Når tenker dere å fortelle om babynyheten?

• Trådstarter Trådstarter Slettet medlem 154298
  • Opprettet Opprettet
S

Slettet medlem 154298

Guest
Når tenker dere å fortelle at dere er gravide? Noen kreative ideer til hvordan en kan fortelle det på en søt måte? :love7

Jeg svinger veldig mellom å ha lyst til å fortelle og å ville vente! Jeg tror jeg i utgangspunktet har lyst til å vente en stund til, men i og med at første positive graviditetstest ble tatt mens vi var (og fremdeles er) på ferie med svigers, så begynner det å bli vanskelig å vente. Spesielt med tanke på mat.

Trenger også litt tips:love2

Jeg svinger veldig mellom å ha lyst til å fortelle og å ville vente! Jeg tror jeg i utgangspunktet har lyst til å vente en stund til, men i og med at første positive graviditetstest ble tatt mens vi var (og fremdeles er) på ferie med svigers, så begynner det å bli vanskelig å vente. Spesielt med tanke på mat.

Trenger også litt tips:love2
Jeg tror jeg har bestemt meg for å fortelle det til de aller nærmeste etter jeg har på tul når jeg 7+0, hvis alt ser fint ut der. Men kjenner på det samme, har veldig lyst til å fortelle alt nå også, men prøver det jeg kan for å holde det for meg selv inntil jeg har mer informasjon om det går bra eller ikke. :)

Min mor har bursdag bare noen dager før jeg er 12+0, så tenker å fortelle det da. Har ei venninne som er gynekolog, så mulig jeg forteller det til henne før. Sist vi var gravide fortalte vi det til de nærmeste vennene våre i uke 6, også hadde vi MA i uke 7-8 så vil i alle fall prøve å vente til etter det før jeg forteller til noen.

Jeg tror jeg har bestemt meg for å fortelle det til de aller nærmeste etter jeg har på tul når jeg 7+0, hvis alt ser fint ut der. Men kjenner på det samme, har veldig lyst til å fortelle alt nå også, men prøver det jeg kan for å holde det for meg selv inntil jeg har mer informasjon om det går bra eller ikke. :)
Ja, vil egentlig vente til etter en tul også. Håper å fremdeles klare å komme unna med alle unnskyldninger mens vi bor så tett oppå svigers, men er mulig det ikke går.

Forteller det nok til de to på jobben i neste uke (4+4 idag), og fortløpende til familie etterhvert som de kommer på besøk.
Det er trist å fortelle om det ikke går veien, men veldig fint å ha mye støtte rundt seg i tiden etter har jeg hvertfall følt:Heartpink
Veldig lite kreativ så her blir det bare å si at barnet vi har fra før skal bli storebror :happy:

Vi tenker at der det kommer naturlig å si det til venner og familie så er vi ærlige, men blir nok ikke noe offentlig annonsering før etter 12 uker ❤️

Hos meg vet de aller fleste det, særlig de som er ofte rundt meg. Har gått gjennom flere runder med IVF, så mange visste jo om forsøket. Synes det er fint, for om noe skulle gå galt, så har jeg mange rundt meg. It takes a village, sier dem, og det gjelder ikke bare etter at barnet er født :happy:

Er 5+4 i dag.

Hos meg vet de aller fleste det, særlig de som er ofte rundt meg. Har gått gjennom flere runder med IVF, så mange visste jo om forsøket. Synes det er fint, for om noe skulle gå galt, så har jeg mange rundt meg. It takes a village, sier dem, og det gjelder ikke bare etter at barnet er født :happy:

Er 5+4 i dag.
Jeg har også gått gjennom IVF, og mange vet om det hos meg også, men jeg har ikke fortalt det til noen enda. Jeg dro en hvit løgn til de nærmeste vennene som spurte hvordan forsøket hadde gått :smiley-ashamed004 Jeg er rett og slett ikke klar til å fortelle det enda. :) Jeg tenker jeg begynner å fortelle til de nærmeste etter tul 7+0 når jeg vet hvordan det går inni der. :)

Jeg har også gått gjennom IVF, og mange vet om det hos meg også, men jeg har ikke fortalt det til noen enda. Jeg dro en hvit løgn til de nærmeste vennene som spurte hvordan forsøket hadde gått :smiley-ashamed004 Jeg er rett og slett ikke klar til å fortelle det enda. :) Jeg tenker jeg begynner å fortelle til de nærmeste etter tul 7+0 når jeg vet hvordan det går inni der. :)
Jeg hadde aldri klart å lyve, så det hadde ikke gått :joyful:

Jeg har fortalt en del av mine nærmeste venninner, som jeg ser hver uke/annenhver uke, et par kollegaer og familien min! Samboeren har bare sagt det til et par kompiser.

Ikke sagt noe til mannen enda, vil gjerne vente til faren for kjemisk graviditet er over.
Familien får vite etter NIPT-testen, har to nære som nok får vite etter tul.

5+4 idag, men jeg fant det ikke ut før på søndag :eek: Har allerede fortalt det til litt folk. Men ikke familie enda.

Mulig jeg forteller noen etter første ultralyd, men venter med å fortelle de fleste til etter NIPT

Last edited:
Vurderer å fortelle til min nærmeste leder på jobb denne uken, da jeg uansett må høre om jeg kan få fri eller jobbe på et kontor nærmere der jeg bor i forbindelse med første time hos jordmor om noen uker.

Vurderer å fortelle til min nærmeste leder på jobb denne uken, da jeg uansett må høre om jeg kan få fri eller jobbe på et kontor nærmere der jeg bor i forbindelse med første time hos jordmor om noen uker.
En har vell lovfestet rett til fri med lønn til svangerskapskontroller?

En har vell lovfestet rett til fri med lønn til svangerskapskontroller?
Man har også plikt til å prøve å tilrettelegge kontrollene slik at man ikke går glipp av en hel arbeidsdag.

Jeg vil vente til etter otul, egentlig utelukkende fordi jeg ikke ville måtte forklare noe til noen om det er avvik eller ikke er liv. Jeg skal nok ha en tul før den tid fordi jeg har hatt en MA i uke 7, men venter likevel til etter organrettet ultralyd.

Ifht å fortelle det så tenkte jeg egentlig bare å lage matchende t-skjorter til de små, hvor det står verdens beste storesøster og storebror på også se hvor lang tid det tar før noen merker noe :hilarious:

Åå, jeg er kjempe usikker.. vingler masse frem og tilbake mellom å dele det med:

De nærmeste: etter TUL 7+0, eller etter NIPT/12 uker. Jeg er bare 4+0 og det hadde jo vært veldig gøy å dele det med de nærmeste nå egentlig.. «Problemet» er at jeg har så stor familie, og det vil spre seg som ild i tørt gress når jeg deler det. Jeg er så redd noe skal gå galt og at jeg da må ta runden med å fortelle det, samtidig som det også hadde vært fint med støtten.

Øvrig familie / venner: samme som over egentlig, bør ikke være for lenge etter jeg har delt med de nærmeste om jeg ønsker å si det selv.

Med jobben: denne tar jeg som det kommer. Om jeg blir dårlig og må tilpasse noe så må jeg jo nesten si det, men om jeg kan vente gjør jeg det

«Offentlig»: Mest sannsynlig når jeg er veldig godt på vei og har synlig mage. Kanskje når jeg er rundt halvveis eller etter OUL

Skikkelig vinglepetter her altså :(

Back
Topp