Når trenger babyen uteklær?

Malla89

Finner glede i forumet
Desemberglede 2015
Når er det lurt å gå til innkjøp av uteklær som regntøy og dresser? Vesla mi er snart 9 mnd og sitter foreløpig kun i vogna. Og hvilken str bør jeg kjøpe?

Vår jente på 6mnd har fått både parkdress, vinterdress og regndress. Syms det er viktig å ha fra krabbealder ;) da kan hu sitte/krabbe i sankassa og ute på gresset, også når det blir kjøligere i været, så jeg syns det er et must :p vi har kjøpt alt i str 74 det hu bruker nå ;) men dresser og uteklær er ofte gode i størrelsen.

Vi hadde vel uteklær fra han var rundt 7-8 måneder tenker jeg.
Dette var på våren, så da hadde vi Parkdress og sånne skoposer.
Var veldig populært å sitte i sandkassa og krabbe litt rundt ute.
Hva slags str ho trenger kommer jo an på hvor stor ho er. Vi hadde Parkdress i str 80 som første dress :)

Vi hadde vinterdress til påske i 68 :) Kjøpte parkdress nå i sommer i str 80, greit å ha noe som stenger vind og lett regn ute når han sitter i meis og er ute på tur sammen med oss. Jeg satser på at den passer med ulldress under ut oktober i bhg, så får vi finne vintertøy etterhvert :)

Da blir det vel shopping her ja. Tenker jeg prøver å gå opp en str så ho kan vokse i det, eller blir komforten dårlig da? Erfaringer?

Da blir det vel shopping her ja. Tenker jeg prøver å gå opp en str så ho kan vokse i det, eller blir komforten dårlig da? Erfaringer?

Erfaringsmessig så er det dumt å kjøpe for stort tøy til de små, da de rett å slett ikke klarer å lee på seg og istedenfor å utforske ting, kan bli passive.

Når barna er såpass store at de fint kan gå/løpe/klarte etc så går det greit om dressen er noen cm for stor. (4-5år+)

Husker ikke hvem som sa det heller, men om små barn har for store klær, slites de også fortere om de har klær som passer, sa da er jo vitsen med å kanskje ha til neste år også borte...

Vi kjøpte uteklær rundt 10-11 mnd. Var ute og lekte i god stund før det, men det var sommer og fint så brukte kun vanlige klær. Nå er det full oppkledning i bhg og som det står over, når de er så små blir det fort vanskelig å bevege seg når klærne er for store.

Ikke meningen å "stjele" tråden her, men kanskje andre også har nytte av spørsmålet mitt? :-)

Hvor kjøper dere parkdress til de minste? Mi er 3 1/2mnd, og jeg tenker å ha henne med på høstturer, men vet ikke hvor jeg får kjøpe str 62/68? Og blir ikke parkdressene for klamme? :-)

Ikke meningen å "stjele" tråden her, men kanskje andre også har nytte av spørsmålet mitt? :)

Hvor kjøper dere parkdress til de minste? Mi er 3 1/2mnd, og jeg tenker å ha henne med på høstturer, men vet ikke hvor jeg får kjøpe str 62/68? Og blir ikke parkdressene for klamme? :)
Tror de fleste parkdresser begynner på 74. Har aldri opplevd at min har blitt klam i den. Vi har Reima sin :)
Men f.eks pop har vindfleece. Den er fin til å bruke ute i sele ol.

Våres jente fikk utedress når hun var 9 mnd. Kjøpte da str 80, passer i år også :)

Vi har kjøpt yttertøy når vi har begynt å la dem krype på bakken. Alt fra 6-9 mnd. Når de enda sitter i vogn, har vi ikke hatt behov for yttertøy heller:)

Ikke meningen å "stjele" tråden her, men kanskje andre også har nytte av spørsmålet mitt? :-)

Hvor kjøper dere parkdress til de minste? Mi er 3 1/2mnd, og jeg tenker å ha henne med på høstturer, men vet ikke hvor jeg får kjøpe str 62/68? Og blir ikke parkdressene for klamme? :-)

Jeg kjøpte en på Kapp ahl i fjor i str 62 :)

Back
Topp