Når teste?

Klar for nr. 1

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg blir forvirret... om jeg Google når jeg skal teste, så står det tre uker etter ubeskyttet samleie. Vi hadde samleie for litt over en uke siden, da hadde jeg EL og maksimal på fertilitetsmonitor.

Jeg har helt siden EL hatt lette murringer/press i nedre del av magen. Varierer litt når på dagen d kommer, men det er nok til at jeg vil teste. Har kjøpt ultratidlig test i dag. Skal ha mensen om 6 dager nå, tenker å ta en test i morgen og evt en på fredag. Det vil være greit, sant? Å teste bare en drøy uke etter ubeskyttet samleie?

Egentlig er det altfor tidlig. Det finnes dog tester her jeg bor som sier man kan teste 6 dager før forventet mens. Men et egg har sjelden rukket å feste seg allerede 6 dpo. Og om det har det, tar det gjerne et par dager før hcg er såpass at det slår ut på test. Forstår godt at du verker etter å teste, da hehe Du kan jo teste på fredag og se? Da er iaf størst sjans å få positivt resultat.

Jeg har sånne berg og dal dalbaner når det kommer til testing, håp og tro på at det er noe der. Noe skjer i nedre del av magen, det har vært noe rart der helt siden EL, så jeg håper. Samtidig som jeg er redd:smiley-angelic001:laughing002

Jeg venter til fredag ja, takk for svar:Heartred

Tre uker etter ubeskyttet samleie, så er testen nærmest 100% sikker. Tar du den før, kan det være for tidlig til å slå ut. For min egen del har det ikke egentlig vært noe poeng i å teste før tidligst 10 dager etter eggløsning, for først da jeg har fått streker. Men dess lengre du greier å vente, dess sikrere er testen.

Bare vente med å teste. Jeg har vært gravid flere ganger. Men jeg har også blitt lurt av kroppen flere ganger. Så neste gang jeg skal teste. Så tester jeg ikke før jeg må. Det gøyeste hadde vært å bli gravid på ukjent dato. Slik at jeg ikke jeg aner noe. Jeg har vært så opphengt i kalenderen og syklus

Nå har jeg brukt fertilitetsmonitor, så en overraskelse over dato vil det ikke bli, men hadde vært fint om det satt! Jeg er borte på reise, skal hjem fredag. Mensen søndag eller mandag, merker tankene raskt kretser rundt hvordan jeg skulle delt nyheten med mannen min..det er skummelt hvor god tro jeg kan ha, og hvor feil det kan være :laughing002 :Heartred

Back
Topp