Hvor?Privat får du ta den frå veke 9.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvor?Privat får du ta den frå veke 9.
Les litt lenger opp i tråden. Eg får det dekka, så eg har ikkje leita.Hvor?
Eg og får det dekket, men ønsker å ta den så tidlig som mulig Er jo ikke akkurat ungLes litt lenger opp i tråden. Eg får det dekka, så eg har ikkje leita.
Ser den er ikkje akkurat ung eg heller.Eg og får det dekket, men ønsker å ta den så tidlig som mulig Er jo ikke akkurat ung
Du kan alltids spørre, men offentlig er det bare de som har fylt 35 ved termin som får testen dekket Du skal jo på UL i uke 12 og da ser de ganske mye med tanke på fosteret som nakkefold, hjertet undersøkes osv. Ser de noe unormalt blir du som regel fulgt opp med NIPT testHar fått innkalling til OUL i uke 12, men jeg er 28 år så får vel ikke nipt-test da. Kan man si man vil ha det når man er der mot et tillegg montro? Vil jo gjerne vite..
Om barnet har kromosomavvik trisomi 21,18 og/eller 13.Hva får man vite av nipt-test?
Om man har forhøyet risiko for trisomi 13, 18 eller 21 (Patau, Edward eller Downs syndrom). Ved utslag på forhøyet risiko kan man evt gå videre med mer invasive metoder for å bekrefte (innebærer en abort-risiko, en lav en).Hva får man vite av nipt-test?
Men er du veldig opptatt av å vite om trisomiene er nipt eneste måte å være noenlunde sikker. Jeg har et barn med Downs, og hadde 7 ultralyder i svangerskapet. Hun hadde perfekt nakkefod og nesebein ved TUL, og ingen fattet noen mistanke før etter fødsel, verken om DS eller hjertefeil.Du kan alltids spørre, men offentlig er det bare de som har fylt 35 ved termin som får testen dekket Du skal jo på UL i uke 12 og da ser de ganske mye med tanke på fosteret som nakkefold, hjertet undersøkes osv. Ser de noe unormalt blir du som regel fulgt opp med NIPT test
Har fått innkalling til OUL i uke 12, men jeg er 28 år så får vel ikke nipt-test da. Kan man si man vil ha det når man er der mot et tillegg montro? Vil jo gjerne vite..
Hvis du ikke tar NIPT så er det jo ingen garanti, nei. Noen oppdager det på UL og andre ganger ikke. Selv hadde jeg tatt NIPT uansett, men det er også pga alder. Tok ikke med første, men tenkte også at det som skjer, det skjer. Han var så høyt ønsket likevel. Du kan jo få falske positive/negative NIPT tester ogsåMen er du veldig opptatt av å vite om trisomiene er nipt eneste måte å være noenlunde sikker. Jeg har et barn med Downs, og hadde 7 ultralyder i svangerskapet. Hun hadde perfekt nakkefod og nesebein ved TUL, og ingen fattet noen mistanke før etter fødsel, verken om DS eller hjertefeil.
Ok, takk for svar ❤Men er du veldig opptatt av å vite om trisomiene er nipt eneste måte å være noenlunde sikker. Jeg har et barn med Downs, og hadde 7 ultralyder i svangerskapet. Hun hadde perfekt nakkefod og nesebein ved TUL, og ingen fattet noen mistanke før etter fødsel, verken om DS eller hjertefeil.