Når sluttet barnet deres å ligge i sprinkelsenga?

eldste var 13 mnd og yngste var 18-19 mnd, gikk fint :) de ville bare ikke sovne i sprinkelsenga fikk angst bare vi la dem ned liksom.

Jeg burde sikkert gremmes, men av div. årsaker så ligger 2,5åringen min fremdeles i sprinkelseng. H*n trives veldig godt der, og viser ingen tegn til å klatre ut av den. Ikke har vi plass til noen andre seng der enda heller...

Rundt 2-års dagen fjernet vi sprinklene.

Det var en liten uke hvor han løp litt til og fra etter leggetid, men det gikk fort over! Litt slitsomt de dagene det stod på.

Turid-Laila skrev:
Jeg burde sikkert gremmes, men av div. årsaker så ligger 2,5åringen min fremdeles i sprinkelseng. H*n trives veldig godt der, og viser ingen tegn til å klatre ut av den. Ikke har vi plass til noen andre seng der enda heller...

men hva er det å gremmes over? er ikke det viktigste at barnet trives med sin soveplass?

når han var litt iver halvannet :) for da begynte han å klatre ut :P han fikk være med å kjøpe og bygge ny seng og den overgangen gikk smertefritt :)

vi byttet når hun var 18 måneder.. tok 2 kvelder der hu klatra mye ut av senga, men etter de 2 dagene har hu lagt seg som en drøm :)

Takk for svar:)

Her blir gutten min 2 år strax. Han sover greit i sprinkelsenga si, og har aldri klatret ut..

Men så begynner jeg å tenke da vettu. Om hvor lenge han skal ligge i den, og om vi skal fjerne siden på sengen, og la han ligge sånn en periode... :P

jeg ville prøvd å fjerne ene sida først, så får dere en smakebit på hvordan det går ;)

Eldste fekk ny seng (og nytt rom og nytt hus) då han var ca 2 år og 6 veker. Overgangen gjekk problemfritt, han "oppdaga" ikkje at han kunne gå ut av senga når han sjølv ville før han var rundt 3 år.

Lille fekk ny seng og nytt rom då ho var drøyt 3 år. Overgangen gjekk fint. Grunnen til at vi venta såpass lenge var at babyrommet er rett ved sida av vårt soverom og lille var såpass uroleg/mykje våken om natta at det var mest praktisk å ha ho like i nærleiken. Dessutan sov ho godt i sprinkelsenga og hadde ikkje hatt sjanse til å klatre utav sjølv om ho hadde prøvd.

her er mini 15 mnder nå og har klatret ut en del ganger så i morgen skal vi fjerne den ene siden med sprinkler.Blir spennende å se hvordan det går

Turid-Laila skrev:

Samme her.. Men jeg gremmes ikke
Junior liker sprinkelsenga si og har aldri klatret ut av den. Men har tenkt på å kjøpe junior seng til han i løpet av vinteren..

Begge har vært ca tre år. Overgangen har gått fint, men må bruke sengehest. Lillebror begynte å klatre ut av senga da han var 13 mnd. Men har aldri sett på det som en grunn for å bytte. De klatrer jo så elegant ut av den så, og jeg ser heller ingen grunn til å bytte. Sprinkelsenga er jo god og trygg. Storebror var mye tregere med å klatre ut, men byttet heller ikke da han begynte. Lillebror bruker fortsatt reisesenga når vi er på tur eller har masse gjester for da låner han bort senga si.

de to eldste var like under 2år da de gikk over til storseng...Gikk veldig fint!
Ikke noe problem i det hele tatt:)

da han var 2 år og 3 mnd.  da var han ifølge seg selv ikke baby lenger,og måtte ha make seng til storebror..  gikk som en drøm.

Her er gutten 2 år, og han ligger fremdeles i sprinkelsenga, han koser seg kjempe mye der, og har aldri klatret ut :) Så han skal få ligge så lenge han ikke klatrer ut :) 

Turid-Laila skrev:

Gremmes? Ser ikke noe poeng å bytte seng så lenge barnet trives. Her venter vi nr 2 når som helst, men vi valgte å skaffe ny sprinkelseng til den lille siden storesøster trives så godt i sin. :)

to år, eller rett før. hun er kjempeflink til å ligge i senga :)

Back
Topp