Når slutter man å ta med barna i garderoben??

Barnslig

Glad i forumet
Nå er guttungen min bare 3 så har ikke tenkt no særlig på det, når slutter man å ta med barna i sin garderobe (motsatt kjønn)

trener på svømmehallen her, og når jeg var ferdig var det en dame som hadde med sønnen sin som var hvertfall 8 - 10 år gammel, er ikke det litt stort for å gå i damegarderoben??

Jeg tenker 6-7år

Enig med de over her 6-7år.

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

De første par årene på skolen (6-7 år) tenker jeg det er ok- så snart de er i stand til å klare seg selv. Jeg heller vil ha en 7 år gammel gutt i damegarderoben, enn en 7 år gammel gutt i bassenget som ikke har vasket bort bremsespor fordi han var alene i garderoben..

Uten barn sel så tenker jeg det samme som de over meg.

De første par årene på skolen (6-7 år) tenker jeg det er ok- så snart de er i stand til å klare seg selv. Jeg heller vil ha en 7 år gammel gutt i damegarderoben, enn en 7 år gammel gutt i bassenget som ikke har vasket bort bremsespor fordi han var alene i garderoben..
Enig i denne

Ja de må da klare seg selv, regner med at de fleste 7 åringer kan kle å vaske seg selv......

Jeg er selv mamma til to gutter, og jeg syns at min eldste som går i 1. klasse nå er for stor til å bli med inn i damegarderoben. Jeg reagerte selv litt når en mor hadde med seg en gutt på 8-10 år i damegarderoben på et stort badeanlegg. Før skolestart fikk vi beskjed fra skolen om at vi måtte lære ungene å dusje og kle av og på seg selv siden de begynte med dusjing i forbindelse med gym og svømming fra første skoleuke. Jenter i skolealder er gjerne også litt vare på dette med kropp og nakenhet, så guttene bør ikke være med inn da de kan være til sjenanse for disse jentene.

Jr. går på svømmekurs, og der står det i informasjonen at barn under 8 år går med foreldrenes kjønn, barn over 8 år går i "sin" garderobe.
Er jo litt avhengig av modningsgrad osv.

Venninnen min har en sønn med autisme ++, og hun må ha med ham inn i damegarderoben selv om han er eldre enn 8 år, rett og slett fordi han ikke har sjanse til å klare seg på egen hånd. På den annen side er han jo langt unna å "se på damer" også - men hun sier at hun opplever det som problematisk siden de andre i garderoben ikke vet dette, og det ikke alltid synes like godt utad at han ikke er helt som de andre barna.
Kan jo være slike ting som gjelder når foreldre har med seg større barn inn i garderoben?

hvis de trenger ekstra hjelp skjønner jeg det jo, denne gutten så nesten litt utilpass ut, vet ikke om det var han eller moren som mente han skulle gå i damegarderoben.

Så et program der tenåringene i familien måtte gå på dametoalettet ute, hun var veldig overbeskyttende da.

Når ungen er i stand til å stelle seg selv etter svømming/gym vil jeg anta at vedkommende bør gå i egen garderobe.
Men en unge på ca 10 bør være i stand til å dusje selv bør de ikke?

Min sønn på 6 hadde ikke klart å gått i guttegarderoben alene. Aldri i verden.

Var det ikke slike "familieskifterom" der?? Trodde alle badeanlegg hadde det nå jeg.

Det har de i hvert fall ikke der vi bor - er jo en hel drøss mindre svømmehaller rundt omkring i Norge, som tilhører skoler eller lokale idrettsanlegg - kan ikke se for meg at alle disse har investert i nye skifterom når de fleste av dem sliter med økonomien.
Det nærmeste man kommer er nok at bassenget her har en kveld i uka som er forbeholdt bare damer, om jeg ikke husker feil, slik at også de som av religiøse/kulturelle/personlige årsaker ikke kan bade sammen med menn får en mulighet til å trene. :)

Det er sånne rom, men de gikk ikke inn der.

Back
Topp