Når to gutter på 5år blir uvenner....

Rekekreke

Gift med forumet
VIP
Og dette skjer i barnehagen....

Brude ikke barnehagen sette seg ned med disse to gutta, snakke med de begge to og prøve å lære de å snakke gjennom problemene?
Vi snakker to gutter som har gått fra bestevenner til å ometrent hate hverandre på kort tid...

Holder det og bare følge med på de og passe på at de ikke skader hverandre??
Eller mener dere som meg, at det burde vært en voksen som satt seg ned med de så de fikk snakket ut om hva som var greia??

Kommer helt an på hvor ille det er.

Jeg er egentlig veldig for at de skal ordne opp selv.
Unger er som oftest veldig flink til og ordne opp i slikt selv.

Men jo, som sagt, kommer an på hvor ille det er.

De burde snakke både med barna hver for seg, sammen og med begge foreldreparene!

Det kommer helt ann på. 

Barn klarer veldig ofte å ordne opp selv uten foreldre eller andre voksnes hjelp. Selvsagt kan de voksne veilede, men tror nok de klarer å fikse det selv. Min erfaring (har eldre barn), så er veien fra himmel til helvete og tilbake, kort. En dag bestiser, neste dag kommer de med løfte om ALDRI å snakke med bestisen igjen, for så å være bestiser igjen. Ikke alltid det går bare en dag selvsagt, men går alltid over heldigvis. Jeg spørr barna mine om hva som har skjedd, og ønsker de å snakke om det, så gjør vi det. Hvis ikke, så lar jeg de være, men de vet at de kan kommer til oss om det er noe. 

Back
Topp