Når ta TUL?

TilPanama

Forelsket i forumet
Marshmallows 2022
Altså, kor langt bør ein vere på veg for å i heile teke sjå noko? Eg er 5+2 no og er full av katastrofetankar etter tidlegare MA'er, pluss høg alder. Vil til UL så raskt som råd, men tenker at det kanskje er litt tidleg enno?
 
Jeg var hos gyn da jeg var 5+3 ca, hadde tilfeldigvis time da til celleprøve. Han så bare at det var noe der, men ikke mer. Skal derfor tilbake etter to uker, håper å få se hjerte slå da :)
Er vel anbefalt sånn mellom uke 8-12?
 
Jeg var hos gyn da jeg var 5+3 ca, hadde tilfeldigvis time da til celleprøve. Han så bare at det var noe der, men ikke mer. Skal derfor tilbake etter to uker, håper å få se hjerte slå da :)
Er vel anbefalt sånn mellom uke 8-12?

Ja, om ein tar for tidleg kan ein kanskje berre bli meir bekymra også, dersom ein ikkje ser noko. Men det er hundre år til veke 8!! :nailbiting:
 
Altså, kor langt bør ein vere på veg for å i heile teke sjå noko? Eg er 5+2 no og er full av katastrofetankar etter tidlegare MA'er, pluss høg alder. Vil til UL så raskt som råd, men tenker at det kanskje er litt tidleg enno?
Jeg har bestilt til 6+5. Tenker det er akkurat innafor.. Det sies jo at man skal kunne se hjerteslag fra ca uke 5/6.. Vi ønsker å bestille NIPT testsett fra Danmark, så vil se på ul først om det er en eller flere og om alt er ok selvsagt. NIPT kan man ta allerede fra uke 10. KUB som de foreløpig tilbyr oss gæmliser i Norge tas vanligvis fra uke 11-12. Jeg vil vite så fort som mulig om det er noe galt, for så å vurdere abort så tidlig som mulig. Satser selvfølgelig på at alt er fint, men i tilfelle.. :shy:
 
Ja, eg bør nok vente til starten av september, men samtidig føler eg at eg kjem til å rakne før den tid! Er konstant sikker på at dette går ille, at det ikkje er liv, samtidig som eg håpar så iiiiiinderleg. Er på sippen heile tida :sad010
 
Ja, eg bør nok vente til starten av september, men samtidig føler eg at eg kjem til å rakne før den tid! Er konstant sikker på at dette går ille, at det ikkje er liv, samtidig som eg håpar så iiiiiinderleg. Er på sippen heile tida :sad010

du kan jo bestille time hos fastlege. Få tatt HcG i blodet ❤️❤️
 
Jeg var på TUL på 6+6, men de kunne ikke se så mye annet enn at det var noe der. Ingen hjertelyd eller noe. Fikk ny time 10 dager senere.
 
Altså, kor langt bør ein vere på veg for å i heile teke sjå noko? Eg er 5+2 no og er full av katastrofetankar etter tidlegare MA'er, pluss høg alder. Vil til UL så raskt som råd, men tenker at det kanskje er litt tidleg enno?
Jeg var 5+5 denne gangen og fikk se hjertet slå. Med sønnen min var jeg på tul 5+3 og da fikk vi ikke sett noe, men bare 3 dager senere 5+6 så vi hjertet slå. Hvis du skal gå så tidlig må du gå til noen med bra utstyr. Det har en del å si så tidlig. Også tror jeg det har litt å si hvordan livmoren er plassert. Noen har jo sånn som går bakover og da er det vanskeligere å se :)
 
Ja, eg bør nok vente til starten av september, men samtidig føler eg at eg kjem til å rakne før den tid! Er konstant sikker på at dette går ille, at det ikkje er liv, samtidig som eg håpar så iiiiiinderleg. Er på sippen heile tida :sad010


Kjenner meg igjen! Føler jeg nesten kan vedde livet mitt på at det ikke går bra, samtidig som at det er mitt største ønske i verden. Blir helt knust hvis ikke. Lei av stadige nederlag og tap :( Skal på TUL 31. aug, da er jeg 7+5. Det var første ledige time.
 
Eg bestilte egentlig 3 september men ombestemte meg og flytta den til 11 september i håp om å se litt mer. Har fått en indre ro om at dette går bra. Hvorfor skal det ikke det liksom. Har alderen med meg, har ingen SA/MA elle noe bak meg. Har alle symptomer osv
 
Eg bestilte egentlig 3 september men ombestemte meg og flytta den til 11 september i håp om å se litt mer. Har fått en indre ro om at dette går bra. Hvorfor skal det ikke det liksom. Har alderen med meg, har ingen SA/MA elle noe bak meg. Har alle symptomer osv
At du ikke har opplevd SA eller MA før har nok ikke så mye å si. Det kan skje hvem som helst og du har vært heldig som har sluppet det. De fleste kvinner opplever det en eller annen gang ila. livet og det trenger ikke bety at de er mer utsatt for at det skal skje igjen. Men du har nok helt rett at det kommer til å gå bra - for det gjør jo som oftest det! :happy:
 
Kjenner meg igjen! Føler jeg nesten kan vedde livet mitt på at det ikke går bra, samtidig som at det er mitt største ønske i verden. Blir helt knust hvis ikke. Lei av stadige nederlag og tap :( Skal på TUL 31. aug, da er jeg 7+5. Det var første ledige time.
Krysser fingrene for deg! :Heartred
 
Ja, om ein tar for tidleg kan ein kanskje berre bli meir bekymra også, dersom ein ikkje ser noko. Men det er hundre år til veke 8!! :nailbiting:
Jeg hadde egentlig tenkt meg på tul når jeg var 7+5, men gyn anbefalte meg å vente. Så strakk meg til 8+5 (som er 5 dager til). Det er helt sprøtt hvor sakte tida går! Ellers i livet vil man jo ofte at tida ikke skal gå så fort. Siden jeg er gæmlis blir det KUB her også. Har ikke somlet meg til å tenke på NIPT-test. Lykke til i ventetida!
 
TUL 9+3, om 8 dager! De forrige gangene har jeg hatt i uke 11, den gangen det var levende foster der, var det så tydelig å se både hjerte, ansiktsprofil i armer/bein:happy:
 
Jeg hadde egentlig tenkt meg på tul når jeg var 7+5, men gyn anbefalte meg å vente. Så strakk meg til 8+5 (som er 5 dager til). Det er helt sprøtt hvor sakte tida går! Ellers i livet vil man jo ofte at tida ikke skal gå så fort. Siden jeg er gæmlis blir det KUB her også. Har ikke somlet meg til å tenke på NIPT-test. Lykke til i ventetida!
Hvor «gæmlis» er du?
 
Back
Topp