Når ta test?

• Trådstarter Trådstarter Magdal
  • Opprettet Opprettet
M

Magdal

Guest
Hei :)

Jeg lurer på om jeg er gravid og er litt usikker på når en kan ta en sikker test.
Jeg har litt kortere syklus en vanlig, men det hender at den en sjelden gang følger "normal" syklus. I følge min syklus skulle jeg hatt mensen på søndag, men i følge "vanlig" syklus skal jeg ha den i morgen. Så jeg er litt usikker på når jeg kan ta en test og om det må være morgenurin?

Du kan ta testen nå, men det er fremdeles en del som ikke har produsert tilstrekkelig mengde hcg ("graviditetshormonet") til at testen vil slå ut korrekt uten å bruke morgenurin. Om du drikker lite og klarer å holde deg i omtrent fire timer nå, vil en test stort sett kunne vise en graviditet dersom du er det. Det blir jo ditt valg, om du drøyer til i morgen tidlig eller tar en nå i dag. Testet selv klart positivt 8 DPO, altså åtte dager etter eggløsning, både med vanlig test og en digital. Jeg hadde imidlertid veldig høy hcg-verdi allerede tidlig i svangerskapet og hadde gjennomgått assistert befruktning (derfor vet jeg nøyaktig tidspunkt).

Lykke til med testing! :)

Du kan ta en test nå. Men bør være på morgenurin i tilfelle du ikke er så langt på vei:)

Burde kunne ta nå, på morgenurin ;)

Nå, men ta på morgenurin som andre sier her :)

Back
Topp