Når spiser dere middag?

VArierer fra 18 til 21, spørs på når mannen kommer hjem og om vi har "barnevennlig" middag.
Hvis vi ikke har "barnevennlig middag" (altså veldig veldig sterkt krydret mat) så spiser vi senere. Det er som oftest taco eller pizza :) I helgene. Så da får hun noe eget før hun legger seg.

15.30-16.00 nå for tiden. Men nå er jeg i permisjon da :) er ofte rundt 16.00-16.30 når vi begge er i jobb

Ca 16-16.30 for det passer fint med når lillebror spiser :)

Stort sett rundt 16/16.30, men noen ganger drøyer det til 18/19 og da blir det "middagkvelds" på barna. Da har de i så fall fått noe annen lett mat i den vanlige middagstiden ;)

Mellom 15-20! Alt etter når mannen kommer hjem og om jeg har rukket og lage mat før han har kommet hjem siden lillegutt på 8 mnd ikke alltid vil samarbeide :p

Når jeg begynner å jobbe igjen så blir det innimellom middag hver for oss siden jeg jobber 3 delt turnus :)

Når det passer! Vi er ikke så pripne på klokkeslett, men vil helst prøve så alle 4 får ett måltid sammen hver dag:) Det går ikke på våren og sommeren siden samboeren jobber mye mer da, men vi gjør så godt vi kan da også;)

Som regel når samboer kommer hjem fra jobb, mellom 16 og 1630. Fredager og lørdager spiser vi noe på litt utpå kvelden.

Vi spiser når mannen kommer hjem fra jobb, som kan være alt mellom 15.00 og 19.00. Men blir det sen middag, så bytter vi om på kveldsmaten og middagen, så det blir brødskiver når ungen kommer fra skolen.

Kl 16.

Yngste holder ikke ut noe senere enn det og mellommåltid funker ikke - da er hun ikke sulten når middagen først kommer og så blir det for tett mellom middag og kvelds.

Ungene har også fritidsaktiviteter som starter kl 17 to til tre dager i uka, så da må vi rekke middag først.

Personlig synes jeg det er mer praktisk og mindre stress å ha middag som kveldsmat. Da bruker man ikke tid på matlaging på ettermiddagen, kan bare ta et par brødskiver i farta både hjemme eller ute. Og så får jeg fred til middagslaging mens ungene ser barnetv. Men må vente til yngste er litt mer selvhjulpen i matveien for å gå tilbake til den rutinen.

Kl 16.

Yngste holder ikke ut noe senere enn det og mellommåltid funker ikke - da er hun ikke sulten når middagen først kommer og så blir det for tett mellom middag og kvelds.

Ungene har også fritidsaktiviteter som starter kl 17 to til tre dager i uka, så da må vi rekke middag først.

Personlig synes jeg det er mer praktisk og mindre stress å ha middag som kveldsmat. Da bruker man ikke tid på matlaging på ettermiddagen, kan bare ta et par brødskiver i farta både hjemme eller ute. Og så får jeg fred til middagslaging mens ungene ser barnetv. Men må vente til yngste er litt mer selvhjulpen i matveien for å gå tilbake til den rutinen.
Ja her blir middagen kvelds i hovedsak, men så kan de godt få litt påfyll i form av en yoghurt eller en brødskive før de legger seg hvis de ikke har spist mye til middag.

Vi er ikke hjemme før alt mellom 15.30 og 16.45, (kommer an på mine vakter, samboer er stort sett hjemme mellom 16 og 16.30)

Og her i huset lager samboer maten, jeg er visst ikke flink på det :-P

Så da sier det seg selv at det ikke blir noe tidligere ;-)
Og så er det litt godt å komme hjem og kose litt med ungene før man må lage middag ;-)

Back
Topp