Når sluttet dere?

2 mdnr.. Men det var kun fordi jeg mista melka.. Håper på lenger denne gangen :-)

Ammet i 10 mnd, da måtte vi slutte gr. sykdom (min) og puppenekt.
Ga flaske i en del måneder etter det, men byttet til suttekopp rundt 1 1/2, tror jeg.

Ammet til han var ca 11 mnd. Siste ukene var det kun om morgenen. Han fikk vann i kopp til måltidene, og når han ble et år begynte vi å gi han vanlig melk.

Ammet til han var 15 mnd. Da var jeg seks mnd på vei, og sluttet så han skulle ha tre måneder på å glemme puppen til neste kom. Nå er minste tre måneder, og skal iallefall amme til han er et år.

Ammer ennå, så det besvarer jo ikke spm ditt, men.. ;-)

Ammet førstemann i litt over 5 mnd, da jeg begynte i jobb igjen da han var 6 og jeg ikke visste nok om amming til å feks fortsette delvis.
Nå er minstemann 6 mnd, og jeg ønsker å fortsette å amme ham lenge. 
Han er meget opptatt av det vi spiser og har nå et annet måltid per dag i tillegg til melk, og jeg ammer ham forsatt to ganger per natt.

Meya: 
Hvis du nattammet i 4.5 år, når sov du da?
Jeg syns nattammingen tar på (selv om jeg helst ikke vil slutte før lille vil) så jeg skjønner ikke hvordan du klarte det rett og slett.

Madinka skrev:
Ammer ennå, så det besvarer jo ikke spm ditt, men.. ;-)

Ammet førstemann i litt over 5 mnd, da jeg begynte i jobb igjen da han var 6 og jeg ikke visste nok om amming til å feks fortsette delvis.
Nå er minstemann 6 mnd, og jeg ønsker å fortsette å amme ham lenge. 
Han er meget opptatt av det vi spiser og har nå et annet måltid per dag i tillegg til melk, og jeg ammer ham forsatt to ganger per natt.

Meya: 
Hvis du nattammet i 4.5 år, når sov du da?
Jeg syns nattammingen tar på (selv om jeg helst ikke vil slutte før lille vil) så jeg skjønner ikke hvordan du klarte det rett og slett.

Ja, når sover du da Meya?? Sluttet med nattammingen siden jeg skulle begynne å jobbe igjen, så jeg skulle få sove om natten....
Og siden han selv hadde sluttet på dagen så jeg nattammingen som kosepupp og ikke noe han faktisk trengte....

Jeg pumpet til det var tomt. Dvs 6 mnd'er. Er strålende fornøyd med det. 

16 mnd med første, håper jeg får det denne gangen også.

han kuttet ut selv da han var ca 15 måneder, da hadde han ikke tid lengre ;))

Det tok jo ikke hele natten å amme da, fem-ti minutter en eller to ganger pr natt... Sov jo med ungen i sengen uansett, så det gikk helt fint det. 

Nr 1 ammet jeg i 11,5 mnd da det ble tomt. Var fornøyd med det siden jeg hadde fullammet i nesten 6 mnd.

Nr 2 ammet jeg i 8 mnd da det ble tomt. Var ikke fornøyd med det, da jeg bare fikk full amme i 4 mnd pgr for lite melk:(

Sluttet å amme da hun var ca 13 mnd. Hun fikk ikke flaske i det hele tatt, hun ville ikke ha verken smokk eller flaske eller noe, så hadde ikke mye valg. :p

Hadde planlagt å amme litt lengre, gradvis trappe ned, men hun begynte å bite og mistet plutselig interessen over natta.

Jeg ammet Nora i to år, Aksel i to måneder og Edvard i to uker. Nora fikk kumelk som drikke til måltider fra ett år, Askel og Edvard får mme enda og vil få det minst til de er ett år, som anbefalt.. :)

Med storebror begynte jeg med amming da han var ca 2 mnd og sluttet med flaske da. Ammet så til han var 17 mnd. Lillebror fikk litt flaske i starten, men fikk til fullamming når han var ca 2 mnd han også og ammet til han var 18 mnd.

*Meya* skrev:
Det tok jo ikke hele natten å amme da, fem-ti minutter en eller to ganger pr natt... Sov jo med ungen i sengen uansett, så det gikk helt fint det. 

Jeg blir jo litt nyskjerrig da det ikke er ofte du ser mødre som ammer i 4,5 år. Var det noe spesiel grunn for at du ammet så lenge? Hva sier legene til å amme så lenge? Er det sundt for barna?

Jeg spør fordi jeg ikke vet :) Mistet selv melka etter bare 6 uker :( helt forferdelig....

Han var 11 og en halv måned når jeg sluttet å amme. Da var det bare fryd og gammen Han var blitt så glad i vann og jeg var skrapet i puppene og lei 8 tenner..

Ammet til han var oppunder året. Da ville han ikke ha puppen mer, så da begynte vi med vanlig kumelk.

Ammet nr 1 i 6 mnd da sluttet han :p Ga mme på flaske så lenge han trengte det, til litt over 1 års alderen. Når vi sluttet med mme sluttet vi også med flaska!

Nr 2 slutta ved 7 mnd og vi gir nå mme på flaske. Så vi holder på med flaske til hun slutter med mme, da ryddes også flaskene bort. Gidder ikke ha en "forvokst" baby i hus når det ikke er noen grunn til at flaska "må" brukes....:)

Back
Topp