Når spiser dere middag?

*lykkeligst*

Forumet er livet
Til samme tid hele uka eller annen tid i helgene?

Vi spiser en plass mellom 16 og 17 på ukedagene (kommer an på når gubben er ferdig på jobb), og rundt 17 - 18 i helgene. Kan godt finne på å spise middag foran barnetv feks .

Men hva er det med eldre mennesker da? Vi er bedt på middag til svigermor i morgen. Klokka 12.30! Det er jo skrekkelig tidlig syns jeg. Da får jeg jo bare lyst på middag senere om dagen likevel...

Her er middagen rundt 17-18. Det blir også kvelds for ungene. De legger seg kl 19.

Spiser klokka 4, da kommer mannen hjem:)

I helgene spiser vi ofte i 8 tida da:-)

Synes også det blir litt rart å spise middag i 1 - tida...

mellom 15.30 og 16.00.. varierer litt.. noen ganger litt før i helgene :)

Vi spiser middag kl 16.30. Jeg er hjemme med jentungen kl 16 siden jeg bare jobber 80% og da får vi laget middag til pappan kommer hjem kl 1630. :-) Da rekker vi også at jentungen spiser kvelds kl 18, for noen ganger liker hun jo ikke middagen så godt.

Lørdag spiser vi middag kl 19-20, etter at jenta har lagt seg. Hun får egen middag tidligere på dagen til vanlig middagstid, men jeg synes hun er for lita til å være sent oppe og hun får magevondt av middag som kvelds så da gjør vi det slik en stund til.

Det er typisk at eldre har middag tidligere på dagen, men da er det jo også gjerne kaker og kaffe litt senere også, er det ikke? For at vi skal rekke både middag og kaker i et familieselskap og i tillegg la ungene leke litt så har det hendt at vi har lagt middagen til kl 13. Selskapet er da over kl 18 siden ungene skal roe ned før sengetid og flere har lang reisevei. :-)

Mannen kommer hjem som oftest rundt 23:30. Det er vel det eneste ordentlige måltidet vi har sammen, så det er vel middag det.

Ellers smører jeg meg litt mat rundt 4-5 tiden, men kan ikke akkurat kalle det middag.

Ninamor_ skrev:
mellom 15.30 og 16.00.. varierer litt.. noen ganger litt før i helgene :)

samme her, mannen slutter kl 15,sa da blir det oftest i den tiden

Spiser så å si samme tid uavhengig om det er helg eller hverdag. I 17 tiden.

Fire halv fem hver dag. Lørdag, noen ganger fredag- har vi mat etter ungene er i seng. De spiser da noe enkel middag i fire tiden.

På hverdagene spiser vi middag kl 16-16.15
Lørdager spiser jeg og sambo middag i 20-21 tiden, så da spiser vi en sen, varm lunsj sammen med 2åringen vår i 15 tiden.

Søndageen spiser vi middag i 14-15tiden.

Vi spiser middag klokka fire både hverdag og helg. Det passer bra mht kvelds klokka seks og legging klokka sju.

opp og ned, noen ganger kl 15 mens andre ganer så er middagen kvelds og da er det ved 18 tiden
og i helgene rundt 19

Mellom 14 - 17 ei gang, varierere fra dag til dag. Min mann er hjemme på dagtid, så han ordner gjerne middag til jeg er hjemme i 15 tiden. Eller så lager jeg middag når jeg kommer hjem, og da spiser vi i 1630 tiden. Og i helgen kan det fort bli i 14 tiden, om vi er sulten da 

Avogtil spiser vi middag etter at minsten har lagt seg (i helgene), i 18 tiden. 
Og så en sjelden gang spiser meg og min mann etter at begge ungene er lagt, i 20 tiden.

fredag og lørdag spiser vi middag/kvelds mellom 18.30 og 20.30.
i ukedagene spiser vi middag mellom 17 og 19. og da blir det som regel kvelds å

Vi spiser i 16-17 tiden hver dag.
Idag spiste vi kl 1600.

gubben har lang reisevei fra jobben og er ikke hjemme før kloikka nærmer seg 17.30, så midagen blir rundt da.. Er vel omtrent det samme i helgene..

Vi spiser mellom 16 og 17. Hvis vi er bedt på middag hos svigers så er det på slaget kl.14.00!! Og da er det ikke verdt å komme slentrende fem minutter for sent nei ;)

Back
Topp