Når syntes magen for andregangsfødende?

Eg

Blir kjent med forumet
Hei,

Jeg har hørt mye om at magen kommer fortere hvis man har vært gravid tidligere. Men hvor tidlig syntes magen egentlig? Noen med erfaring?:happy:
 
Hei,

Jeg har hørt mye om at magen kommer fortere hvis man har vært gravid tidligere. Men hvor tidlig syntes magen egentlig? Noen med erfaring?:happy:
Husker ikke helt, men mye tidligere. Jeg måtte også kutte stramme bukser allerede i uke 5 (måtte det denne gange også) fordi det føltes mer ubehagelig. Med første kunne jeg gå med trange bukser i tre måneder, og holdt graviditeten skjult til uke 16.

Magen ble ikke større totalt sett, men den var synlig tidligere, ja. Kroppen husket. Det samme skjer nok nå.
 
Min «mage» kom rundt uke 13… jeg kunne heller ikke bruke trange bukser etter uke 5, men magen min endret form veldig tidlig, så jeg brukte gravidbukser fra uke 10 omtrent.. men selv om magen kom fortere, var jeg likevel mye mindre enn med nr1.
 
Husker ikke helt men ser ut som jeg er 6 mnd på veg allerede nå (tredjemann). :laughing002 Husker magen kom mye tidligere andre gang
 
Jeg klarte å skjule det til uke 16/17, men det var nok også pga valg av klær samt at kollegaene trodde jeg bare hadde lagt på meg. Det er jo noe folk ikke snakker om, men dagen før jeg ga beskjed var det noen som hadde snakket om at jeg måtte jo være gravid…
 
Man kan jo skjule det lengre hvis man har en løs klesstil. Jeg kler meg ganske ekstravagant, så det merkes fort om jeg plutselig kommer i tights på jobb, liksom.
 
Jeg er førstgangsfødende, men har også kun gått med baggy bukser siden uke 6. Sikkert mest luft men merker at det begynner å skje noe så smått (går straks inn i uke 9) :hilarious:
 
Jeg er førstgangsfødende, men har også kun gått med baggy bukser siden uke 6. Sikkert mest luft men merker at det begynner å skje noe så smått (går straks inn i uke 9) :hilarious:
Godt å høre:laughing002 Er førstgangsfødende selv og syns de strammeste buksene er ubehagelig i livet. Spesielt når jeg sitter hele dagen på jobb. Jeg er 6+3:hilarious: er ikke spesielt oppblåst heller faktisk. Virker bare som livmoren vokser eller hva sol skjer.
 
Godt å høre:laughing002 Er førstgangsfødende selv og syns de strammeste buksene er ubehagelig i livet. Spesielt når jeg sitter hele dagen på jobb. Jeg er 6+3:hilarious: er ikke spesielt oppblåst heller faktisk. Virker bare som livmoren vokser eller hva sol skjer.
Godt vi er flere! :hilarious:
 
  • Liker
Reactions: MOK
Begynte med magebilder i uke 15 på første og andre mann . Syntes ikke med nr 1 , men kanskje en liten kul , men ikke noe tydelig . Venta gutt da så hadde mindre mage uansett. :)
 
Begynte med magebilder i uke 15 på første og andre mann . Syntes ikke med nr 1 , men kanskje en liten kul , men ikke noe tydelig . Venta gutt da så hadde mindre mage uansett. :)
Hehe, er da vel ingen forskjell på gutte- og jentemage sånn medisinsk sett? Ingen forskjell på min i hvert fall! :hilarious:
 
Min mage med nr 2 kom ikke før i 5. måned. Men jeg har vært veldig dårlig i svangerskapet. Nr 1 kunne jeg skjule graviditeten til 6. mnd vmvar også da veldig dårlig! Men etter den kom skyter den fart og ender med «normal» str :)
 
Sniker!
Første bildet er jeg 16+0 (andre graviditet.
Andre bildet er jeg 17+4 (første graviditet 2 år tidligere).

Vil påstå du kan se en ganske markant forskjell :happy:
IMG_3501.jpeg
IMG_1507.jpeg
 
Hehe, er da vel ingen forskjell på gutte- og jentemage sånn medisinsk sett? Ingen forskjell på min i hvert fall! :hilarious:
Nei , det er det ikke , men veldig mange med gutt får en mindre kule mage og med jente litt bredere og større . Ikke sånn at det er det , men har stemt med alle mine tre . Hatt gutte mage og jentemage :)
 
Back
Topp