Når tar dere kontakt med jordmor?

Jeg har ikke planer om å ringe legen første gang før i desember tenker jeg... Da nærmer jeg meg 12 uker litt mer. Forrige gang fikk jeg ikke første kontroll før det hadde fått 12 uker, så jeg regner med det samme denne gangen også hvis ikke det skjer noe som tilsier at jeg "må" ha en kontroll før :)

Jeg regner med ar jeg kommer til å gå annenhver gang til lege og jordmor :) Har fått ny lege og synes det er greit å innvolvere begge :)

Jeg skal til fastlege på onsdag , 29/10 ( 8+3 uker)deretter til jordmor 5/11 (9+3 uker) Jeg synes det er betryggende å få oppfølging fra starten av. Det er mange spørsmål man har som gravid som man kan få svar på av jordmor. Betryggende.

Hos oss er det ikke vanlig med jordmor før uke 24, så det er lenge til. Tar kontakt med legen om et par uker tenker jeg, og får sikkert en time mot slutten av november/begynnelsen av desember (da er jeg ca. 12 uker) :)

Skal til lege på første svangerskapskontroll og jordmor på den andre :)

Skal ringe til jordmor i mårra etter UL og bestille time å antar at jeg får time relativt kjapt! :-)
Var i uke 7 på første kontroll sist med lillemann! :-)

Venter litt enda, ringer vel legen om et par uker og får første time rundt uke 11-12 tenker jeg. Så ordner jeg med jordmor etter det igjen. :)

Var hos legen forrige uke for å søke om plass på Riksen sin pvervektsklinikk. Man må søke tidligst mulig. Fikk ny time hos legen når jeg er 9+0. Fått time hos jm neste onsdag, da er jeg vel 6+5. Om jeg får plass på Riksen vil jeg få all oppfølging der :)

Fått time til første svangerskapskontroll hos lege når jeg er 6+5, så skulle vi vurdere om jeg måtte ha en til noen uker senere. Fikk time så tidlig fordi jeg har hatt mye sterke magesmerter.

Tenkte å ta blodprøver hos legen når jeg har fått bekreftet at alt er i orden på ultralyd i uke 12. Og så tar jeg vel en jordmor time i uke 15-16 :)

Har bestilt legetime om en uke, tenkte jeg ville prøve å få time hos jm uken etter.

Skal til legen 1.des (12 uker) og er veldig usikker på om jeg bare dropper hele jordmorgreia denne gangen også. Har en super lege og to lette svangerskap bak meg så da kan de som trenger jordmor få mer tid der:)

Jeg tenker å ta kontakt med jordmor etter jeg har vært på første legetime i uke 12..:)

Back
Topp