Når svigers...

Fabmamma40

Glad i forumet
Julikulene 2020
Får vite at man skal bli farfar (han har giftet seg på nytt) og det første de sier når man kommer på besøk er :" vi vil gjerne kjøpe vogn til dere!".

Det er jo litt av en gave, og man føler jo der og da at man ikke kan si nei...

Tiden går og jeg melder jo litt med kona (forholdet er så som så familiemessig med mannen). Sender da bilde av vognen med pris (og jeg tenkte jo at de ikke visste hvor mye en ny vogn koster). Den kostet 12500,- inkl. Sittedel og bilsete inkludert. Hun svarer at de vil sponse 50%. Og det var jo det jeg visste. Allikevel en flott gave.

Mannen sender da bilde til faren med at vi har kjøpt den. Da får vi tilbake at de hadde ikke råd akkurat nå....

Da blir jeg litt irritert.

Får vite at man skal bli farfar (han har giftet seg på nytt) og det første de sier når man kommer på besøk er :" vi vil gjerne kjøpe vogn til dere!".

Tiden går og jeg melder jo litt med kona (forholdet er så som så familiemessig med mannen). Sender da bilde av vognen med pris (og jeg tenkte jo at de ikke visste hvor mye en ny vogn koster). Den kostet 12500,- inkl. Sittedel og bilsete inkludert. Hun svarer at de vil sponse 50%. Og det var jo det jeg visste. Allikevel en flott gave.

Mannen sender da bilde til faren med at vi har kjøpt den. Da får vi tilbake at de hadde ikke råd akkurat nå....

What???? Det var da sært :bored: først skal de kjøpe vogn til dere. Så skal de bare betale halvparten. Så har de ikke råd likevel?! Jadda:hilarious:

utrulig frustrerende å få et så tomt løfte... Da skjønner jeg at du blir irritert!
Mamma å pappa betalte for vår vogn, og mamma overførte pengene samme dag som jeg bestilte. Slik som det skal være når noen sier at de skal betale!

Oida! Da tror jeg at jeg hadde blitt passe irritert :hungover:

Det er sikkert ikke første gang dere er oppi lignende med disse?

Kunne vært verre - kjenner en med svigermor som ville bestemme hvilken vogn og farge de skulle, siden svigerforeldrene skulle betale :wideyed: Vi nektet å la foreldrene våre kjøpe dyre ting, kun overføre pengene om de absolutt vil bidra.

Så surt for dere :( De burde ha vært ærlige i forkant at de gjerne vil være med på gaven,men at innkjøpet måtte vente til de fikk penger...

Hade også blitt irritert, virker veldig uklokt og love ut sånt på førhånd.
Får også inntrykk at de kanskje ikke har en peiling vad vogn og utstyr til et barn koster ☺️

Skjønner at du er irritert, men samtidig: det er jo lenge til juli. Mulig de tenkte at de hadde mer tid? Eller sa dere fra at dere skulle kjøpe nå?

Det kan jo også som du sier tenkes at de ikke var klar over kostnadene på vognen dere ønsket dere. 12500,- er jo mye, og det inkluderte dessuten bilstol, så da ble det jo ekstra dyrt. Har de sagt at dere skal få igjen?

Er dette en totalt ukjent situasjon med de eller har dere opplevd lignende før dette? Det kan jo ellers hende at de fikk baksmell på skatten?

Ikke en helt total ukjent situasjon nei :-(.

Poenget er bare at det ble bare litt kjipt for de sin del, hvertfall når én er så på tilbudersiden og så kan de ikke allikevel når alt kommer til stykket. Og irriterende for oss. Men det ordner seg jo, vi har jo ny vogn og er happy med det.

Ikke noe baksmell

Back
Topp