Når ta tul

Kiro91

Glad i forumet
Himmelbarn
Sensommerbarna 2019
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Hei :) jeg har tenkt å ta TUL i januar, men klarer ikke bestemme meg om når. Allerhelst skulle jeg tatt i går, me jeg må klare å vente litt, da jeg bare er 5+4 i dag.
Forrige gang jeg var gravid tok jeg onnvendig ultralyd etter mye blødning i uke 9 og da var det ikke noe der, og jeg har en stor angst for at det samme skal skje. Denne gangen har jeg ikke hatt noe blødning, er mye mer kvalm og har ekstremt mye stikking.

Når skal dere ta, eventuelt når anbefaler dere?

Jeg er 6 uker på vei og skal i morgen når jeg er 6+1. Hadde egentlig time på fredag men pga blødninger og bekymring for at vi har mistet så fikk jeg time 2 dager tidligere. Vi har hatt ICSI hos Hausken så får tul med i pakken for å se at alt er bra.

Hei :) jeg har tenkt å ta TUL i januar, men klarer ikke bestemme meg om når. Allerhelst skulle jeg tatt i går, me jeg må klare å vente litt, da jeg bare er 5+4 i dag.
Forrige gang jeg var gravid tok jeg onnvendig ultralyd etter mye blødning i uke 9 og da var det ikke noe der, og jeg har en stor angst for at det samme skal skje. Denne gangen har jeg ikke hatt noe blødning, er mye mer kvalm og har ekstremt mye stikking.

Når skal dere ta, eventuelt når anbefaler dere?
Mistet du forrige gang ? Siden dere ikke så noe. Tar du mellom ca 6+2 og oppover er sjansen for å se hjerteblink litt større.

Jeg skal på torsdag og er da 6+6 :happy:

Jeg tok i dag og er 6+3 ☺️

Jeg tar i morgen, da er jeg 7+4, og ifølge en av appene er lille ca et bringebær nå. Har skjønt at det er greit å vente til rundt 7 uker for å være helt sikker på å se hjertet, mens andre anbefaler uke 12 for å se at alt har gått bra når morkaken tar over hovedjobben.

Sist hadde jeg tul i slutten av uke 6 og uke 11. Tenker ca samme.

Da fikk jeg tatt utvendig ul på begge. Første for å bekrefte at kvalmen hadde en grunn og at hjertet slo, mens uke 11 var for å sjekke at alt fortsatt var ok.

Tenker ca samme nå :)

Tok i dag, uke 7+4. Så et bankende hjerte. Hadde ikke tenkt at det var nødvendig, men fordi jeg skulle få henvisning til duotest rundt uke 12 måtte jeg ha TUL nå også. Er glad jeg fikk se hjertet da:)

Jeg skal på fredag, er 7+2 da. Sist var jeg 7+5 og kunne tydelig se hjerte slå. Jeg fikk beskjed om at det er stor sannsynlighet for å se noe når du er over 6 uker. Men har også lest at du kan se noe når du er over 5 uker ☺️

Hvordan får dere tidlig ultralyd uten å må betale i dyre dommer hos private? Jeg vil så gjerne ha en men aaaaner ikke hvordan jeg får bestilt offentlig?

Skal 4 januar å da er jeg 7+3 å så skal jeg ta en i begynnelsen av februar når jeg er 12. For jeg har mistet i uke 11+3 å 11+6 tidligere. Å sist jeg mistet så var de4 en ma. Så nå vill jeg vite føre jeg gleder meg for mye.

Hvordan får dere tidlig ultralyd uten å må betale i dyre dommer hos private? Jeg vil så gjerne ha en men aaaaner ikke hvordan jeg får bestilt offentlig?
For å få det offentlig må man ha god grunn, feks abort sist gang, blødning, smerter, høy alder hos mor osv. Tipper mange her betaler dyre dommer hos private. Om du bor et sted med litt størrelse kan du være heldig å finne privat ultralydjordmor. Det er ikke like dyrt som å gå til privat gynekolog for ul.

Jeg får det nå i uke 8 fordi jeg har hatt en MA tidligere. Men jeg skal gå i uke 12 også, da går jeg privat og betaler selv, vil gjerne se at alt er som der skal før vi forteller barna og andre.

Jeg var på tul 7+1. Fikk se bankende hjerte.

Jeg skal på fredag, da er jeg 7+0. D var et tilbud fra gyn da jeg var henvist der for utredning og fikk letrozolkur. Sist hadde jeg i uke 14, for jeg ønsket å vite skjønnet, blir nok å bestille en ul rundt samme tid denne gangen også.

Back
Topp