Når starter 2.Trimester?

Er ikke 13 fullgåtte uker 13+0 da? Det jeg har lært..
 
Såklart! Tenkte litt feil :p haha!
Blir bare forvirra av hele greia nå :p så nå gir jeg meg ! Haha ;)
 
Altså 1/3 av svangerskapet er 13,33 uker, altså 13 uker og 2 dager ca;-) je trodde man regnet 13 fullgåtte, men godt mulig det er 13+0..
 
Heheh si ifra hvis noen finner det ut ved legebesøk eller slikt da :)
 
Men 13+0 ER vel 13 fullgåtte? Begynner å bli forvirra selv her jeg :D


Nei, 13+0 er 12 fullgåtte. Slik regnet de på sykehuset sist i alle fall- da var jeg hos lege og jm på sykehuset flere ganger i mnd og alle regnet slik i alle fall.
 
Nei, 13+0 er 12 fullgåtte. Slik regnet de på sykehuset sist i alle fall- da var jeg hos lege og jm på sykehuset flere ganger i mnd og alle regnet slik i alle fall.


Men når jeg googler finner jeg ut at det mange plasser regnes som 13+0 er 13 fullgåtte. Jeg fikk forklaringen at 13 betydde 13. Uke (fordi fosteret er jo heller ikke så mange uker) og uke 13 er ikke ferdig (=fullgått) før 14+0. Aner meg at det rett og slett er mange måter å regne på. I USA kan antall uker skille 2 uker etter hvilken lege du går til...

Uansett: bebis kommer når h*n kommer, teller ikke uker, jeg...forholder meg til UL. Termin når jeg får den:-D
 
Men.. La oss ta første uka da.. Etter 7 dager har man gått ferdig 1 uke, ja? så da er uke 1+0 = 1 fullgått uke? Da må jo 13+0 være 13 fullgåtte også?
 
Back
Topp