Når slutter man med vogn?

Sonja Borge

Gift med forumet
Dere som har store barn som sluttet med vogn: Hvor gamle var de da de kuttet ut vogna heilt?

Dere som har barn som frotsatt er i vognalder: Når ser dere for dere å slutte med vogn?

Jeg spør fordi jeg lurer på om det er noen vits i å kjøpe ei trille. [8|] Jenta vår er god til å gå selv allerede, og vi kan fint bruke kombivogna en god stund til....

Lucas nektet helt å sitte i vogn måneden etter han ble 2 år.

Mamma hadde trille til meg fram til jeg var 3-4 men jeg stakk også av.. [8D]

ORIGINAL: Mamma til Adrian

for noen herlige høstbilder du har

Gutten vår sluttet å bruke vogn når han var ganske nøyaktig 2 år.

Hadde vogna med på ferie den sommeren han var 2 år og noen mnd, og brukte den bittelitt da (til tider masse gåing)
Etter ferien ble den pakket bort for godt.

Ser for meg å bruke vogna til hun blir 3. Litt fordi det er så himla trangt på t-banen og vil ikke hun skal bli most på vei til og fra barnehagen

ORIGINAL: ladylovelylux

ORIGINAL: Mamma til Adrian

for noen herlige høstbilder du har

takk, det er faktisk tatt for 2 uker siden.. bøkeskogen er ikke blitt grønn enda[8D]

Kommer nok til å kutte ut vogna etter sommerferien, tenker jeg. Han har ikke tålmodighet til å sitte i vogna mer enn 5 minutter om gangen, så det er ikke vits å vente lengre.

Datteren min er 2 år og en måned, og vi kommer nok til å bruke vogn en stund til. Hun går fint selv, men likevell er det greit å ha vognen av og til.

Når vi f.eks går lengre turer (på 5 km og mer, f.eks) blir det slitsomt for de små beina hennes - i tillegg til at det går forferdelig treigt om hun skal gå hele veien selv, og plukke opp alt hun finner i veikanten osv. Er også veldig greit med vogn når jeg har litt dårlig tid og skal rekke noe, eller når jeg er på kjøpesenter så hun ikke finner på å stikke av. Dessuten har vi hund, og det er ikke alltid like greit å ta med seg en toåring og en hund på tur samtidig - i og med at hunden trenger litt lange turer med litt tempo, noe hun ikke alltid klarer å følge.

Vi har trille, men det er ytterst sjelden den blir brukt [8|]  men den er kjekk å ha når man trenger den.

Vognen står i bhg. den sover hun i [:D]

Back
Topp