Når sluttet dere?

solsikk1

Blir kjent med forumet
Når sluttet dere å amme/gi flaske?

Eldstemann ammet jeg til han var 13 mnd, de siste mnd kun på morgenen. Nr 2 ammet jeg til hun var 15 mnd, bare på kvelden på slutten. Nå er minstejenta 7 mnd og ammer henne fremdeles. Kommer vel til amme henne en stund til.

Flaske, sluttet omtrent da de fylte 1. Litt lenger med siste :)

Amma i 2 uker. Gir flaske fortsatt

rundt 2 år med alle 5

Ammet dem i 2,5 år, 4,5 år og minste i bare 16 mnd. 

Ingen har fått flaske noen sinne, bortsett fra han i midten, som fikk litt tillegg på kveldene for å se om han sov bedre. 

Fullammet i 2 mndr. delvis over med flaske, og fullflasket fra 5 - 12 mndr. med eldste. :)

Lille på 9 mnd. bruker flaske enda.

han slutta med amminga sjøl 2 uker før han fylte 1 år. Ga aldri flaske

Eldste fekk "morgonpupp" fram til han var 19 mnd. Då var eg gravid igjen, spydde som ein gris og tok av mange kilo så melka blei vekke. Greitt nok, det var ikkje problem med avvenning, det gjekk av seg sjølv då guten skjønte det ikkje var noko å hente.

Lille var litt "vanskeleg", sidan ho nekta å ete fast føde og blei så å seie fullamma fram til ca 10,5 mnd. Amma mykje fram til vi måtte slutte tvert ved 18 mnd, pga allergi hos jenta.

Ammet i ei uke. pumpe til to mnd. gikk over til melkeerstatningog sluttet ved et år. Brukte kopp etter det med vanlig melk

Ammer fortsatt, men han begynner å bli særdeles lite interessert på dagtid. Noe jeg syns er litt trist :( Lille gutten min begynner å bli stooor... Blir kanskje tre amminger i døgnet.

*Meya* skrev:

Ingen har fått flaske noen sinne, bortsett fra han i midten, som fikk litt tillegg på kveldene for å se om han sov bedre. 

4,5 år? Hvor ofte ammet du da?

fullamma i 3 mnd... begynte å miste melka da fordi jeg begynte å røyke igjen... *klaske panne* - supplerte med flaske til han var 6 mnd, da slutta han med pupp av seg selv.. og fikk vel mme til han var 1 år.. :)

Han sluttet selv når han var ca 7 mnd med dagpupp, nattpupp fikk han til ca 9 mnd siden jeg ikke ville amme på natten når jeg begynte å jobbe, fikk så dårlig søvn, og mistenker at det bare var kos hann ville ha, tok noen dager før han sov hele natten uten kosepupp.....

Alvetussa skrev:

*Meya* skrev:

4,5 år? Hvor ofte ammet du da?

Hver natt i alle fall. Og kanskje en gang om dagen, spørs om han skulle sove eller ikke. Ammet ham i søvn hver dag.

Back
Topp