når startet dere å gå opp i kilo?

Hildeh

Første møte med forumet
[:)] jeg er selv 21 uker på vei og har hitil faktisk gått ned 2 gram. er dette normalt?

hei..[:)]
det er ikke uvanlig å gå ned i vekt..jeg selv har gått ned 2 kg...bare du spiser normalt og får i deg godt med veske...
jeg er selv i uke 24 og legen sa det ikke er noe farlig..
lykke til videre..
klem

Ojj...er det virkelig mulig å gå ned i vekt når man har kommet så langt ut i svangerskapet??!!...Det har jeg ikke hørt om før.Men sikkert ingenting å bekymre seg for når legen sa det.Jeg hadde gått opp 6 kg i første svangerskap,og 15 kg i andre svangerskap til uke 22.Så det er jo veldig inviduelt da[;)]

Har gått opp 2kg til nå og de kom relativt tidlig. Er i utgangspunktet ganske liten og spinkel så nurket ville vel ha litt ekstra med fettreserver antar jeg... [:D]
Spiser sunnere og mer variert enn før svangerskapet så er vel derfor..

Jeg er over 21 uker og gått opp 10kg. De siste tre ukene har jeg ikke gått opp noen ting (SELV OM MAGEN VOKSER NÅ). Jeg gikk opp vedlig jeg fra 10uker til 16, det var den tiden jeg spiste og spiste og unna meg alt, hehe. Og Magen begynte å bli "gravid mage" fra uke 16-17

Men jeg sleit veldig i et par uker, når jeg så alle klærne mine ble for små, to tårevåte uker helt til mamma tok meg med på shopping og jeg fikk masse mammaklær, som jeg synes selv jeg ser slankere ut i :) Det er vel grunnet fasonge på mamma-klærne!?!?!

jeg er nå i uke 31 og har gått opp ti kilo til nå.. så det er nok veldig individuelt!

jeg gikk opp 10 kg i løpet avhele svangerskapet.
de gikk fort av etter på mens jeg ammet,men da jeg jeg sluttet med det kom de på igjen

Er det sant som de sier at amming er slankende? I så fall,hva skjer med kroppen da?

Ja det er faktisk slankende....forbrenningen øker veldig når babyen spiser godt! Det er derfor man skal legge på seg i et sv.skap, slik at man lagrer fettreserver som man ammer bort etterpå! Dette er jo selfølgelig veeeeldig individuelt, men det er i all fall det de sier "etter boka" =)

Det er bra det ikke bare er meg. Hadde første kontroll idag og vekta viste at jeg har gått opp 5 kg.. Er 10 uker og 2 dager idag.
Syns det var litt raskt å øke vekten, men det er bare magen som har fått kiloene så da er det jo greit. [;)]

Jeg har litt fettreserve som du kan få jeg EmmaT[;)]hehe...

Du går nok opp skal du se......

jeg gikk oxo opp 5 kg når jeg var på kontrol uke 10, så gikk jeg opp 2 kg til uke 16, nå hat jeg gått ned 2 kg og føler meg dårlig. Spiser som jeg alltid har gjort , men klarer ikke og være like aktiv pga formen, mye svimmel og jeg glemmer fort, går helt i ørska.

Alt er like normalt har jeg fått inntrykk av :)

Det er nok helt normalt å både gå opp pg ned i vekt. Vi er alle forskjellige.
Jeg har alltid hatt lett for å legge på meg. men nå er jeg så tynn som jeg ikke har vært på mange år[:)]

Hei Louisa[:)]
Jeg har ogå hørt at man tar av mye av det man la på seg når man ammer. Jeg velger å tro på at dette stemmer, bare for å betrygge meg selv til etterpå.... Jeg vet at det i allefall har fungert i slekten min. Moren min har lagt på seg rundt 30 kilo i alle tre svangerskapene og tatt av alle 30 like etter på. Så det er da håp jenter[:)]

heisann.jeg er også 10 uker på vei og har lagt på meg ca 3 kilo.( kan være av god apetitt for tiden[8D]).regner med at vekta vil bare øke!!!

Jeg startet å gå opp i vekt allerede første mnd. Er 4 mnd gravid nå og veier 68 kg. Normalvekta mi er 58-59kg. Har utrolig stor mage.

Tror man bare skal nyte graviditeten jeg og ikke bry seg så mye om disse ektra kiloene. De kommer til enkelte uansett om vi ønsker dem eller ikke. Vi får tenke på hva vi sitter igjen med etter 9 måneder[:)] Da kan kampen mot kiloene begynne smått, men sikkert[;)]

fant ut i dag at jeg hadde gått opp 4 kilo fra uke 12 til uke 18.....men det er kansje ikke så ille?det er jo en stund igjen da, men jeg regner med at det går i litt rykk og napp...babyen er jo oxo i en vokse periode nå...sier ikke at babyen er 4 kilo[:D]men alt i alt kan det vel bli litt!

Er bare ti uker på vei, men har alerede gått opp en kilo eller to. Er redd noe av skylden må legges på snopbehovet om dagen gitt [8D]
Har også intrykk av at alle varianter er like normale.

Back
Topp