Når sluttet dere?

reddfornr2 skrev:

*Meya* skrev:
Det tok jo ikke hele natten å amme da, fem-ti minutter en eller to ganger pr natt... Sov jo med ungen i sengen uansett, så det gikk helt fint det. 

Jeg blir jo litt nyskjerrig da det ikke er ofte du ser mødre som ammer i 4,5 år. Var det noe spesiel grunn for at du ammet så lenge? Hva sier legene til å amme så lenge? Er det sundt for barna?

Jeg spør fordi jeg ikke vet :) Mistet selv melka etter bare 6 uker :( helt forferdelig....

Ammet fordi jeg tror på barnestyrt avvenning. Tandem-ammet de to eldste i ett år. Hva legene sier, bryr jeg meg ikke om, barnet vet hvor lenge det trenger melk. Men jeg møtte aldri motstand fra andre enn en eneste helsesøster. 

Ammet i nesten 4 mnd.
Mistet melka da snuppa havnet på sykehus, jeg var koblet til pumpa i fire døgn, men til ingen nytte, så fikk hun flaske til hun var ca 14mnd.

Ammet eldste i 4 måneder og yngste i 10 måneder... Med første fikk vi en dårlig start da han lå på nyfødtintensiven og jeg i koma på intensiven etter en hendelse under/etter fødselen.. Så jeg fikk ikke ammet før han var to døgn gammel. Pluss at han hadde en låsning i nakken som gjorde ting vanskelig.. Med andre fikk vi en mye bedre start og dermed gikk ammingen mye lettere:)

Amma frem til 3 dager før hennes 1årsdag. Da ville hun det ikke selv lengre, så det avslutta hun fint selv ;)

Morgenammingen ble det slutt på til slutt ved ca 13 mnd. Jeg drev og tok henne opp og vi lå og koste og ammet i senga, hun våknet jo grytidlig. Plutselig en dag ville hun bare kose uten pupp, så da var det liksom bare slutt. :-)

Fikk ikke flaske, drakk vann fra tutekopp til måltidene fra hun var 8-10 mnd og hun kan fremdeles finne på å ville kose seg med en tutekopp og eplejus til barnetv, he he.

reddfornr2 skrev:

*Meya* skrev:
Det tok jo ikke hele natten å amme da, fem-ti minutter en eller to ganger pr natt... Sov jo med ungen i sengen uansett, så det gikk helt fint det. 

Jeg blir jo litt nyskjerrig da det ikke er ofte du ser mødre som ammer i 4,5 år. Var det noe spesiel grunn for at du ammet så lenge? Hva sier legene til å amme så lenge? Er det sundt for barna?

Jeg spør fordi jeg ikke vet :) Mistet selv melka etter bare 6 uker :( helt forferdelig....

er nok fler enn folk vet om.     amming er nok bare sundt.  er jo helt naturlig føde.
jeg ammet eldste i 8 mnd, da ville ha ikke mer. =(
og yngste i 2år og 4 mnd.

Ammet i 6,5 måneder men da ville han ikke mer..
håper å amme til babyen er 1 år dennee gangen :)

Ammet i litt over 6 mnd - brukte flaske i iallfall 18 mnd.

Gullet sluttet å ta pupp når han var 10 mnd, ville ikke ha flaske- å gikk rett på skiver :)

med førstemann delammet jeg i 4 mnd, med minsten fullammet jeg i 6 mnd. sluttet med flake rundt 13-14 mnd alderen. Minsten får fortsatt melk på flaske til kveldsen eller med vann i om natten. Han er 13 mnd.

Ammet i 8 uker - manglet da melk... pumpet og ga flaske i en mnd til før det var fullstendig tørke... fortsatte med mme til 10-11 mnd

*Meya* skrev:

nei, sant..
Og etter hvert som barna blir litt større så "ordner" di jo det meste selv på natta.
Mine 4 yngste er født iløpet av 4.5 år og jeg ammet i ca 6.5 år. Tandem ammet også.

Vil si at jeg er mye mere sliten, trett og uopplagt nå med to dia-jenter og hva det krever natterstid, enn jeg var den gang da med nattamming.

Sluttet å amme da dem var 6,7 og 8 mnd.Skulle gjærne ha ammet lenger men dem sluttet av seg selv alle tre.

Ammet i nesten 14 mnd, og flaske fikk ho til ho var 2 år...

Fullammet i ca 7 mnd, delammet til hun var 14 mnd..
Ammer fortsatt Lillebror og kommer til å fortsette så lenge det passer.. :)

*Meya* skrev:

reddfornr2 skrev:

*Meya* skrev:

Ammet fordi jeg tror på barnestyrt avvenning. Tandem-ammet de to eldste i ett år. Hva legene sier, bryr jeg meg ikke om, barnet vet hvor lenge det trenger melk. Men jeg møtte aldri motstand fra andre enn en eneste helsesøster. 

Okey. Jeg har ingen fordommer mot det, var bare nyskjerrig :)

rundt 7 mnd. til 1 år :-)                                       

Slutta å amme når ungene mine var 6 mnd ca
Flaske fikk de til de runda året

Back
Topp