Når tenkte dere å starte å kjøpe utstyr til babyen? Eller har dere allerede starter?

Vi venter til etter OUL og kanskje helt til januarsalget, tenker jeg. Hvor finner man gode tilbud på de store tingene?

Det eneste som ev skal kjøpes er en søskenvogn. Men da må jeg først finne en som fungerer til mitt bruk. Lettere sagt enn gjort [emoji13] Resten har jeg etter de to andre. Har ikke rukket å pakke det vekk en gang siden minstemann er 8 mnd.

Vi har det meste, men det blir nok et nytt babysetet med base denne gangen.
Vi overtok svigersøster sitt med forrige og dette er nå gått videre til et vennepar, så tror det er på tide å skifte det ut.
Vi kommer ikke til å kjøpe vogn før vi ser at vi trenger det. Kjøper nok heller en trille som kan brukes av begge når babyen er blitt over 2-3 måneder.

Jeg satser på januarsalget til de store tingene tenkte jeg [emoji846]
Må i alle fall vite kjønn først, for blir det samme som jeg har så har vi alt. Blir det motsatt så trenger vi alt, så da begynner vi nok før på klær og sånt.

Åh, smart! Det tenkte jeg ikke på.....

Vi har ikke kjøpt noenting enda. Jeg er førstegangs, og vi har _null_ peil på hva vi skal kjøpe/hva vi kommer til å trenge osv... Tenker at jeg venter til oktober/november før vi lager en slags liste, må bare be venninner og folk med erfaring om hjelp, hehe.

Særlig vogn og stellebord er jeg litt lost på. Ser jo at det er så mye der ute, vanskelig å vite hva man har behov for og liker når man har null erfaring med sånne ting :)

Vi venter til etter OUL og kanskje helt til januarsalget, tenker jeg. Hvor finner man gode tilbud på de store tingene?

Barnas Hus, babyshop, babybanden, jollyroom er de jeg har hørt om i hvert fall. Fått tips om at det pleier å være gode tilbud på Black friday i november, samt julekalender i desember, + januarsalget da.

Barnas Hus, babyshop, babybanden, jollyroom er de jeg har hørt om i hvert fall. Fått tips om at det pleier å være gode tilbud på Black friday i november, samt julekalender i desember, + januarsalget da.

Sweet xsmile9 takk for tipset om salgene. Da skal jeg også se hva jeg finner på salg etterhvert xsmile9

Åh, smart! Det tenkte jeg ikke på.....

Vi har ikke kjøpt noenting enda. Jeg er førstegangs, og vi har _null_ peil på hva vi skal kjøpe/hva vi kommer til å trenge osv... Tenker at jeg venter til oktober/november før vi lager en slags liste, må bare be venninner og folk med erfaring om hjelp, hehe.

Særlig vogn og stellebord er jeg litt lost på. Ser jo at det er så mye der ute, vanskelig å vite hva man har behov for og liker når man har null erfaring med sånne ting :)

Vogn er ganske greit å finne ut av egentlig. Hvilket underlag triller dere mest på? Asfalt? Grus? Skogsveier?
Hva med vekten? Skal vognen mye ut og inn av bil? Skal den bæres? Opp trapper? Har dere stor eller liten bil?
Hva foretrekker du utseendemessig?
Hva med prisen?

Vi har nok landet på Stokke trailz. Stokke er et kjent norsk merke av god kvalitet. Trailz har stor bag, høy og vendbar sittedel, og 4 store luftfylte hjul hvorav de to fremste er svingbare.
Denne valgte jeg pga den skal trilles på ulike underlag, bilen min er stor, jeg liker utseendet og pris spiller ingen rolle [emoji846]

Ang stellebord må dere se på hva dere har plass til, ønsker dere skuffer eller ha det åpent? Ønsker dere vegghengt eller et til å ha over badekar kanskje? Eller bare en stellematte på benken?
Noen kommer med badebalje nedi, og det er smak og behag hva man liker.

Bare spør om du lurer på noe, jeg har to barn fra før så har litt peiling [emoji28]

Vi tenker å vente så lenge som mulig. Man skal jo oppbevare alt mulig også. Men vi vil heller ikke vente så lenge at jeg ikke klarer gå i butikker... Det endte et vennepar opp med, akkurat da de skulle igang med innkjøp fikk hun så kraftig bekkenløsning at mannen måtte gå rundt i butikkene og filme mens hun satt i sofaen og dirigerte.

Kjøpt seng, ellers har jeg alt fra før. Vogn da, men den tar jeg etterhvert [emoji1]

Vi tenker å vente så lenge som mulig. Man skal jo oppbevare alt mulig også. Men vi vil heller ikke vente så lenge at jeg ikke klarer gå i butikker... Det endte et vennepar opp med, akkurat da de skulle igang med innkjøp fikk hun så kraftig bekkenløsning at mannen måtte gå rundt i butikkene og filme mens hun satt i sofaen og dirigerte.

[emoji23][emoji23][emoji1303]

Litt gøy høre svar fra alle dere :) skjønner det ikke bare er jeg som barn kløe etter å kjøpe noe. Grunnen til at jeg ikke barn kjøpt den minste ting er at jeg er redd for å sitte med alle tingene som en sår påminnelse om svangerskapet plutselig går galt. Men i jul og januartider er man jo langt på vei og "trygg" om fødsel skulle skje. jeg er selv født prematur og klarte meg fint

Fordelen er at desember og januar er det salg som flere av dere har sagt :angelic:

Vogn anbefales å kjøpe nå på høsten. Er da det er salg for å bli kvitt 2017 modellene før de nye kommer inn :)
Er kun salg på de mest populære vognene (som emmaljunga, Stokke) en gang i året og det er ved utgående modeller. :)

Jeg skal kjøpe minst mulig. Har gitt bort det aller meste etter storesøsknene og får heller satse på å arve litt tilbake [emoji6]

Vi har kjøpt seng og stellebord, da vi måtte ominnrede litt og det passa best å gjøre i ferien. Manne måtte ha ny kontorpult og foreslo å ikke bare kjøpe med seng og stellebord mens vi først var på ikea [emoji14] blir så mye papp av det også :) og når vi fikk tømt det som blir barnerom har vi et sted å oppbevare alt vi kjøper også :)
Kjøpt noe småtteri av klær osv, men blir nok ikke så mye mer nå før vi evt får vite kjønn [emoji14] vogna holder vi utkikk etter tilbud, frem til januar, da skal den kjøpes uansett :)

Tror det er litt inviduelt når man begynner å kjøpe inn, mtp komplikasjoner ved graviditet tidligere, om man har søsken, økonomi.. vi har god økonomi så har kjøpt litt det jeg har kommet over som jeg syntes var en grei pris.. har kjøpt vogn og bilstol siden vi kom over et godt tilbud. Vi flytter inn i ny leilighet om 2 uker, så etter vi har kommet i hus blir vi nok å kjøpe litt mer klær og sånn.. så har jeg kjøpt en vugge å ha på stua [emoji7]

Eg har vogn fra før.mangler beggdelen kun. Fått lekegrind,vippestol å noe leker. Så har ikke handlet inn noe som helst ennå,men så fort den ordinere ultralyden er over så starter eg nok opp så småttxsmile9

Sniker fra desember.

Vi kjøpte bare 2-3 plagg før OUL (til tross for TUL i uke 13). Vi begynte med alt av innkjøp rett etter OUL og bestilte blant annet vogna dagen etter. Det var litt fordi de ikke var heelt sikre på kjønn på TUL og fordi vi ville være sikre på at alt er bra først. Jeg er 27 uker nå og vi har ordnet nesten alt av de store tingene.

Vogn anbefales å kjøpe nå på høsten. Er da det er salg for å bli kvitt 2017 modellene før de nye kommer inn :)
Er kun salg på de mest populære vognene (som emmaljunga, Stokke) en gang i året og det er ved utgående modeller. :)

Takk for tips! Da skal jeg holde utkikk, om jeg ikke finner brukt

Kjøper ikke før det nærmer seg mere. Januar El februar kanskje. Mangler ikke mye.

Back
Topp