Når spiser dere middag?

svampebob

Elsker forumet
Jeg får veldig ofte kommentarer på at vi spiser så sent, men når vi kommer hjem fra barnehagen har de nesten akkurat spist, også vil de leke litt før det er tid for middag. Vi spiser normalt mellom 18 og 19, noen ganger ikke før 19.30.. Ungene orker ikke 2 måltider fra vi kommer hjem til de legger seg, så da blir det sånn.

Er det veldig sent?

det er opp og ned
Men stort sett bruker vi middagen som kveldsmat så her er middagen stort sett ved 18.30 tiden

Vi pleier å spise middag kl 16.30. Jeg henter barna i bhg når jeg er ferdig på jobb kl 15, så lager jeg mat så den er klar til sambo kommer hjem fra jobb. Jentene spiser frukt/yoghurt i bhg kl 14.30, så har vi et lite kveldsmåltid ca 17.45, enten en skive eller en yoghurt. Spiser de lite middag får de mer kvelds selvfølgelig :)

Vi pleier å spise middag kl 16.30. Jeg henter barna i bhg når jeg er ferdig på jobb kl 15, så lager jeg mat så den er klar til sambo kommer hjem fra jobb. Jentene spiser frukt/yoghurt i bhg kl 14.30, så har vi et lite kveldsmåltid ca 17.45, enten en skive eller en yoghurt. Spiser de lite middag får de mer kvelds selvfølgelig :)

om vinteren spiser vi ca 4, men nå er det så varmt at middagsmat ikke smaker så godt rundt den tiden så da bytter vi ut den med kveldsmaten og spiser rundt 19.

bondekone skrev:
det er opp og ned
Men stort sett bruker vi middagen som kveldsmat så her er middagen stort sett ved 18.30 tiden

Samme her

Her er det middag mellom 16 og 17 et sted, og så kveldsmat rundt kl. 1830. 

Ca 16.30 når gubbis er hjemme fra jobb.

Ca kl. 16

Vi spiser kjempesent... slik som dere om ikke senere.. Men sambo kommer stort sett så sent hjem.. Men da mini blir større og skal ha middag skal jeg få til middag tidligere, så får henner sambo spise kald mat.. 

Av og til i 16-tida, men som regel blir middagen kveldsmat i kvardagane i alle fall.

Då må vi ete seinast kl 18, helst 17.30, så vi får stelt og lagt lille til kl 19. Ungane et yoghurt og frukt i bhg (eller heime når vi har fri) ca 14.30, så då passar det fint med middag 17.30 for oss.

Lille et då sjeldan kveldsmat etter middag, sidan vi som regel er ferdig med middagen akkurat i tide til kveldsstellet. Eldste, som legg seg ein time seinare, et gjerne eit eple eller litt gryn+melk eller havregraut før han legg seg.

Spiser som regel mellom 16 - 17.30 en gang. Hvis snuppa spiser noe mellom middag og leggetid blir det en yoghurt eller en skive :)

Ser at vi kanskje spiser litt sent da.. Da skjønner jeg hvertfall hvorfor folk kommenterer det hele tiden!

Har ikke noen fast tidspunkt. Alt mellom 1530 og 1900 er normalt hos oss i hverdagene.
Skolegutten er oftest veldig sulten etter skole/sfo, og de dagene han er hos oss blir det middag så tidlig som mulig. Normalt i 16-tiden. Men det hender han spiser noe enkelt (nudler eller frukt, og at vi spiser litt senere hvis vi feks har tacofredag).

Har vi barnefri, så spiser vi når vi er sultne, men middag har vi hver dag.

Det var sent ja! Her spiser de siste måltidet i bhg kl 15. Så da spiser vi middag kl 17-17:30

Kveldsmaten er mellom 18 og 18.30 her.
Og middagen blir mellom 16-17 som regel, kommer litt ann på når samboern kommer hjem fra jobb. Minstemann spiser en time før som regel.Men bevares, det er ofte vi har middag så sent som 18-20 vi også. Men å spise middag til nærmere 8 hver dag er nok sent her i huset. Føler at det kanskje er litt bedre med ei skive og melk til kvelds på ungene og ikke så veldig "mektig" måltid før sengetid.

vi spiser middag mellom 16 og 20 engang. Som oftest er middagen kveldsmaten til vesla. For har vi middag for tidlig spiser hun omtrent ikke, for da er hun ikke sulten.. så jo "senere" den er, jo mer spiser hun.. og hun orker ikke to måltider etter bhagen..

Rundt 16..

Vi spiser middag klokken 16, som regel.  Er jeg på kveldsvakt, så ordner karene seg noe selv, og det er alltid mellom 16-17. 

Back
Topp