Når sluttet dere med progesteron?

Otilde

Glad i forumet
Sommerfuglene
Marshmallows2021
Jeg er 6+1 i dag og går på Cyclogest 3 ganger om dagen. Jeg
Skal gå på det til uke 7. Startet ved egguttak. Synes det er skummelt å bare bråslutte slik uten nedtrapping. Samtidlig gleder jeg meg til å slutte for jeg har har fått godt med bivirkninger.

Det er nok individuelle forskjeller, men hadde vært fint å høre hvor lenge dere andre skal gå på eller har gått på progesteronmedisiner i svangerskapet.

Skulle gå til uke 12, men slutta uka etter, da var jeg så sår og ekkel etter alle ukene så det var godt :D

Det er ca samme som her. Jeg har hatt innsett av 5 dagers blastocyst (ikke fryst).

Skal bli godt å slutte. Føler du deg piggere uten progesteron?
Står enda på det, tar min siste tablett i kveld :) Har trappet ned de siste 4 dagene da, fra 3 til 2 tabletter daglig. Er ikke plaget med bivirkninger, så for min del kunne jeg gjerne bare tatt det litt til. Håper ikke symptomene mine bare er pga progesteronen.

Står enda på det, tar min siste tablett i kveld :) Har trappet ned de siste 4 dagene da, fra 3 til 2 tabletter daglig. Er ikke plaget med bivirkninger, så for min del kunne jeg gjerne bare tatt det litt til. Håper ikke symptomene mine bare er pga progesteronen.
Jeg skal bare slutte på dagen. Litt skummelt, men det er det klinikken sier.
Merket symptomer på de med en gang, i kombinasjon med egguttak. Jaja, vanskelig å vite hva som er hva av symptomer. Gøy at vi er ca like langt på vei. Ja, om jeg har regnet riktig da ;)

Jeg skal bare slutte på dagen. Litt skummelt, men det er det klinikken sier.
Merket symptomer på de med en gang, i kombinasjon med egguttak. Jaja, vanskelig å vite hva som er hva av symptomer. Gøy at vi er ca like langt på vei. Ja, om jeg har regnet riktig da ;)
Jeg fikk også beskjed om det (tror de fleste gjør det), men jeg valgte å trappe ned de siste tablettene jeg hadde igjen :) Ja du ligger vel en dag foran meg :)

Jeg fikk også beskjed om det (tror de fleste gjør det), men jeg valgte å trappe ned de siste tablettene jeg hadde igjen :) Ja du ligger vel en dag foran meg :)
Ikke dumt. Jeg vil sitte igjen med en del ekstra Cyclogest, så kan gjøre det samme.

Hvor nøyaktig det er, er jeg usikker på. Jeg benyttet utregningen her, men venter til tidlig UL for å høre hva gynekolog sier: https://flo.health/tools/ivf-due-date-calculator

Ikke dumt. Jeg vil sitte igjen med en del ekstra Cyclogest, så kan gjøre det samme.

Hvor nøyaktig det er, er jeg usikker på. Jeg benyttet utregningen her, men venter til tidlig UL for å høre hva gynekolog sier: https://flo.health/tools/ivf-due-date-calculator
Ja den har jeg også brukt :) Og flere andre kalkulatorer, alle kommer fram til deg samme som meg selv. Bare husk at termindatoen blir 3 dager for tidlig her pga amerikansk standard.

Jeg skal ta helt til 10+6. Ferskforsøk i Danmark, tar blodfortynnende og 1 crinone hver dag. Slik jeg har forstått det er det for å gi mest mulig støttehormon hvis kroppen ikke produserer nok i den kritiske fasen.

Jeg skal ta helt til 10+6. Ferskforsøk i Danmark, tar blodfortynnende og 1 crinone hver dag. Slik jeg har forstått det er det for å gi mest mulig støttehormon hvis kroppen ikke produserer nok i den kritiske fasen.
Takk! Jeg har også vært i Danmark, men det er vel ikke unaturlig at man får ulik behandling. Hvorfor blodfortynnende? Det var nytt for meg.

Takk! Jeg har også vært i Danmark, men det er vel ikke unaturlig at man får ulik behandling. Hvorfor blodfortynnende? Det var nytt for meg.
Det skal visst hjelpe mot spontanabort. Ved forrige graviditet sluttet jeg 11+0 og mistet 13+4. Ingen garantier uansett.

Back
Topp