Når starter dere?

kresstina

Blir kjent med forumet
Jeg er veldig opptatt av sikkerhet og lurer på når dere tenker på å starte med Be Safe Gravidsele til bil? Begynner man når magen førsta synes eller er kanskje noen allerede begynt. Jeg er nå 10 uker på vei og usikker på om jeg skal løpe å kjøpe.

eg har aldri brukt det eg da.. får se om eg gjør det denne gang... no blir eg jo høygravid om vinteren så kanskje eg tenker mer på sånt da.. 
vet ikkje når det er normalt å begynne

Jeg var innom babyshop her om dagen og kikket litt på den selen...og endte opp med å kjøpe.
Og jeg er bare 9+3.
Fikk høre at det er bedre å være tidlig ute - og skal love deg og det beltet strammer! over magen om du må bråstoppe eller bremse opp hardt. 
Så kjøpe heller et, så har du ihvertfall gjort ditt for at lille bebisen blir tatt vare på. Koster jo ikke så mye heller og er billig sikring :)

Så vidt jeg husker har Trygg Trafikk gjort en test av dette, og funnet at det ikke spiller noen rolle for sikkerheten om du har det eller bare vanlig bilbelte. Det er bare litt mer komfortabelt :)
Jeg brukte det ikke sist gang, og trolig ikke denne gangen heller.

Mazter skrev:
Du skal helst begynne med det allerede fra andre graviditetsmåned. Jeg skal grave frem mitt fra kjelleren denne helga hadde jeg tenkt. Brukte det hele tiden sist gang og kommer til å gjøre det nå også.

Sign.. Men HVOR er det??

Følte ikke noe behov for den sist, den gir jo ikke noe ekstra beskyttelse ved høy fart, så siden jeg ikke følte noe ubehag med å ha belte vanlig over hoftene så syntes jeg ikke det var noen vits. :-)
Men ei venninne hadde veldig god bruk for det for hun ble ellers sittende og holde beltet nede med hånden og holdt på å pådra seg senebetennelse på en langtur!

Lizarella skrev:
Så vidt jeg husker har Trygg Trafikk gjort en test av dette, og funnet at det ikke spiller noen rolle for sikkerheten om du har det eller bare vanlig bilbelte. Det er bare litt mer komfortabelt :)

Sign! :-)

hadde ikke det sist da.. Lurer på om de har i min str, siden jeg er ganske storemoticon
 tenkte nemlig litt på det denne gangen

Har ikjke brukt når eg gikk gravid me di to andre,så eg tror ikje eg gjør det nå. Men skal aldri si aldri

Jeg skal i gang med å lete på finn etter det nå. 
Hadde det sist, og det var gull verdt, iallefall for meg. Unngikk press på magen fra selen - noe jeg og kvalmen min synes er ganske ubehagelig nå.

Hmm, jeg skal snart på lang biltur, så kanskje jeg skal lete etter en slik på finn.no...

Sugarplum Fairy skrev:
Hmm, jeg skal snart på lang biltur, så kanskje jeg skal lete etter en slik på finn.no...

Finn.no er så lett og raskt, altså!
Kjøpte et nå - og det kan hentes ikke mer enn 10 min biltur unna :)

Skal begynne å bruke min når vi skal på ferie nå.

Neimen, her kunne jeg jo gitt bort mitt fra forrige gang, tror vi kasta det i helga som var :p foreløpig kommer jeg ikke til å bruke det, syns ikke det var ubehagelig å bruke vanlig belte sist og jeg ble mer sint på dette gravidbelte for jeg syns det var så slitsomt:P

På pakken der bilbeltet ligger inni så står d jo "fra -9 til 0 mnd"  :P Men jeg skal begynne å bruke det nå snart, men livmoren er jo ikke vokst til over skambeinet enda så :)

Trygg Trafikk artikkel

Her står det en del om dette emnet. Hovedsaklig mener trygg trafikk at disse selene for gravide ved kollisjon legger seg på samme måte som vanlige seler (over magen), og at det er kun vits å bruke dem ift. evt. bedre komfort :)

Ble litt klokere nå:) Takk skal dere ha:) Tror jeg å kjøper det nå før ferien siden det blir mye kjøring og jeg plages med mye kvalme. Synes bilbeltet er blitt veldig ubehagelig for tiden så.

Lizarella skrev:

Sign. Kun for komfortens skyld. Om man krasjer vil beltet glippe opp til sin opprinnelige tilstand for å fungere optimalt. Lånte ett sist og det var behagelig, men  vet ikke om jeg orker å bytte det mellom to biler og mellom førersetet og passasjersetet  for det er jo faktisk litt oll med montering.

Back
Topp