Når tenker dere å begynne å handle

Cecilie :)

Andre møte med forumet
Heisann :) Jeg tenker mye om dagen, jeg er i 14 uker i dag og veldig glad for det :D men jeg lurer litt på når dere har tenkt å begyne å handle inn da det er en god del mann trenger til det lille nurket kommer?? 

Håper dere å har tenkt på dette da hehe :)
 
Siden dette er nr tre så trenger vi i grunn ikke handle inn noe som helst, annet enn nyfødtbleier... Men med nr en ventet jeg lenge med å handle! Kjøpte vogn når det var tre uker igjen til termin, og kjøpte litt klær uka før termin. Er det førstemann for deg?
 
Tenkte å vente til januar- salget og handle de store tingene son barnevogn etc! Samme med klær. Antar forresten at det er salg på barneting da??? Barnerommet har mannen nettopp malt og kommer til å bruke høsten til å rydde ut der. ( har brukt rommet som roterom). Kommer nok også til å gjøre det klart ila høsten med skap etc.... Vil ha det på plass før ungen kommer, selv om babyen vil sove hos oss det første året... Tror mange er enda tidligere ute, hehe! Nå har jeg nok med å shoppe mamma klær til meg selv!
 
Jeg er også 14 uker i dag :) HURRA!  Har begynt å se på vogner for jeg tror jeg trenger laaang tid på å bestemme meg :) Ellers har jeg begynt å tenke men ikke kjøpe så mye. Vil gjerne vite kjønn før klær og slike ting handles inn. Er 5 uker til ord. UL så må nok strekke tolmodigheten litt!
 
Klær har vi tonnevis av. Men vi skal ha ny vogn og nytt bilsete, men det får vente til januarsalget :)
 
Tenker vi begynner å kjøpe litt større ting som vogn etc i november - da vi har halv skatt. Og ønske oss litt til jul av besteforeldre osv :)
 
sist kjøte vi ikke noe før uke 24. da begynnte vi så smått å handle litt ting. men endte med å kjøpe vogna en uke før termin (var mye surr :P).
nå... jeg vet ikke.. vi har jo det meste! er kun noen få ting vi trenger. og da følger jeg litt med på salg tenker jeg! men overhode ingenting før uke 20
 
Blir sikkert ikke kjøpt noe før over nyttår ;) Må ha en stellepute, bilstol og vogn. Og litt klær men vil ikke ha noe i hus før vi nærmer oss ;)
 
Vi har egentlig det meste fra før, ihvertfall hvis det blir en gutt til ;) Kommer ikke til å handle noe på lenge enda, bare hvis jeg skulle komme over noe uimotståelig søtt eller et bra kupp på salg ;) Trenger nytt babysete, det vi hadde forrige gang lånte vi og det er for gammelt nå.
 
Vi har det meste.. men med nr 1 hadde jeg planlagt det meste før uke 30 men ikke handla inn.. Så ble jeg innlagt med premature rier og da fikk jeg litt panikk hehe.. Så det meste ble ordna i ukene etter jeg ble skrevet ut, unntatt vogna som var en del ventetid på. Kjøpte i grunn ikke så mye heller.. arva mye klær og sånn, og så får man jo mye når babyen blir født.. Så det var vogn, seng og bilstol vi kjøpte nytt, for tenkte da at vi kan bruke det om igjen til de barna vi skal ha.. om de kommer tett nok.
 
Jeg aner egentlig ikke.. Vi kjøpte jo en del før uke 20 sist svangerskap, men så gikk det galt, og vi satt igjen med en del babyklær og bilstol men ingen baby. Det var veldig sårt å se på det, men samtidig litt godt å kunne se på babyklær når jeg var lei meg og tenkte på han. Sånn egentlig skulle vi venta til etter uke 24, for da blir babyen satset på uansett. Men har lyst til å begynne å handle inn nå, slik at vi får fordelt kostnadene. Så syns jeg jo det er litt stas å være gravid igjen å endelig kunne se på sånt igjen <3 Tenker at jeg ikke klarer og vente til etter uke 24, og er evig optimist denne gangen! :)
 
Venter også til januarsalget med de store greiene :) men må innrømme at det kløøør i fingrene etter å handle det første lille antrekket ;) så spennende!!
 
Nå er det ikke mange ting vi skal kjøpe inn i første omgang.. Men de tingene jeg vet om, og spesielt det jeg kan få kjøpt pent brukt, det ser jeg etter allerede. Har kjøpt bilstolpose for eksempel allerede. Gjorde det samme sist, visste for eksempel hvilken vogn jeg ville ha, og kjøpte den allerede i uke 16, da vi visste vi ville ha barn nå uansett.. 

Nå holder jeg øynene åpne for  ny vogn, selv om vi ikke TRENGER det, men den gamle er nokså slitt i understellet, og jeg triller mye når jeg er hjemme i perm... Og det blir nok lenge til jeg gidder å kjøpe det, men må ha ny stellematte.. Ser etter en spesiell sprinkelbeskytter på tilbud..  

Håper på en gutt nå også, så vi ikke trenger noe klær! Holder på å strikke teppe, og håper vi får nøstebarnskinn i gave av oldemor nå også :-)
 
Har allerede begynt å se på disse kjøp og salgsidene på fb etter utstyr.. Tenker å kjøpe mest mulig brukt denne gangen.. Har vært å sett på vogn allerede for å finne ut hva jeg vil ha, men skal prøve å se om jeg finner ei god, fin vogn som er brukt. Tror d meste av utstyr får vente til vi vet hvilket kjønn vi får, men noe begynner jeg vel å handle inn ganske snart, så vi får fordelt utgiftene litt.. Blir det jente trenger vi nesten ikke å kjøpe noe klær, blir d gutt er det værre...:P
 
Har en gutt på snart 2 år så vi har en del utstyr :) men venter til etter ordinær ul den 10 oktober, kanskje jeg begynner å handle litt småtteri :)
 
Jeg er 12 uker, og har lyst til å begynne nå.
Har bestemt meg for å vente til etter ordinær ultralyd, og så vet jeg at besteforeldre og oldeforeldre gjerne vil kjøpe en del, så jeg forsøker å være tålmodig (men det er ikke lett).
 
Venter til januarsalg, men begynner med småting etter UL.
 
Tusen takk for alle svarene, jeg å veldig lyst å handle litt da, men får holde meg til etter Ul den 9 Oktober og håper da å få vite kjønnet :) 
 
Med Jennie hadlet jeg alt fortløpende etter ul :) hehe :) Nå kommer vi til å vente til januar med store ting som vogn, seng og bilstol (sengen bruker jo jennie enda, bilstolen solgte vi 14 dager før vi fant ut vi var gravid igjen og så må vi ha søskenvogn) mens klær kommer jeg nok til å kjøpe når jeg finner noe jeg liker etter ul om 3 uker :)
 
Back
Topp