Når tar man ks/blir satt i gang?

Som sagt sikkert noe ulik praksis, men også veldig avhengig av form og vekst på babyene etc. Har vært borti veldig mange som har født tvillinger spontant de siste par ukene før termindato

Helt sikkert ulik praksis rundt forbi ja. :)

En skal jo være veldig glad om en kommer seg nærme termin iallefall. Tvillingforeningen skriver at rundt 50% av tvillingfødsler skjer prematurt.

Jeg var på oul i går og fikk da beskjed om at jeg kom til å bli satt igang i uke 36 om de ikke var kommet før, mine tvillinger er eneggede.

Jeg synes det virker som at den vanligste praksisen er uke 36 med enegga og 38 med toegga. Men hører også om de som gpr til uke 39 om alt står bra til, så tror nok ikke at det er noen fasit. Mener å ha lest at ved Haukeland i Bergen så går tvillingmødre lenger enn ved mange andre sykehus f.eks. Så det beste er rett og slett å høre med sykehuset du tilhører :)

Jeg har fått innvilget pks , og hun var veldig klar på at det var 38+0 eller etter,dvs det kan bli 38+5 for del del, noe jeg håper jeg slipper! 38+0 høres mer enn nok ut for meg :p

Jeg synes det virker som at den vanligste praksisen er uke 36 med enegga og 38 med toegga. Men hører også om de som gpr til uke 39 om alt står bra til, så tror nok ikke at det er noen fasit. Mener å ha lest at ved Haukeland i Bergen så går tvillingmødre lenger enn ved mange andre sykehus f.eks. Så det beste er rett og slett å høre med sykehuset du tilhører :)

Jeg har fått innvilget pks , og hun var veldig klar på at det var 38+0 eller etter,dvs det kan bli 38+5 for del del, noe jeg håper jeg slipper! 38+0 høres mer enn nok ut for meg :p
Håper også jeg slipper lenger enn til 38, gleder meg til å møte de små:Heartred

Back
Topp