Når sluttet barnet deres å ligge i sprinkelsenga?

Byttet for noen uker siden. Han var da ca 22 mnd. Har gått sånn ca-greit. Sovnet greit på kvelden, men kommer tassende inn til oss i løpet av natten...

eldste var rundt 3år, fikk da slik gammeldags utdrager seng som han brukte til han var rundt 4år og da fikk han stor seng. Hadde ingen problemer i det helle tatt
Minste var rundt 2.5år da krabbet ho ut av sprinkesengen fikk da en sengebrisk som vi plasserte feil vei slik at kanten som skulle være mot vegen ble som sengekant så ho ikke datt ut

ho var 2,5 år -- 

eldste var 2 år når vi bytta , overgangen gikk kjempe fint ...
ho mellomste gar vi tenkt til å bytte seng på om ikke så alt for lenge ( ho er 20 mnd )

Vi ventet bare på at lillebror skulle vokse ut av vogga si, så når han var 10 mnd måtte han få sprinkelsenga til søstern. Så hun fikk stor seng da hun var 2 år og 2 mnd.

Gikk som en drøm det. Trengte ikke sengehest en gang:) Så når hun skulle på do, så ligger hun bare i senga å vræler til meg. Var litt redd for at hun ville gå ned av senga og herje andre plasser, men det gjør hun ikke. Hun kommer inn til oss på morran da :)

Alle sier det har gått så bra! Har dere sånne turbotroll som meg eller er det bare rolige, lydige unger som får stor seng?

Nora bare stikker av hvis hun ikke er i "bur" :P Ser seriøst ikke for meg hvordan det der skulle gått til.. hvis hun ikke vil legge seg - som hun aldri vil - og det plutselig går opp for henne at hun kan la være, at hun rett og slett kan stå opp når det passer.. å fytti!

Sama her. Men hu sak få stor seng te jul tror eg:-)

Mi på snart 2,5 ligger fortsatt i sprinkelseng, men vi skal kjøpe seng nå snart. Hun har aldri prøvd å klatre ut, men jeg føler senga begynner å bli litt liten. 

Det kommer en baby i april, så jeg vil ha henne over i stor seng i god tid før det. Sånn at det ikke blir pga av babyen hun "må" bytte. Tenkte å ta henne med på handletur og gjøre et nupper ut av det. Regner med det kommer til å gå greit!

For noen uker siden, han er 2,5 år nå. Gikk veldig greit, byttet ut sprinkelsenga med skuvseng.

Back
Topp