Når slutter man å ta med barna i garderoben??

Her vi bor, er det en regle i svømmehallen at barn fra 1 klasse går i den garderoben de hører til. Jeg liker ikke å gå alene med barna, pga har en gutt som går i 1 klasse. Vil ikke sende han dit alene...Vi går når pappa'en er hjemme :)

Men legger til at jeg skjønner regelen. Synes det er rett alder for å skille av :)

Min gutt er seks år. Han kunne jeg ALDRI sendt alene i guttegarderoben i hvert fall. I og med at jeg er alene med ham betyr det at vi da er utelukket fra å kunne benytte svømmehallen enkelte steder. Det synes jeg er helt feil! En seksåring er som oftest ikke moden nok til å klare alt det som er nødvendig etter svømming helt alene. Det er i hvert fall min erfaring med eget og alle venners barn.

Jeg synes at skolealder høres passende ut for en mor å slutte å ta med sønnen garderoben, men jeg synes grensa går mye før når det gjelder jenter i herregarderoben!

Jeg tenker at 8år er max. Barna klarer seg jo i garderoben alene før den tid!

Tror vi kan konkludere med at etter 8 år er de for store :)

Jeg synes at skolealder høres passende ut for en mor å slutte å ta med sønnen garderoben, men jeg synes grensa går mye før når det gjelder jenter i herregarderoben!

Hvorfor det?

Er det annerledes? Skal ikke mannen min kunne ta med seg datteren i svømmehallen når hun er 5?

Hvorfor det?

Er det annerledes? Skal ikke mannen min kunne ta med seg datteren i svømmehallen når hun er 5?
Jeg syns det er anderledes, ja. Det har ingenting med far/datter å gjøre, men alle de andre mennene i garderoben. Når de nærmer seg skolealder syns jeg jo også at de er for gammel til å bade naken på stranda. Det blir litt av det samme for meg. Det er jo ikke alle som har like rene intensjoner og der tror jeg menn er verre enn damer.
Jeg husker også fra da jeg selv var liten, at det var utrolig ubehagelig å være med pappa i garderoben.

Jeg velger å tenke at de fleste menn har et normalt forhold til unger jeg da. Så lenge ungen syns det er greit å være med skal hun få være med. Men hvis hun ikke vil, så er det helt greit det også, men det gjelder også sønnen vår og damegarderober..

Huff, stakkars menn, ikke rart de ikke vil jobbe i barnehage osv... De må jo faktisk kanskje tørke ei jente på 6 år på do?? Hva med det da?? Så trist at vi skal tenke sånn.

Enig med de fleste andre her i at 6-7 år høres naturlig ut. 4-åringen min kan jo dusje, tørke seg og kle på seg selv hjemme, så om et par år kan han sikkert få somlet seg gjennom herregarderoben på egenhånd.

Jeg tror at 8-9 år er en maks alder.

Er faktisk usikker på om de har separat handikapgarderobe her hos oss, eller om de forventes å bruke den vanlige garderoben?

I vår lokale svømmehall er det tre "avlukker" med en liten benk og dør med lås til inne i damegarderoben, som jo passer bra til slike tilfeller - men døra mangler på to av de, og man må jo uansett gjennom dusjen før og etter bassenget..

Jeg hadde ikke likt å sende min 6-7 åring alene inn i en garderobe full av menn eller damer. Handler ikke om at de ikke klarer seg selv, men man vet jo ikke hva slags mennesker som er der ute. Er man uheldig å treffe på feil så....

Men det gjelder vel nesten uansett alder..
Nei, her får vi bli med begge to isåfall sånn at det er en voksen med hvert barn.

Er nesten mer bekymret for å sende Jr. alene i guttegarderoben sammen med gutter i 10-12-års alderen, enn med fremmede voksne...

Forøvrig har jeg en 5 1/2-åring som begynner på skolen til høsten, men som fremdeles HATER å dusje, og må hales hylende gjennom dusjen både før og etter bad, har kjempeproblemer med å få av og på seg badebuksa når han er våt, helst leker i dusjrommet (så lenge han ikke må stå under strålen) i en halvtime om han får lov, og så står hjelpeløst i den kalde garderoben og klager over at han fryyyyyser, uten å ta initiativ til verken å tørke seg eller kle på seg... :p

Er ikke SNAKK om at han er klar til å gå i garderoben alene i løpet av nærmeste fremtid, for å si det sånn, så blir nok IKKE noe 1. klasse-skille her, nei! :D

Når det gjelder jenter i guttegarderoben tenker jeg nok at normale voksne menn helt fint klarer å "styre" seg selv om det er en syvårig jentunge der inne, og om de har problemer med det regner jeg også med at pappan ordner opp!

Min gutt på seks år sender jeg ikke i herregarderoben alene.. Ikke i en stor garderobe.. Men her som jeg bor, på landet er vi å bader en gang i uka i badebassenget på skolen. Der kjenner alle hverandre og der ville jeg turt sende han inn alene. Der sender mannfolket med jentene inn til oss og vi passer på at de dusjer og sånn, og motsatt.. Kall meg gjerne overhysterisk, men jeg vet hva som fort kan skje i garderoben..

Vi bader i fritidsparken i skien. Der er det felles garderobe med avluk man skifter i.
De har også familiegarderober.

Dusjene er adskilt. Barna mine kan gå i dusjen alene, minste er 5år.

Jeg syns det er anderledes, ja. Det har ingenting med far/datter å gjøre, men alle de andre mennene i garderoben. Når de nærmer seg skolealder syns jeg jo også at de er for gammel til å bade naken på stranda. Det blir litt av det samme for meg. Det er jo ikke alle som har like rene intensjoner og der tror jeg menn er verre enn damer.
Jeg husker også fra da jeg selv var liten, at det var utrolig ubehagelig å være med pappa i garderoben.
Hallo?? Mannfolk og små gutter da? Kvinnfolk og små gutter? Nei vettu hva! Sier som andre her at jeg velger å tro at de fleste voksne har ett normalt forhold til barn...
Snakk om å være fordomsfull! DET synes jeg er skummelt....

Back
Topp