Når starter dere innkjøp av klær og diverse?

Tina_81

Forelsket i forumet
Har lyst til å handle, handle og handle inn ;)
Endelig til min egen :) ikke bare til alle andre. Elsker å titte på babyklær, og har allrede vært og smugtittet på senger, vogner og diverse ;) men ikke kjøpt noe enda, føler det er litt tidlig enda.

Hva gjør dere? Er dere handlelystne? Klarer dere vente?
 
Med forrige, så begynte vi å kjøpe klær -bare noen få bodyer ofc.- rett etter at vi hadde funnet ut kjønnet på UL. Ellers kjøpte vi seng, vogn etc. da jeg var ca. 6 mnd. på vei. Så alt var ferdig i god tid før permisjon.
 
Etter ord ul kjøpte vi det første plagget :) ellers ventet vi nok litt lenger med resten :)
 
trur ikkje eg starta før etter ordinær UL.. da eg visste ka kjønn det ble..

(sambo tjuvstarta litt, han bestilte en body m guns n roses-logo på nettet)


stor-handlinga tok me 2 mnder før termin:

barnevogn, bilsete, seng, dyner ,sengetøy osv
 
Har hørt at det betyr ulykke å begynne med baby klær før du har fått vite kjønnet. Men driver å klør i fingrene etter å begynne å handle inn klær.
 
Hihi,kløøør selv etter å begynne.
Men gjør som sist,venter til vi vet kjønnet :) Det gjør handlingen litt enklere.
Eneste jeg har "holdt" av fra ei venninne er en Angel Sound og en micro steriliasator.
 
Jeg har ikke greid å holde meg, så har kjøpt noen ting allerede bare fordi jeg måtte:P  Har også fått en del allerede og skal nok ikke kjøpe noe mere klær selv før evt like før, så vi vet den har klær når den kommer ut.

Fant også et kjekt stellebord på finn.no som nå er i hus, resten skal vi bare titte litt på fremover og kjøpe litt lenger utpå våren. Er veeeeldig vanskelig å vente, men for å underholde meg i ventetiden vindusshopper jeg på nettet og bestemmer meg for akkurat hva jeg skal ha av alt;)
 
Begynner å handle etter ordinær UL :) Tenkte å handle vogn og slikt i Sverige, så blir nok ikke før i april/mai.
 
Vi har kikket litt rundt for å finne ut hva slags vogn vi vil ha, men drar nok ikke til Sverige og kjøper den før om noen måneder. Men jeg tenker vi begynner å konsentrere oss litt om barnerommet etter ordinær ul 31. Jan, da vet vi forhåpentligvis hvilke farger vi kan kikke på;)
 
tar det som det kommer, men håper at man kan bruke en del av det etter jenta har masse,jah....
 
Kommer til å begynne å handle når vi har vært på UL 8 februar, da skal jeg belønne meg selv med å handle det første plagget :) foreløbig bare titter vi for å finne ut hva vi skal ha :) har vært å titta litt på vogner og annet utstyr, samboern er like fasinert som meg, er så moro :)
 
Blir det gutt så må vi jo ut og kjøpe litt klær og sånn og litt guttesengetøy etc. Blir det jente så blir det mye arving men litt nytt må vi jo ha, det er jo forskjell på januarbaby og julibaby tross alt. ;-)

Ellers så tenkte jeg at vi starter nok ikke handlingen før etter ordinær ul og så tar vi det pø om pø utover våren. Det blir jo ikke så mye vi trenger akkurat, det meste av utstyr er kjøpt inn med tanke på arving.
 
blir nok å vente enda litt til faktisk blir det ikke mye handling, vi vil ikke vite kjønn og vil ha det som PREMIEN av fødselen:p (gjorde det sist å, anbefaler det - var liksom ekstra verdt hele fødselen:p ) 

Sist handlet vi inn seng, vogn og div store ting fom 4 måneder før termin.. Og kjøpte nøytrale klær når jeg fant! Nå får babyen arve av storebror.. seng, vogn og sånn.. 


 
Vi har bestilt søskenvognen siden jeg fant et sinnsykt tilbud... Resten venter vi med til etter ordinær ultralyd når vi får vite kjønnet :)
 
Med sønnen vår kjøpte jeg bodyer allerede etter positiv test :P
Nå har jeg bare kikket litt i butikkene :)
Tenker vi tar turen etter å ha fått vite kjønn.
Om det blir jente må vi jo egentlig fornye hele skapet :P
 
Er litt usikker på når vi startet sist.
Men alt var i allefall klart når Prinsessa kom til verden.

Nå har vi jo alt vi trenger fra før av så tror ikke det blir store handlingen her i grunn.
Men må forske litt på dette med vogn og vekt.
Må ha en vogn som er så lett som mulig næmeligt.
 
Skal vente til etter ordinær ul vi også. Men da tror jeg at jeg MÅ kjøpe et lite plagg bare :) hihihi
Vi må barnesenga på soverommet vårt, da vi har så lite hus. Men skal lage til nytt og sette opp 2 vegger. Det er liksom som en hems i 2 etage. Så blir spennende med prosjekter freomover. heldigvis er samboer tømrer, så da går det jo lekende lett, bare koster så mye for materialer nå...blæææh
Vi stikker også over grensen å handler vogn, blir nok på kattis tenker jeg. Skal dra og kikke etter ordinær ul.
Ellers regner jeg med at vi får en del da det er første barnebarnet på min side :)
Også har jeg en lillebror på 6 år, så håper pappa har tatt vare på noen babyklær, de vokser jo så fort ut av det alikevel at jeg syns det er litt bortkasta og kjøpe alt nytt.
Dukker det opp noen gode tilbud på ting og tang slå vi nok til på det :D
 
Trenger kun klær denne gangen. (Må ha nesten alt nytt siden det ser ut til å bli en lillebror). Også må vi kjøpe ståbrett og storseng til lillesøster. Men tar det litt rolig enda. Greit å ikke begynne altfor sent også da, spesielt hvis man trenger alt stort også. For man vet jo ikke hva slags form man er i på slutten. Fra cirka halvveis i svangerskapet blir det sikkert litt shopping her i gården. 
 
Blir vel neppe handla noe før etter ordinær UL, og tipper vi venter enda litt lenger. Har jo en del etter storebror så om det blir en gutt til trengs det ikke noe særlig klær iallfall.
 
Vi har jo det meste etter storebror, men blir vel å kjøpe ny madrass og litt kluter og gulpefrie bodyer sånn etter ordinær UL en gang tenker jeg... Blir koselig å finne frem alt det bittelille tøyet igjen <3<3
 
Back
Topp