Når tok dere nipt-test?

Jeg skal ta uke 9. jeg tar privat. Er 27 år, så får ikke dekket :)

Last edited:
Jeg er 34, men siden jeg fyller 35 før termin slipper jeg å betale nipt test privat. Skal ta når jeg er litt over 12 uker p vei.

Privat kan tas fra uke 9, offentlig tas kun fra 11-13+6 ifm offentlig TUL. Jeg får offentlig, og skal ha i 12+2, venninna mi fikk 13+6.

Har dere fått spørsmål av legen om å gjennomføre testen?

Det er vel i første omgang bare snakk om blodprøve er det ikke? :rolleyes:

Last edited:
Jeg får dekket og skal ta når jeg er 12-13 uker på vei :) har fått dato til test, men er litt usikker på hvor langt jeg er på vei bare.

Har dere fått spørsmål av legen om å gjennomføre testen?
Jeg er 35år og var på en legetime ganske tidlig, ca 4+0, for noe annet enn graviditet. Legen min satt opp time til TUL i uke 12, og sa at det er blodprøver som også skal tas på den tiden. Så har både TUL på sykehuset og time hos fastlegen i uke 12.

Jeg er litt usikker på om hun bare tok det for gitt at det skal tas nipt? Hun sa ikke noe om det. Eller er dette noe man må be om hvis man ønsker det?

Det er vel i første omgang bare snakk om blodprøve er det ikke? :rolleyes:
Nipt-testen er en blodprøve ja :Heartred Den tas på sykehuset samtidig som du tar ultralyden. Men du kan jo kanskje dobbeltsjekke at den tas i uke 12. På innkallelsen min fra sykehuset så sto det NIPT-test. (Så jeg skjønte ikke at jeg også skulle ta ultralyd og ringte for å etterlyse den :happy090)

Legen min må være synsk. Fikk akuratt en melding fra henne nå om informasjon rundt NIPT og om hun ønsker at jeg sender en henvisning for å ta testen. Da blir det NIPT i starten av november her.

Nipt 12. okt her, da er jeg 12+2. Prøvde å få flytta de i dag, for mannen får ikke vært med. Men det viste seg umulig, fordi vi har fått time med fostermedisinsk lege, og de er "umulige" å flytte på. Så da blir det å gå helt alene da.

Har fått innkalling til OUL i uke 12, men jeg er 28 år så får vel ikke nipt-test da. Kan man si man vil ha det når man er der mot et tillegg montro? Vil jo gjerne vite..

Har fått time når jeg er i uke 13. Hører til SUS, der får alle gravide tilbud om dette.. dette tilbudet kom nå 1 september

Back
Topp