Når tid kan man ut å fly med de små?

Catth

Andre møte med forumet
Datteren min er nå 3 mnd, jeg har veldig lyst til å ut å reise men det er kanskje litt tidlig enda? :)
(Jeg har ikke lyst til å spørre helsesøsteren jeg går til.)
 
Datteren min er nå 3 mnd, jeg har veldig lyst til å ut å reise men det er kanskje litt tidlig enda? :)
(Jeg har ikke lyst til å spørre helsesøsteren jeg går til.)
Hei!
Det går som regel helt greit å reise med små barn. Det kommer jo selvsagt an på hvor dere har tenkt dere. Skal dere reise utenfor Europa, vil jeg råde dere til å vente til barnet har fått fått de første vaksinedosene ( 3 og 5 månder). Da har barnet rinmelig god beskyttelse mot de vanligste sykdommene som kan ramme småbarn. Flyreisen pleier å gå bra, men noen barn kan ha problemer med trykksmerter i ørene ved oppstigning og landing. Ved å amme når flyet letter og lander, kan dette være med å avhjelpe dette problemet. Ellers er det alltid en fordel å amme når man skal ut og reise. Da har du alltid den beste maten klar til barnet ditt. Dersom barnet er eldre og trenger fast føde, kan det være lurt å ta med seg dette hjemmefra, dersom du er usikker på utvalget på feriemålet. En god ferie sammen som famile, kan sjelden skade barnet. Har foreldrene det godt, har også barnet det godt. det er alltid lurt å sjekke de lokale forholdene, og underøske i forhold til aktuelle tropiske sykdommer, malaria etc... Håper dere kan få en god feriereise! Beste hilsen Elin
 
Tusen takk for svar :)
 
Vi reiste når minsten var 3 mnd til kretA gikk kjempe bra , bare sov hihi
 
Back
Topp