Når tenker dere å fortelle om babynyheten?

• Trådstarter Trådstarter Slettet medlem 154298
  • Opprettet Opprettet
Nærmeste venner fikk vite det etter første testen :joyful: Så familie ikke så lenge etter.

Jeg har en jobb som blir begrenset pga graviditet, så de fleste der vet det allerede.

Fortalte svigerfamilien det nå i helga da jeg skulle levere datteren vår på overnatting, tok på henne en genser der det stod; jeg skal bli storesøster. Svigermor trippet av glede:hilarious:

Her har jeg fortalt det allerede til lillesøstra mi (som er min trofaste barnevakt, når jeg er hjemme alene i 5 uker med 2 stk under 5 år), til en venninne som er i prøvefase selv, og til barnefar. Barnefar fikk vite det via tlf, siden han nettopp reiste og er borte i 5 uker.

Vil vente med å fortelle det til resten av familien. Helst til uke 12. Men om jeg blir veldig dårlig og trenger mye hjelp så sier jeg det nok tidligere. Svigermor er kjent for å ikke klare å holde det for seg selv.
Tenker å fortelle det til resten av venninnene mine rett etter at all familie har fått nyheten.

Ellers hadde jeg tenkt å la være å ta det offentlig før jeg evt får en tydelig mage. Med førstemann viste ikke magen før uke 16 og jeg hadde nok klart å skjult det en stund til. Så kanskje jeg venter til etter rutineultralyd.

I de tidligere graviditetene har jeg vært veldig opptatt av å holde det hemmelig til uke 12 var passert, og egentlig stresset litt med løgner etc. Denne gangen orker jeg ikke styre så mye for å holde det skjult, men forteller etter hvert som jeg «må».

Venter fortsatt på sterkere positiv test og deretter UL. Tenker å vente så lenge som mulig med å fortelle det denne gangen!

Siden det er 4 mann her, ønsker jeg å holde det hemmelig så lenge jeg klarer ønsker å ha hatt TUL først før jeg sier noe. Men plutselig blir det sagt til noen på jobb, hvis jeg blir like dårlig som jeg har blitt tidligere

Vi venter nok til vi var vært på TUL på sykehuset. Er da 12+5.
Har mistet 2 ganger før, og syns det har vært så kjipt å fortelle de som hadde fått vite det tidlig at det ikke gikk bra allikevel.

Forteller til nærmest leder ganske snart, i tilfelle dårligere form og behov for tilrettelegging/sykemelding.

Mulig jeg er litt sær, men liker å ha denne lille hemmeligheten for meg selv, sammen med mannen selvfølgelig:angelic: tenker å ha det sånn så lenge som mulig, til magen blir synlig

Vi har ikke god kontakt til min familie. Vi har tenkt å gi beskjed til mannens familie etter uke 12. og arbeidsgiver i januar/februar (3månader før termin)

Tror vi blir å vente til uke 12

Fortalte det til svigermor i dag (6+0) da jeg var svært dårlig under sist svangerskap (HG), og ønsker at hun skal vite det i tilfelle vil trenger hjelp/pass til storebror (1 år).
Ellers tenker vi å vente litt til med resten av familie og venner. Men sist ventet vi over 12 uker, og det var ekstremt slitsomt for meg å finne opp unnskyldninger for alt jeg ikke kunne, når jeg spydde flere ganger i timen… tror ikke vi venter så lenge om det blir likt nå.

Jeg har fortalt det til flere veninner og min mamma. Men sier jo hvor tidlig det er og at det kan gå begge veier. Synes det er kjekt å dele nyheten. Hadde fortalt om SA til dem uansett!

Noen få nærme vet det allerede, resten blir å få vite det ca uke 12

Håper å vente så lenge som mulig. Barna får vite når magen begynner å komme. Foreldrene mine får enten vite i uke 12/13 eller til jul (uke 23). Hvis ikke vi får sneket inn en langhelg med besøk en plass i mellom der. De bor litt langt unna. Venner og bekjente får bli litt som det kommer, men etter otul.

Forteller nok de nærmeste om vi får positivt svar på fredag 5+5, siden flere har mistanke om at det er noe på gang igjen nå :laughing002

Mine søstre vet det. Mamma og pappa har jeg tenkt å fortelle det etter at vi har vært på tul. Vi skal treffe de etter det, så da har vi kanskje et bilde å vise dem. Ellers tenker jeg å vente så lenge det er mulig. Sist var det ganske synlig i uke 9, så det er ikke sikkert jeg klarer å skjule det så lenge som til uke 12.

Jeg har fortalt det til ei venninne, men planen er å vente med å fortelle alle andre til etter uke 12.

Har vore veldig usikker på når eg bør fortelje folk. Svigers har vore her i helga, men eg og karen har vore veldig på at eg er dårleg fordi eg er nervøs angåande ny jobb.

Fortale det til ei venninne eg stola mykje på og har fått litt tips frå ho.

Er derimot usikker på når eg bør fortelje arbeidsgivar. Legen sa at det kan vere lurt p vente til etter tidleg ultralyd i veke 11-14, er no 6+2. Men har fortalt kollegaen eg skal jobbe veldig mykje med sånn at hen er klar over at eg er litt dårleg

Barnefar har fortalt to kollegaer og leiinga sidan han skal vere med på kontroll hos jordmor.

Back
Topp