Når sovner mini for natten?

Vixen

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Maiblomstene 2017
Min lille er lys våken fra rundt kl 22 til 02. Det har han vært siden fødsel og da er det umulig å få han til å sove. Han er ikke grinete eller urolig, men vil rett og slett konversere. Han nekter da å ligge i sengen. Har forsøkt å holde han litt våken på ettermiddagen, men da ble han så overtrøtt og utrolig grinete. Noen som har tips til hvordan jeg kan snu trenden?

Lurer på det samme! Her er mini lys våken frem til 03, eller fra 03 til 07-08. Han vil bare ikke sove, ikke vondt eller noe.. Så sover han hele dagen. Da har han ingen problem med å sove..

Her var mini også våken til 02-03 de første ukene. Nå er han to mnd og sovner for natten mellom 00.30 og 01.30, sover mye før det også, men våkner hvis vi prøver legge ham i sengen sin før dette. Vi stresser ikke så veldig og tenker at døgnrytmen går seg til. Han sover stort sett til 10-11 om morgenen (spiser et par ganger før dette).

Her var mini også våken til 02-03 de første ukene. Nå er han to mnd og sovner for natten mellom 00.30 og 01.30, sover mye før det også, men våkner hvis vi prøver legge ham i sengen sin før dette. Vi stresser ikke så veldig og tenker at døgnrytmen går seg til. Han sover stort sett til 10-11 om morgenen (spiser et par ganger før dette).

Her sovner mini i 19.00-20.00 tiden, da sover han til rundt 00.30-01.30 våkner og får mat så sovner han igjen. Da sover han til 03.30-04.30 våkner og får mat så sovner han igjen og sover til 07.00-07.30..:)

Han her er stort sett "på" fra 19-20 til ca 2. Noen ganger skal han prate, andre ganger er det luft og sutring. Hender han dupper av før det, men ikke sjans til å legge ham fra meg uten at han våkner.

Fikk beskjed om at de e fremdeles følger rytmen de hadde i magen, og at de bare skal gjøre det inntil videre

Legger seg med oss mellom 22.30-00.30, kommer litt an på amming og om hun sover mellom amming. Men som regel henger hun i puppen fra 17 tiden.

Synes jeg begynner å se tegn på at hun er natteklar i 20-21 tiden. Men siden hun spiser så ofte på kvelden gidder jeg ikke å legge henne i senga før..

Fikk beskjed om at de e fremdeles følger rytmen de hadde i magen, og at de bare skal gjøre det inntil videre
morsomt at du sier det, for når jeg tenker over det så er det på de samme tidene mini er våken som da jeg peide å kjenne han var aktiv i magen :p

Her legges han samtidig som meg fortsatt, dvs ca 23-23.30. Så sovner han ganske kjapt. Foreløpig er nettene ganske ulike, noen ganger sover han helt til 4-5 og deretter til 7-8, mens noen ganger våkner han annen hver time...
Har lyst til å begynne å legge han tidligere snart, men tror jeg venter litt til...
Han er forresten 5 uker.

Ny våkenrekord i natt. Våken fra 00-04.30, så våken fra 06-08 igjen... Trøtt mamma i dag! Han følger fortsatt døgnrytmen i magen her også, men håper det snur snart :p

Igår sov hun fra 18:00 av, men som regel har hun en våkenperioder der hun ikke finner roen og skal ha mat fra 22-00:30 ca. Så sover hun til jeg velger å stå opp :p mellom 8-11 alt etter hva vi skal :p

Huff, hørtes slitsomt ut. Sover stort sett fra kl 23 og til 6-7. Ammer rundt ett, tre og fem. Noen ganger bare to ganger.. 4 uker. Vært slik hele tiden. Noen ganger våkner han litt etter amming på natten, men maks våken halvtime

Han sover somregel fra 20-21 tiden og til morgenen. Våkner for mat ca hver 3.time, men sovner greit etter måltidene igjen.. Men han sover myye i løpet av dagen også.

Altfor seint :p
Hatt litt over en uke nå med kolikk, håper på bedring etter behandling hos kiropraktor :)

Min sovner 9/10 tiden og våkner igjen 12/1 om natta, så sovner hun i 5/6/7 tiden og sover da i 5-6 timer

I dag sovnet han kl 02.03. Som om han har en klokke han går etter. Og ja, samme her med at det ligner på rutinene i magen. Var mye spark og romstering på den tiden i 3. Trimester. Men nå er han strax 2 mnd og håper han kan tilpasse seg litt mors søvnmønster snart:)

Back
Topp