Når sluttet barnet med bleie?

Eldste (jente): 3 år og 5 mnd, 4 år og 7 mnd med nattbleie
Mellomste (gutt): 2 år og 6 mnd, bruker fortsatt nattbleie, blir 3 år i juni.
Minsta er 4 mnd 

Sluttet  med bleie på dagen da ho var 2 år,10mnd! Var av egen vilje, og hadde ingen uhell!

Sluttet  med bleie på dagen da ho var 2 år,10mnd! Var av egen vilje, og hadde ingen uhell!

2 år og 7 mnd, når ho slutta på dagtid. 3 år og 1 mnd når ho slutta på natta.

Min datter sluttet med bleier når hun var 1 år og 11 måneder gammel. Vi tenkte vi bare skulle se hvordan hun reagerte på å ikke gå med bleie, og hun ønsket rimelig fort å gå på potte! to uker senere sluttet hun med bleie på natten.
Den første tiden gav vi henne klistermerker i en bok som "belønning", men hun ville ikke ha dem til slutt, så kuttet det like godt ut.

Håper vi er like heldige med minstemann, men det er jo selvfølgelig noe som ikke skal påtvinges :-)

Lykke til alle sammen, som prøver seg på bleieslutten i sommer:)

Jenta mi er "nesten tørr" hvis man kan definere det..

Men har ett lite, eller stort problem hvis man vil kalle det..

Hun er 3 år og 9mnd nå, og sluttet med bleia for ca 2-3mnd siden, og det gikk kjempe fint, og hun er helt tørr både dag og natt, og bruker ikke bleie i bhg, MEN problemet er at hun vil ikke bæsje i do hjeme, og ikke i bhg, og ikke tisse i bhg, (altså holder seg i nesten 9timer!!!), og hverken personalet i bhg eller jeg får henne til å tisse eller bæsje i bhg, vi har prøvd ALT!

Så derfor lurte jeg på om noen her har noen tips???
Jeg skjønner jo det at det kan være flaut og hun er VELDIG sjenert, for når hun er hjemme så får hverken samboeren eller farmoren henne skifte bleien hennes når hun har bæsjet (har besøk av svigermor for tiden..)
Alt som skjer skal skje av meg, hele tiden!! HJEEEEELP!!

Håper på noen råd og tips =) Men ellers så er hun kjempe flink jente som tisser, og hun våkner om natten og må tisse på do..

Sønnen min var ca 2 år og 8 mndr da vi sluttet med dagbleie. Nattbleie sluttet vi med da han var rundt 3 år og 1 mnd. Lot ham bruke nattbleie lenger enn nødvendig, han var nok tørr en måneds tid før vi sluttet med det. Bruker ikke tisselaken. Nå er han straks 3år og 6 mndr, og har kun hatt to-tre mindre nattlige uhell, men våknet heldigvis hver gang.

Eneste er at han i det siste har begynt å vente litt for lenge med å gå på do, han skal bare gjøre alt mulig annet først. Men det går seg nok til snart, for han skjønner jo at det går i buksa om han venter for lenge.

2 år og 6 måneder, både dag og natt :)

Gutt 3 år og 10 mnd, bruker nattbleier. Var verken intressert eller klar før!!

Har lignende problem her, vil ikke bæsje på vanlig do! Verken i barnehagen eller hjemme!

Mamsa skrev:
Har lignende problem her, vil ikke bæsje på vanlig do! Verken i barnehagen eller hjemme!

Huff, det er slitsomt, veit liksom ikke hva vi skal gjøre med det, for hadde hun gjort det, så hadde hun vært helt tørr.. Prøver og prøver hver eneste dag, men går ikke, men presser henne ikke da :) Men blir veldig bekymret når hun  går hele dagen i bhg UTEN å tisse! I nesten 9 timer liksom! Hun har hatt blærekatar 1 gang før, og frykter at hun får det flere ganger når hun ikke tisser på flere timer...

Jentene var bleiefrie på dagtid da de var 2 år og 5 mnd. Bleiefritt også om natten da de var 2 år og 6 mnd.

Nr 1, Jente, slutte med bleie dag og natt når hun var to år

Nr 2. Gutt, bruker bleier, men prøver på en bleieslutt i sommer hvis han er klar (han er 17 mnd nå)

Vår gutt sluttet med bleie på dag å natt samtidig da han var ca 1 år og 6 -7mnd:) Vi kjøpte ein slik fisher price do som laget lyd ver gang det kom noe i den, å dette hva veldig stas:)=) Jeg sluttet selv me bleie når jeg hva så liten :) Syntes det blir helt vilt når barn går med bleie til de er 3 eller mer.. d akan de fleste barn snakke reint å utrykke forskjell på ting... er da som å skifte bleie på ein 7 åring...Han sluttet oxo med flaske på denne tiden, sutt brukte vi ikke til han:) Stolt av gutten vår, satser på at vesle jenta som blir født nå i juni oxo slutter med bleie rundt den tiden:)

Back
Topp