke uvanlig at ekstra mange babyer kommer da. St. Hans aften er 11 dager før termin, og sist gang fødte jeg 10 dager før. Jentene mine har også siktet seg inn på bursdagene til andre i familien, og dagen etter St. Hans er en sånn dato :)

Andre som har en følelse av at babyene kan komme på en bestemt dato?
Hvilken dato blir da St. Hans? Jeg har lenge hatt følelsen på 14/6- men håper virkelig ikke det- vil ha Max ut av permisjon;)

Hmm.... Termin 3.7. Har egentlig tenkt meg mellom 1.-4.7. Men tror det er mer ønsketenkning enn følelse av at det blir da. Tanta mi har bursdag 7.7., fin dato det også da ;-) og 4th of July er kanskje den stiligste? ;-) ene søstra mi har fått veldig nærme termin med alle 3, andre søstra har fått halvannen til 3 uker før med sine 3. Pleier dette å være noe "arvelig"?

St. Hansaften er 23.6., og St. Hans-dagen er 24.6. Det er jo 23.6.vi feirer her i Norge, er sikkert den hun snakker om :-)

St Hans er 24 juni, St hans aften er vist 23. Juni

Jeg har 17 juli og har en følelse av at lillegutt kommer før - men kan jo være lykkeønsking og ;)

Litlå kom 4 dager før termin. Nå er sjangsen større for tidlig fødsel pga konisering, så tipper at lilebror kommer et par uker før termin :) Men trenger ikke komme så mangen uker før :P

Første kom 3 dager over termin, og prøver å stille inn hodet på det samme denne gang, selv om ett eller annet inni meg sier han kommer før..... Men men, han kommer når han kommer, alt begynner å bli klart.... :)

Jeg ble satt i gang sist 13 dager over termin å hun kom 14 dager over. Jeg har belaget meg på å gå 14 lange dager over denne gangen også :) Men alt før er jo bare kjempe pluss,
Min mor gikk nesten 14 dager over med meg og mine to brødre å de sier jo at man slekter litt på sin mor i forhold til fødsel å slikt så vi får se. Meg og samboeren min kommer iallefall til å bli sjokket om det skjer noe før :D

Min kom i uke 37, så legen gjetter det samme her. Hun går i ferie etter kontrollen min i uke 36, men sier at det sikkert blir den siste kontrollen min uansett. ;)
Det var veldig deilig å føde før termin, da man slapp å vente. Men kom jo litt brått på da. ;)

Håper lillesøster også kommer før termin, men hun kommer når hun kommer! Det er jo vanskelig å vite når baby vil ut! :)

Storesøster er veldig spent, for hun lurer på om vi får mye ferie alene, eller om lillesøster kommer noen uker etter skoleferien. Samboer må jobbe mye i sommer, så det blir uansett lite familieferie, men noe må vi jo finne på, uansett når lillesøster kommer. Gleder meg til at søstrene kan bli kjent før skolen til storesøster starter igjen iallfall! :)

Begge mine har kommet i uke 38 så håper frøkna gjør det også :) Nin mormor drømte at hun blir født 2 juli og da er jeg i uke 38. Blir artig og se :) Hun kommer jo når hun er klar, men merker jeg allerede er veldig spent! ;)

Hvilken dato blir da St. Hans? Jeg har lenge hatt følelsen på 14/6- men håper virkelig ikke det- vil ha Max ut av permisjon;)

St. Hans er 23. Juni i mitt hode, alltid den dagen vi har feiret, men det er vel kanskje riktig at det er 24. Som er St. Hans dagen :) Jeg tenker at kanskje fødslen starter på kvelden 23. Juni, og at snuppa kommer 24. Juni, men det er jo bare ville spekulasjoner :D

Tipper 15 juli for meg selv. :P
Har så på følelsen at han kommer før (kanskje det bare er ønsketenkning?). :P
Har termin 13 juli.

Jeg har termin 23.juli, tipper jeg føder 1 eller 3 august.
Første svangerskap var termin 21.august-jeg fødte 2.september
Andre gang var termin 23.desember, jeg fødte 1.januar.

Derfor tipper jeg mnd-bytte også denne gangen, men det hadde jo vært perfekt i begynnelsen av juli :)

Har termin 11. Juli, men har en følelse på at hun kommer 15. Juli. Storesøster kom 6 dager før termin, men denne gangen tror jeg at jeg går over.

Jeg har født begge mine 2 før termin. Men bare sånn 7-4 dager før. Denne gangen tenker jeg det er min tur til å gå over. Har termin 5. Juli. Det som er interresant er at jeg tydeligvis blir påvirket av fullmåner. Og når du sier det er fullmåne 23. Juni, så blir det mulig fødsel før termin denne gangen også da... :) Hehe. Blir morsomt å se, men føder vi etter 1. juli får jo mennene våre 2 uker lenger permisjon. Så vi bør vel knipe igjen.

Har en følelse hun kommer før termin, men npr aner eg ikkje. Jordmor sier hun er sikker på at det blir likt som dem to siste gangene - 4-5 uker før.. Vill gå mest mulig til termin eg

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

To til tre dager før eller etter termin tror jeg :)

Back
Topp