Når tilstelninger i bhg faller på samværshenting

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Jeg begynte å lure på! Barnehagen skal ha nissefeiring med nissetog og underholdning for foreldre. Det kom på en dag hvor faren skal hente i barnehagen. Faren vil ikke at jeg skal være der for det er hans dag, men det syns jeg blir feil! Jeg sa til han at selvfølgelig skal jeg være der også, men det endte bare med krangling.
Er det ikke en selvfølge å være med på barnas tilstelninger i barnehagen, selv om den andre skal hente??

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Da synes jeg han er mer enn urimelig. Det er BARNET som skal stå å fokus og dere er begge foreldrene til barnet. Logisk da at begge skal få delta uansett hvem som skal hente barnet eller har samvær på det tidspunktet. Barnet ønsker sikkert å ha dere begge der. Hadde selvsagt deltatt uansett om motparten ble sur/sint eller ei.

Da sier du bare at han selvfølgelig er velkommen på arrangementer i bhg på dine dager. Dere er begge foreldre og vil stille opp for barna. Her hadde vi på samværsavtalen at det ble unntak ved spesielle anledninger. Feks at han kunne ha han dersom det var bursdagsfeiring i familien hans feks selv om det var min dag. Dersom han plutselig hadde sagt at han hadde lyst til å ta med mini på teater el som kun gikk en dag og det var min dag hadde han fått lov til det også. Og omvendt. Vi var noen ganger på ting sammen.

Hadde dratt uansett.

Det viktigste er at dere klarer å oppholde dere på samme sted uten å krangle eller overse hverandre. Jeg vil tro dette gjør dagen til snuppa deres vond dersom hun opplever en storm mellom dere på nissedagen. Hadde jeg visst at pappan var idiot og ville startet en diskusjon, så ville jeg sagt til snuppa at mamma ikke har tid denne dagen. Så får heller jeg gråte mine tårer og så ta dette opp på neste møte med de som behandler saken deres... skjønner dette er vanskelig!

Når det er tilstelninger i bhg handler det ikke om hvem sin dag det er. Det handler om å stille opp å være der for barnet sitt!! At barnet skal få se at begge foreldrene er for det.

Viktig at det ikke blir dårlig stemning med dere begge i samme rom.

Kan det ligge en årsak bak? At barnet favorittiserer deg og at han ikke føler han får vært med barnet når du er tilstede?

Da synes jeg han er mer enn urimelig. Det er BARNET som skal stå å fokus og dere er begge foreldrene til barnet. Logisk da at begge skal få delta uansett hvem som skal hente barnet eller har samvær på det tidspunktet. Barnet ønsker sikkert å ha dere begge der. Hadde selvsagt deltatt uansett om motparten ble sur/sint eller ei.
Helt enig! Det er barnets dag, ikke farens. Nå ble jeg faktisk litt irritert over hvor barnslig og egoistisk det går ann å bli.....

Her har det vore slik at den som hentar er med på slikt. Kun den siste tida at begge to har vore til stede, men da har dei vore laaangt i frå kvarandre. Men som regel ikkje noko problem, da mor ikkje har tid/mulighet så ofte...
For nokon er det veldig betent å vera i samme rom som den andre.

Sign!

Når det er tilstelninger i bhg handler det ikke om hvem sin dag det er. Det handler om å stille opp å være der for barnet sitt!! At barnet skal få se at begge foreldrene er for det.
Godt sagt. :)

Syns begge skal kunne stille opp på slike ting uavhengig av hvem sin dag det er :-)

Jeg begynte å lure på! Barnehagen skal ha nissefeiring med nissetog og underholdning for foreldre. Det kom på en dag hvor faren skal hente i barnehagen. Faren vil ikke at jeg skal være der for det er hans dag, men det syns jeg blir feil! Jeg sa til han at selvfølgelig skal jeg være der også, men det endte bare med krangling.
Er det ikke en selvfølge å være med på barnas tilstelninger i barnehagen, selv om den andre skal hente??

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Foreldre burde da være såpass voksne og kunne være i samme rom når det er slike ting som skjer! Dere er der for barnet, ikke for hverandre! Hadde barnet fått velge ville det selvsagt valgt å ha begge foreldrene sine der. Gutten vår blir såååå glad når vi begge kan være med på ting i barnehagen og stråler virkelig!

I de få timene må det gå an å oppføre seg som folk og la følelsene ligge igjen hjemme!

Huff så ugreit. Jeg ville møtt opp på alt for mine barn uansett om jeg var skilt og mannen skulle hente.
Barna først!

Selvfølgelig skal du også få være der! :eek:

Foreldre burde da være såpass voksne og kunne være i samme rom når det er slike ting som skjer! Dere er der for barnet, ikke for hverandre! Hadde barnet fått velge ville det selvsagt valgt å ha begge foreldrene sine der. Gutten vår blir såååå glad når vi begge kan være med på ting i barnehagen og stråler virkelig!

I de få timene må det gå an å oppføre seg som folk og la følelsene ligge igjen hjemme!
Enig! Man må sette barnet først og legge sine egne barnsligheter igjen i en skuff. Det værste jeg vet et folk som på død og liv ikke skal gå over ens på grunn av tidligere hendelser. Det er mange folk jeg absolutt ikke tåler, men det er aldri noen som legger merke til det. Jeg behandler alle jeg omgås med som mennesker og kan prate helt normalt med folk jeg egentlig ikke kan fordra. Tror folk bør ta seg en runde med seg selv, for det er virkelig smålig å la slik bitterhet gå utover barnet sitt.

Back
Topp