Når ta 3D / 4D ultralyd?

Elisabeth79=mamma

(Tidligere også kalt PåAnIgjen)
Aprilbarna`15
Jeg ønsker en 3d/4d ultralyd.
Mener å ha lest noe om at uke 28 ca er bra tid.
Da jeg spurte Sigrid hos Sigrids ultralyd i Stavanger sa hun at hun personlig syntes uke 30 var best...

Jeg har vært på slik ul i tidligere svangerskap, men tar ikke igjen i farten hvilken uke jeg var i og hva jeg syntes;P

Dere som har vært og skal - hvilken uke var / er du i da? :)

Jeg skal neste uke, da er jeg i uke 27. Leste på Facebook siden til PåUltra i Kristiansand der jeg skal, at det er best sjans for å få gode bilder i uke 26,27 og 28, p.g.a. At det ennå er en del fostervann. :) gleder meg masse!

3D ULTRALYD

Når bør man bestille 3D ultralyd i graviditeten ?? Dette spørsmålet får vi daglig PåUltra.

Ut fra erfaring, samt nye studier er det flest vellykkede 3D bilder tatt i graviditetsuke 26,27 og 28.

Grunnen til at disse ukene antagelig gir oss best bilder skyldes at ansiktstrekkene til fosteret framtrer tydeligere på denne tiden i graviditeten. Det er samtidig mye fostervann i livmorhulen.
Det må være fostervann mellom mors vev og fosterets vev for å få god billedkvalitet.

Jeg skal i uke 28. Gjorde det med førstemann også og fikk kjempefine bilder :) Bare 2 uker igjen nå ;)

Jeg var i uke 24 (for å få bilder til jul til besteforeldre). Det var ikke noe problem å få gode bilder av ansiktet da selv om vi var litt tidlig ute :) Etter en stundt ville ikke dog ikke frøkna mer mer og gjemte hodet nede i bekkenet mitt :p Der jeg var anbefalte de mellom uke 23 og 28, jeg mener jeg har lest andre plasser at 26-28 er de beste ukene pga. det Nydelian sier med tanke på ansiktstrekk og at senere begynner det å bli dårligere plass.

Back
Topp